Pamatdati
Programmas nosaukums | Vēsture |
---|---|
Augstskola/Koledža | Daugavpils Universitāte |
Studiju virziens | Vēsture un filozofija |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 43228 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (bakalaura grāds), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Vēsture un arheoloģija |
ISCED kods | 0222 |
ISCED nosaukums | Vēsture un arheoloģija |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | Humanitāro zinātņu bakalaura grāds vēsturē un arheoloģijā |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2022/28 |
---|---|
Akreditācijas datums | 18.05.2022 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 19.05.2028 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1. Studējošie izprot un raksturo sociālās realitātes sistēmisko un vēsturisko iedabu (notikumu gaitu un sekas, parādību savstarpējās saiknes, izmaiņu priekšnosacījumus) un skaidro sabiedrību daudzveidību; demonstrē kritisku skatījumu uz pārmaiņām un pārmantojamību cilvēku dzīves dažādās jomas un limeņos diahronā un sinhronā dimensijā.
2. Demonstrē zināšanas par komunikācijas līdzekļiem un veidiem. Izprot un skaidro zinātniskās literatūras un vēstures avotu būtību un specifiku, ir priekšstats par to analīzes iespējām un informatīvo potenciālu.
3. Demonstrē zināšanas un izpratni par vēstures zinātni kā zinātņu sistēmu, par tās pamatkategorijām, jēdzieniem, pētniecības pamatnostādnēm. Skaidro vēstures zinātnes mijiedarbības iespējas ar citām zinātnēm un novērtē to īstenošanu vēstures pētīšanā.
Prasmes
4. Balstoties uz zinātnisko literatūru un vēstures avotiem, pielietojot teorētiskās zināšanas interpretē un rekonstruē kādas sociālās realitātes daļu (notikumi, procesi, priekšstati) laikā un telpā; docētāja vadībā identificē un definē sociālās un kultūras mijiedarbības būtiskās problēmas un izpētes jomas.
5. Demonstrē analītiskās un sintēzes prasmes vēstures jautājumu un sociālo problēmu pētīšanā: atbilstoši noteiktajam uzdevumam/pētījumam atlasa zinātnisko literatūru un vēstures avotus un veic analīzi, apzinoties to būtību un specifiku. Veido loģisku un argumentētu naratīvu, korekti lietojot vēstures zinātnes kategorijas.
6. Studējošie patstāvīgi strukturējot un organizējot savu mācīšanos, demonstrē digitālo pratību, ar izpratni lieto atbilstošu terminoloģiju un orientējas izteiksmes formās vēstures jomā arī kādā no svešvalodām; prezentē savu darbu un izvērtē perspektīvas; argumentēti diskutē par jautājumiem, kas saistīti ar vēsturi, demonstrē spēju izprast un pieņemt atšķirīgus viedokļus. Ir spējīgi uz pašrefleksiju.
Kompetences
7. Demonstrē izpratni par vēstures procesiem kā dažāda rakstura dažādos līmeņos un dažādās cilvēku dzīves jomās notiekošām izmaiņām, izvērtējot un akceptējot pasaules uzskatu daudzveidību; nosaka vēstures procesu ietekmi uz mūsdienu sociālekonomisko, politisko un kultūras jomu.
8. Demonstrē analītiski pētnieciskās prasmes: strādājot ar dažāda veida informācijas avotiem pēta vēstures un sociālās problēmas un procesus, atklājot to izpētes raksturu un līmeni, izmantojot atbilstošas teorijas un konceptus. Pielieto apgūtās teorētiskās atziņas risinot problēmas un pieņemot lēmumus
9. Spēj efektīvi plānot, organizēt savu darbu un prezentēt zinātniskā pētījuma rezultātus; reflektējot par paša skatījumu, spējām un prasmēm, pastāvīgi pilnveido profesionālo kompetenci. Demonstrē spēju sadarboties, uzņemties atbildību, izprast un akceptēt viedokļu dažādību, ir toleranti.
1. Studējošie izprot un raksturo sociālās realitātes sistēmisko un vēsturisko iedabu (notikumu gaitu un sekas, parādību savstarpējās saiknes, izmaiņu priekšnosacījumus) un skaidro sabiedrību daudzveidību; demonstrē kritisku skatījumu uz pārmaiņām un pārmantojamību cilvēku dzīves dažādās jomas un limeņos diahronā un sinhronā dimensijā.
2. Demonstrē zināšanas par komunikācijas līdzekļiem un veidiem. Izprot un skaidro zinātniskās literatūras un vēstures avotu būtību un specifiku, ir priekšstats par to analīzes iespējām un informatīvo potenciālu.
3. Demonstrē zināšanas un izpratni par vēstures zinātni kā zinātņu sistēmu, par tās pamatkategorijām, jēdzieniem, pētniecības pamatnostādnēm. Skaidro vēstures zinātnes mijiedarbības iespējas ar citām zinātnēm un novērtē to īstenošanu vēstures pētīšanā.
Prasmes
4. Balstoties uz zinātnisko literatūru un vēstures avotiem, pielietojot teorētiskās zināšanas interpretē un rekonstruē kādas sociālās realitātes daļu (notikumi, procesi, priekšstati) laikā un telpā; docētāja vadībā identificē un definē sociālās un kultūras mijiedarbības būtiskās problēmas un izpētes jomas.
5. Demonstrē analītiskās un sintēzes prasmes vēstures jautājumu un sociālo problēmu pētīšanā: atbilstoši noteiktajam uzdevumam/pētījumam atlasa zinātnisko literatūru un vēstures avotus un veic analīzi, apzinoties to būtību un specifiku. Veido loģisku un argumentētu naratīvu, korekti lietojot vēstures zinātnes kategorijas.
6. Studējošie patstāvīgi strukturējot un organizējot savu mācīšanos, demonstrē digitālo pratību, ar izpratni lieto atbilstošu terminoloģiju un orientējas izteiksmes formās vēstures jomā arī kādā no svešvalodām; prezentē savu darbu un izvērtē perspektīvas; argumentēti diskutē par jautājumiem, kas saistīti ar vēsturi, demonstrē spēju izprast un pieņemt atšķirīgus viedokļus. Ir spējīgi uz pašrefleksiju.
Kompetences
7. Demonstrē izpratni par vēstures procesiem kā dažāda rakstura dažādos līmeņos un dažādās cilvēku dzīves jomās notiekošām izmaiņām, izvērtējot un akceptējot pasaules uzskatu daudzveidību; nosaka vēstures procesu ietekmi uz mūsdienu sociālekonomisko, politisko un kultūras jomu.
8. Demonstrē analītiski pētnieciskās prasmes: strādājot ar dažāda veida informācijas avotiem pēta vēstures un sociālās problēmas un procesus, atklājot to izpētes raksturu un līmeni, izmantojot atbilstošas teorijas un konceptus. Pielieto apgūtās teorētiskās atziņas risinot problēmas un pieņemot lēmumus
9. Spēj efektīvi plānot, organizēt savu darbu un prezentēt zinātniskā pētījuma rezultātus; reflektējot par paša skatījumu, spējām un prasmēm, pastāvīgi pilnveido profesionālo kompetenci. Demonstrē spēju sadarboties, uzņemties atbildību, izprast un akceptēt viedokļu dažādību, ir toleranti.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture