Pamatdati
Programmas nosaukums | Uzturzinātne Kopīga Studiju programma |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Kopīga Studiju programma ar |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45722 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Medicīniskie pakalpojumi |
ISCED kods | 0915 |
ISCED nosaukums | Medicīniskie pakalpojumi |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | Veselības zinātņu maģistra grāds uzturzinātnē |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Metiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 04.10.2022 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 05.10.2028 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Spēj parādīt padziļinātas teorētiskās zināšanas un izpratni sabiedrības veselības, veselības aprūpes un uzturzinātnes aktuālajos jautājumos.
2. Izprot uzturzinātnes multidisciplinaritāti: dabas zinātņu, pārtikas un veselības zinātņu teorētiskos pamatus un galvenās atziņas, kas ir pamats radošai domāšanai un pētniecībai uzturzinātnē.
3. Zina epidemioloģisko pētījumu plānošanas paņēmienus, veselības aprūpes sistēmas funkcionēšanu, veselības datu ieguves avotus un dažādu veicamo pētījumu pamatprincipus un datu apstrādes metodes.
Prasmes
1. Spēj patstāvīgi, izmantojot teoriju, metodes un problēmrisināšanas prasmes, veikt pētniecisko darbu uzturzinātnē; apkopot zinātnisko literatūru, apstrādāt pētījuma rezultārus un anketēšanas datus, veikt statistisko datu apstrādi, analizēt un interpretēt maģistra darba pētījuma rezultātus.
2. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par uzturzinātnes aktuālajiem jautājumiem gan speciālistiem, gan nespeciālistiem.
3. Spēj rekomendēt zinātniski pamatotu sabalansētu uzturu dažādām cilvēku grupām.
4. Spēj patstāvīgi, izmantojot dabas zinātnēs iegūtās teorētiskās zināšanas, analizēt un izvērtēt jaunākās tendences pārtikas produktu ražošanā un pārtikas veselības aspektu.
5. Veikt epidemioloģiskos un socioloģiskos pētījumus, identificēt un novērtēt ar uzturu un ēšanas paradumiem saistītos riskus, veikt to analīzi un piedāvāt priekšlikumus situācijas uzlabošanai.
6. Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi, veikt inovācijas uzturzinātnē un turpināt akadēmisko izglītību doktora studijās.
Kompetences
1. Spēj, integrējot dažādu zinātņu nozaru un apakšnozaru zināšanas, patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskās un profesionālās problēmas uzturzinātnē un dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā un pētniecisko metožu attīstībā.
2. Demonstrēt izpratni un atbildību par uzturzinātnes pētījumu rezultātu iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību.
3. Pamatot un risināt uzturzinātnes praktiskos jautājumus un pētnieciskās problēmas, kas ir saistītas ar uzturu un veselību, ar uzturu un fiziskām aktivitātēm.
4. Plānot un vadīt pētījumus uzturzinātnē, sekmējot maģistra studiju absolventu konkurentspēju uzturzinātnes jomā.
1. Spēj parādīt padziļinātas teorētiskās zināšanas un izpratni sabiedrības veselības, veselības aprūpes un uzturzinātnes aktuālajos jautājumos.
2. Izprot uzturzinātnes multidisciplinaritāti: dabas zinātņu, pārtikas un veselības zinātņu teorētiskos pamatus un galvenās atziņas, kas ir pamats radošai domāšanai un pētniecībai uzturzinātnē.
3. Zina epidemioloģisko pētījumu plānošanas paņēmienus, veselības aprūpes sistēmas funkcionēšanu, veselības datu ieguves avotus un dažādu veicamo pētījumu pamatprincipus un datu apstrādes metodes.
Prasmes
1. Spēj patstāvīgi, izmantojot teoriju, metodes un problēmrisināšanas prasmes, veikt pētniecisko darbu uzturzinātnē; apkopot zinātnisko literatūru, apstrādāt pētījuma rezultārus un anketēšanas datus, veikt statistisko datu apstrādi, analizēt un interpretēt maģistra darba pētījuma rezultātus.
2. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par uzturzinātnes aktuālajiem jautājumiem gan speciālistiem, gan nespeciālistiem.
3. Spēj rekomendēt zinātniski pamatotu sabalansētu uzturu dažādām cilvēku grupām.
4. Spēj patstāvīgi, izmantojot dabas zinātnēs iegūtās teorētiskās zināšanas, analizēt un izvērtēt jaunākās tendences pārtikas produktu ražošanā un pārtikas veselības aspektu.
5. Veikt epidemioloģiskos un socioloģiskos pētījumus, identificēt un novērtēt ar uzturu un ēšanas paradumiem saistītos riskus, veikt to analīzi un piedāvāt priekšlikumus situācijas uzlabošanai.
6. Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi, veikt inovācijas uzturzinātnē un turpināt akadēmisko izglītību doktora studijās.
Kompetences
1. Spēj, integrējot dažādu zinātņu nozaru un apakšnozaru zināšanas, patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskās un profesionālās problēmas uzturzinātnē un dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā un pētniecisko metožu attīstībā.
2. Demonstrēt izpratni un atbildību par uzturzinātnes pētījumu rezultātu iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību.
3. Pamatot un risināt uzturzinātnes praktiskos jautājumus un pētnieciskās problēmas, kas ir saistītas ar uzturu un veselību, ar uzturu un fiziskām aktivitātēm.
4. Plānot un vadīt pētījumus uzturzinātnē, sekmējot maģistra studiju absolventu konkurentspēju uzturzinātnes jomā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (02.12.2021) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report (22.08.2022) | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report (22.08.2022) | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture