Pamatdati
Programmas nosaukumsBiznesa vadība
Augstskola/KoledžaVentspils Augstskola
Studiju virziensVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)42345
EKI/LKI līmenis6
Izglītības programmas veidsOtrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukumsProfesionālā bakalaura studiju programma
Tematiskā grupaVadība un administrēšana
ISCED kods0413
ISCED nosaukumsVadība un administrēšana
Studiju programmas apjoms (KP)160
Iegūstamais grādsProfesionālais bakalaura grāds biznesa vadībā
Iegūstamā kvalifikācijaTirgvedības (Mārketinga) vadītājs; Starptautisko sakaru vadītājs; Finanšu vadītājs.
Studiju veids un formaPilna laika klātiene
Studiju ilgums4 gadi
Valodalatviešu
Licences dati
Licences numursNetiek piešķirts
Licences datums13.09.2023
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numursNetiek izsniegta
Akreditācijas datums13.09.2023
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš14.09.2029
Studiju programmas rezultāti
Atbilstoši profesijas standartam “Funkcionālais vadītājs” un profesionālo kvalifikāciju prasībām Tirgvedības (Mārketinga) vadītājam, Starptautisko sakaru vadītājam un Finanšu vadītājam, noteikti sasniedzamie studiju rezultāti:

Zināšanas:
• zina un izprot komercdarbības vidi un to ietekmējošos faktorus, kā arī likumsakarības un procesus uzņēmējdarbības vadībā un tautsaimniecībā, sasaistot to ar konkrētu profesionālās specializācijas jomu un tās lomu vienota organisma darbībā;
• pārzin uzņēmuma funkcionālās jomas vadību atbilstoši uzņēmējdarbības un organizācijas vadības teorijām un attīstības tendencēm;
• spēj pierādīt kritisku izpratni par vispārējām, specializētām un starpdisciplinārām zināšanām, kas nodrošina profesionālās darbības attīstības iespējas un tās ietekmi uz vidi un sabiedrību.

Prasmes:
• izmantojot zinātniskās pētniecības metodes, spēj novērtēt organizācijas darbību kopumā un konkrēto funkcionālo jomu, analizējot to ietekmējošos faktorus, ekonomiskās attīstības tendences un attīstības iespējas vietējā un starptautiskā mērogā;
• prot novērtēt organizācijas kopējo darbību un politiku, identificējot pilnveides iespējas un izstrādājot, kā arī ieviešot organizācijas un konkrētās funkcionālās jomas procesus stratēģiskajai attīstībai un risku novēršanai;
• prot kontrolēt stratēģijas izpildi, ikdienas darījumus, organizācijas struktūrvienību darbības vispārējo uzdevumu izpildi,
• prot pielietot regulējošo normatīvo aktu prasības;
• prot izvēlēties un lietot digitālās tehnoloģijas darba pienākumu veikšanai, pētniecībai un mācīšanās mērķiem.

Kompetences:
• spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot savas darbības jomas lēmumu pieņemšanā, rodot radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos, ieviešot inovācijas attiecīgajā funkcionālajā jomā;
• spēj formulēt funkcionālās jomas stratēģiskos, taktiskos un operatīvos mērķus, saskaņojot tos ar organizācijas mērķiem, izvērtējot organizācijas attīstības iespējas un riskus, atbilstoši organizācijas darbības stratēģijai, vienlaikus spējot izskaidrot vides izmaiņu radītās sekas un veikt racionālu darbību organizācijas konkurētspējas stiprināšanā;
• spēj vadīt savas funkcionālās atbildības sfēras darbību, nodrošinot resursu, tai skaitā finanšu, racionālu izmantošanu noteikto uzdevumu izpildei, kā arī spējot nodrošināt struktūrvienības efektīvu vadīšanu, plānojot, organizējot un koordinējot padotā personāla darbību noteikto uzdevumu precīzai, savlaicīgai un kvalitatīvai izpildei;
• spēj uzņemties atbildību un būt profesionāli ētiskam multikulturālā vidē, vienlaikus spējot strauji pielāgoties pārmaiņām un nākotnes izaicinājumiem, saglabājot emocionālo inteliģenci un pašdisciplīnu;
• spēj atbildīgi un droši pielietot digitālo pratību dažādās situācijās profesionālajā darbībā, pētniecībā, mūžizglītībā, organizējot un vadot komandas darbu, kā arī apgūt, radīt un koplietot digitālo saturu.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Studiju programmas vēsture