Programma slēgta (15.11.2023)
Pamatdati
Programmas nosaukumsHoreogrāfija
Augstskola/KoledžaJāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija
Studiju virziensMākslas
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)42212
EKI/LKI līmenis6
Izglītības programmas veidsOtrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukumsProfesionālā bakalaura studiju programma
Tematiskā grupaMūzika un skatuves māksla
ISCED kods0215
ISCED nosaukumsMūzika un skatuves māksla
Studiju programmas apjoms (KP)160
Iegūstamais grādsProfesionālā bakalaura grāds horeogrāfijā
Iegūstamā kvalifikācijaHoreogrāfs
Studiju veids un formaPilna laika klātiene
Studiju ilgums
Valodalatviešu
Licences dati
Licences numurs04052-10
Licences datums01.11.2004
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs
Akreditācijas datums24.05.2013
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš15.11.2023
Studiju programmas rezultāti
Iegūto zināšanu rezultātā absolvents spēj:
– parādīt horeogrāfijas zinātnes nozarei un horeogrāfa profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni dejas vēsturē un teorijā;
– profesionālās dejas mākslas attīstības tendencēs un likumsakarībās;
– horeogrāfijas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs;
– zinātniskās pētniecības metodēs, turklāt daļa zināšanu – dejas mākslas attīstības vēsturē, deju kompozīciju veidošanas un interpretācijas mākslā, kā arī deju mācīšanas metodikā – atbilst horeogrāfa profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Horeogrāfs spēj:
– parādīt arī dejas profesionālās izglītības pedagoga profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par dejas pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, par cilvēka ķermeņa uzbūves un kustību mehānikas nozīmi saistībā ar dejas tehnikas pielietošanas principiem mākslinieciskā tēla atklāsmē, dejas apguves metodēm un to daudzveidību.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj:
– atbildīgi un patstāvīgi veikt;
– horeogrāfa un profesionālās izglītības dejas pedagoga pienākumus;
– pielietot zināšanas horeogrāfijas mākslas jomā, kas pamatojas gan uz nozares tradīcijām, gan jaunākajām nozares atziņām;
– spēj izskaidrot cilvēka ķermeņa uzbūvi, kustību mehāniku saistībā ar skatuviskās dejas tehniku pielietošanas principiem;
– spēj pētīt, attīstīt, pilnveidot un bagātināt horeogrāfisko leksiku;
– radīt koncepciju un veidot horeogrāfiskus iestudējumus, spēj veidot horeogrāfisko tekstu vai kustību partitūru citos skatuves mākslas žanros vai multimediālos projektos (filmās, videoklipos, reklāmās, performancēs u.c.), organizēt radošo procesu no ieceres tapšanas līdz realizācijai;
– izvēlēties horeogrāfiskai kompozīcijai atbilstošu muzikālo materiālu, orientēties mūzikas teorijas jautājumos;
– sadarboties ar komponistiem, mūziķiem, diriģentiem, rast horeogrāfiskā iestudējuma vizuālo risinājumu;
– sadarboties ar scenogrāfu, kostīmu mākslinieku, gaismu mākslinieku un izmantot jaunākās tehnoloģijas iestudējumu veidošanā;
– spēj strādāt radošā komandā, sadarboties ar citiem horeogrāfiem, režisoriem, dramaturgiem, komponistiem, iestudējot dažādu laikmetu, stilu, žanru izrādes, horeogrāfiskus uzvedumus un koncertprogrammas;
– analizēt un izvērtēt dažādu laikmetu, stilu un žanru horeogrāfiskas kompozīcijas;
– veidot deju žanra māksliniecisko repertuāru un sastādīt koncertprogrammas;
– radīt pozitīvu un radošu darba atmosfēru, izstrādāt horeogrāfijas profesionālās izglītības mācību priekšmetu programmas horeogrāfijas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, plānot, organizēt un vadīt dejas priekšmetu mācību stundas;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– iemācīt izglītojamajam dejas satura atklāsmi;
– izskaidrot mācīšanās paņēmienus, salīdzināt deju interpretācijas, formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus dejas un dejas pedagoģijas zinātnes nozarē, horeogrāfa profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos, virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi:
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj:
– patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju dejas un dejas pedagoģijas jomā un to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas horeogrāfa profesijā;
– parādīt, ka izprot horeogrāfa un dejas pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt horeogrāfa profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, piedalīties horeogrāfijas jomas attīstībā.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Studiju programmas vēsture