Pamatdati
Programmas nosaukums | Vēsture |
---|---|
Augstskola/Koledža | Daugavpils Universitāte |
Studiju virziens | Vēsture un filozofija |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45228 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Otrā cikla augstākās izglītības programma maģistra grāda ieguvei, īstenojama pēc pirmā cikla augstākās izglītības ieguves |
Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Otrā cikla (akadēmiskā maģistra) studiju programma |
Tematiskā grupa | Vēsture un arheoloģija |
ISCED kods | 0222 |
ISCED nosaukums | Vēsture un arheoloģija |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | Humanitāro zinātņu maģistra grāds vēsturē un arheoloģijā |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2022/28 |
---|---|
Akreditācijas datums | 18.05.2022 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 19.05.2028 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1. Demonstrē zināšanas un izpratni par pārmantojamību un pārmaiņām cilvēku dzīvē, idejās (t. sk. vēsturiskajā domā) un vērtībās diahroniskajā un sinhroniskajā perspektīvā.
2. Demonstrē zināšanas un kritisko izpratni par vēstures pētījumam atbilstošajiem avotiem, kā arī par tā konceptuālā ietvara atbilstību Latvijas historiogrāfijas tradīcijām.
3. Akumulē zināšanas un kritisko izpratni par vēstures pētnieciskām metodēm un metodoloģijām, to mijiedarbību.
Prasmes
4. Patstāvīgi identificē un formulē problēmas (arī starpdisciplinārā aspektā); plāno un organizē savas aktivitātes; izvērtē pētījuma rezultātus un nosprauž pētniecisko perspektīvu.
5. Patstāvīgi atrod vēstures avotus pētījumam, pārvalda vēstures informāciju no dažādiem avotiem, salāgojot to ar atbilstošo politisko, sociālo un kultūras kontekstu.
6. Kritiski izvērtējot teorētiskos atzinumus un aktuālu pētījumu rezultātus, pamato izpratni par vēsturi un pētījuma tēmu un metodoloģiju, nonāk pie zinātniski pamatotiem secinājumiem.
Kompetences
7. Pārvalda daudzveidīgus informācijas avotus, formulējot problēmas un pētot tās ar atbilstošu mūsdienu metodoloģiju palīdzību plašā vēstures kontekstā.
8. Sniedz sava pētījuma rezultātus prezentācijās, referātos un publikācijās, iesaistoties zinātniskajā komunikācijā ar toleranci un cieņu pret dažādu kultūru indivīdiem un sabiedrībām, kā arī respektējot argumentētus viedokļus;
9. Uztur augstus pētniecības standartus, piekopjot kritisko domāšanu, intelektuālo godīgumu un pašrefleksiju par savām stiprām un vājām pusēm un apzinoties mūžizglītības nepieciešamību.
1. Demonstrē zināšanas un izpratni par pārmantojamību un pārmaiņām cilvēku dzīvē, idejās (t. sk. vēsturiskajā domā) un vērtībās diahroniskajā un sinhroniskajā perspektīvā.
2. Demonstrē zināšanas un kritisko izpratni par vēstures pētījumam atbilstošajiem avotiem, kā arī par tā konceptuālā ietvara atbilstību Latvijas historiogrāfijas tradīcijām.
3. Akumulē zināšanas un kritisko izpratni par vēstures pētnieciskām metodēm un metodoloģijām, to mijiedarbību.
Prasmes
4. Patstāvīgi identificē un formulē problēmas (arī starpdisciplinārā aspektā); plāno un organizē savas aktivitātes; izvērtē pētījuma rezultātus un nosprauž pētniecisko perspektīvu.
5. Patstāvīgi atrod vēstures avotus pētījumam, pārvalda vēstures informāciju no dažādiem avotiem, salāgojot to ar atbilstošo politisko, sociālo un kultūras kontekstu.
6. Kritiski izvērtējot teorētiskos atzinumus un aktuālu pētījumu rezultātus, pamato izpratni par vēsturi un pētījuma tēmu un metodoloģiju, nonāk pie zinātniski pamatotiem secinājumiem.
Kompetences
7. Pārvalda daudzveidīgus informācijas avotus, formulējot problēmas un pētot tās ar atbilstošu mūsdienu metodoloģiju palīdzību plašā vēstures kontekstā.
8. Sniedz sava pētījuma rezultātus prezentācijās, referātos un publikācijās, iesaistoties zinātniskajā komunikācijā ar toleranci un cieņu pret dažādu kultūru indivīdiem un sabiedrībām, kā arī respektējot argumentētus viedokļus;
9. Uztur augstus pētniecības standartus, piekopjot kritisko domāšanu, intelektuālo godīgumu un pašrefleksiju par savām stiprām un vājām pusēm un apzinoties mūžizglītības nepieciešamību.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Commission decision (04.06.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture