Pamatdati
Programmas nosaukumsIzglītības zinātnes
Augstskola/KoledžaLatvijas Universitāte
Studiju virziensIzglītība un pedagoģija
Kopīga studiju programma ar:
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)45142
EKI/LKI līmenis7
Izglītības programmas veidsAkadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukumsAkadēmiskā maģistra studiju programma
Tematiskā grupaIzglītības zinātne
ISCED kods0111
ISCED nosaukumsIzglītības zinātne
Studiju programmas apjoms (KP)50-80
Iegūstamais grādsMaģistra grāds izglītības zinātnēs
Iegūstamā kvalifikācija-
Studiju veids un formaPilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene
Studiju ilgums2 gadi; 1 gadi, 8 mēneši; 1 gadi, 3 mēneši; 2 gadi, 5 mēneši
Valodalatviešu; angļu
Licences dati
Licences numurs04047-112
Licences datums19.05.2020
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numursNetiek izsniegta
Akreditācijas datums11.12.2024
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš12.12.2030
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. izpratne par izglītības zinātnēm (tajās integrējot arī citas ar cilvēka dzīvesdarbību saistītas zinātnes) un to apakšnozarēm, teoriju un praksi, izglītības sistēmām, vēsturi, attīstības tendencēm, pētnieciskajām aktualitātēm Latvijā, Eiropā un pasaulē;
2. izpratne par pētniecisko procesu, kas ietver pētniecisko loģiku, daudzveidīgas pētniecības metodes, pētījuma datu interpretāciju un izplatīšanu;
3. kritiska izpratne par izglītības teoriju, pētījumu un pedagoģisko likumsakarību saistību ar praksi;
4. izpratne par pedagoģisko procesu un optimālu mācīšanās vidi daudzveidīgos izglītības kontekstos;
5. demonstrētas integrētas zināšanas un izpratība par izglītības vadību, dalībnieku savstarpējo mijiedarbību izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, pētnieciskajā procesā, mentordarbību izglītībā, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos līmeņos.
Prasmes:
6. sistēmiski un kritiski analizē ar izglītību saistītus sabiedrības procesus, teorijas, pētniecībā iegūtos datus, izglītības politikas un tiesiskās aktualitātes Latvijā, Eiropā un pasaulē;
7. kritiski analizē sarežģītas izglītības zinātņu problēmas dažādos izglītības līmeņos un profesionālajā darbībā, pamatojot un argumentēti mutvārdos un rakstveidā aizstāvot savu viedokli;
8. plāno, īsteno, novērtē un pilnveido pedagoģisko darbību atbilstīgi dažādu izglītības mērķgrupu vajadzībām dažādos kontekstos, veidojot drošu un atbalstošu, optimālu mācību vidi;
9. formulē, analītiski apraksta un prezentē informāciju, problēmas un risinājumus izglītības zinātnēs pedagoga un izglītības vadītāju profesionālajā darbībā;
10. argumentēti izskaidro un diskutē par sarežģītiem vai sistēmiskiem izglītības zinātņu un pedagogu, izglītības vadītāju profesionālās darbības aspektiem, starptautisku un lokālu pētījumu rezultātiem gan ar nozares speciālistiem, gan ar nespeciālistiem un plašāku sabiedrību, prezentē dažādās auditorijās pētniecībā iegūtos rezultātus;
11. patstāvīgi izmanto teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību izglītības zinātnēs.
Kompetences:
12. patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas izglītības nozarē, pamato lēmumus, nepieciešamības gadījumā veic problēmu papildu analīzi, izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes jaunās vai neprognozētās situācijās;
13. integrē dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanas procesā, dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, ievērojot ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz sabiedrību ilgtspējīgas attīstības kontekstā;
14. rosina un īsteno inovatīvas, teorētiskos un pētījumos pamatotas pārmaiņas izglītības jomā savā darbavietā un sabiedrībā, atbildīgi novērtējot darbības iespējamo ietekmi uz izglītības jomas un sabiedrības savstarpējām attiecībām;
15. vada vai koordinē starpdisciplināras komandas, praksē īsteno mentordarbību, veic izglītojošo darbu atbilstīgi dažādu izglītības mērķgrupu vajadzībām iekļaujošā izglītības vidē, uzņemoties atbildību par savu iniciatīvu, par personāla un komandas darba rezultātiem;
16. reflektē par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virza savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Expert / Experts joint report (28.04.2020)Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinumslatviešu
Study programme description (25.11.2019)Studiju programmas raksturojumslatviešu
Commission decision (11.12.2024)Komisijas lēmumslatviešu
Studiju programmas vēsture