Pamatdati
Programmas nosaukums | Cilvēkfaktors, drošība darbā un arodveselība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Iekšējā drošība un civilā aizsardzība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 51862 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 8 |
Izglītības programmas veids | Doktora studijas (doktora grāds), īstenojamas pēc maģistra vai profesionālā maģistra grāda ieguves vai kā turpinājums izglītības programmai ar kodu 49. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Doktora studiju programma |
Tematiskā grupa | Darba aizsardzība un drošība |
ISCED kods | 1022 |
ISCED nosaukums | Darba aizsardzība un drošība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 180 |
Iegūstamais grāds | Zinātnes doktora grāds zinātnes doktors(-e) (Ph.D.) sociālajās zinātnēs |
Iegūstamā kvalifikācija | - |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Licences datums | 03.08.2022 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 13.11.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 14.11.2030 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Parāda padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības teorijās, pētījumu metodoloģijā, lai nodrošinātu pamatu kompetentai un radošai pieejai izvēlētās tēmas izpētē.
2. Pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes un dažādu jomu saskari.
Prasmes:
3. Argumentēti izskaidro, diskutē par sarežģītiem vai sistemātiskiem cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības zinātnes jomas aspektiem mutiski un rakstiski gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem un ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā.
4. Sagatavo zinātniskās publikācijas atbilstoši starptautiskajām prasībām un pielieto pedagoģiskās prasmes pasniedzēja darbā augstskolā.
5. Patstāvīgi pilnveido savu kompetenci un specializāciju, uzņemas atbildību par darba rezultātiem un to analīzi, veic pētniecību vai tālāku izglītošanos, lietojot jaunas pieejas, kā arī patstāvīgi īsteno zinātniskus projektus, gūstot cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības jomas starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus, vada pētnieciskus vai attīstības uzdevumus uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētnieciskas zināšanas un prasmes.
6. Patstāvīgi izvērtē un izvēlas zinātniskiem pētījumiem atbilstošas teorijas un metodes, veicot ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai sniedzot jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumiem praksē, kā arī īsteno būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
7. Izmanto digitālos rīkus pētniecībā un pētījumu rezultātu nodošanai sabiedrībai.
Kompetence:
8. Patstāvīgi formulē, analizē un kritiski novērtē sarežģītas cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības zinātniskas un profesionālas problēmas, pamato lēmumus un nepieciešamības gadījumā veic papildu analīzi.
9. Integrē dažādu jomu zināšanas, sniedz ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parāda izpratni un ētisko atbildību par cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz darba vidi un sabiedrību kopumā.
10. Veic patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risina nozīmīgus pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus, patstāvīgi izvirza pētījuma ideju, plāno, strukturē un vada liela apjoma zinātniskus projektus, tajā skaitā starptautiskā kontekstā.
1. Parāda padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības teorijās, pētījumu metodoloģijā, lai nodrošinātu pamatu kompetentai un radošai pieejai izvēlētās tēmas izpētē.
2. Pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes un dažādu jomu saskari.
Prasmes:
3. Argumentēti izskaidro, diskutē par sarežģītiem vai sistemātiskiem cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības zinātnes jomas aspektiem mutiski un rakstiski gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem un ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā.
4. Sagatavo zinātniskās publikācijas atbilstoši starptautiskajām prasībām un pielieto pedagoģiskās prasmes pasniedzēja darbā augstskolā.
5. Patstāvīgi pilnveido savu kompetenci un specializāciju, uzņemas atbildību par darba rezultātiem un to analīzi, veic pētniecību vai tālāku izglītošanos, lietojot jaunas pieejas, kā arī patstāvīgi īsteno zinātniskus projektus, gūstot cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības jomas starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus, vada pētnieciskus vai attīstības uzdevumus uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētnieciskas zināšanas un prasmes.
6. Patstāvīgi izvērtē un izvēlas zinātniskiem pētījumiem atbilstošas teorijas un metodes, veicot ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai sniedzot jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumiem praksē, kā arī īsteno būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
7. Izmanto digitālos rīkus pētniecībā un pētījumu rezultātu nodošanai sabiedrībai.
Kompetence:
8. Patstāvīgi formulē, analizē un kritiski novērtē sarežģītas cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības zinātniskas un profesionālas problēmas, pamato lēmumus un nepieciešamības gadījumā veic papildu analīzi.
9. Integrē dažādu jomu zināšanas, sniedz ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parāda izpratni un ētisko atbildību par cilvēkfaktora, drošības darbā un arodveselības zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz darba vidi un sabiedrību kopumā.
10. Veic patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risina nozīmīgus pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus, patstāvīgi izvirza pētījuma ideju, plāno, strukturē un vada liela apjoma zinātniskus projektus, tajā skaitā starptautiskā kontekstā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (27.06.2022) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (14.03.2022) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Commission decision (13.11.2024) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture