Programma slēgta (15.11.2023)
Pamatdati
Programmas nosaukumsVispārējās izglītības mūzikas skolotājs
Augstskola/KoledžaJāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija
Studiju virziensIzglītība, pedagoģija un sports
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)42141
EKI/LKI līmenis6
Izglītības programmas veidsOtrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukumsProfesionālā bakalaura studiju programma
Tematiskā grupaPedagogu izglītība
ISCED kods0112; 0113; 0114
ISCED nosaukumsPedagogu izglītība
Studiju programmas apjoms (KP)160
Iegūstamais grādsProfesionālā bakalaura grāds mūzikas pedagoģiā
Iegūstamā kvalifikācijaMūzikas skolotājs
Studiju veids un formaPilna laika klātiene
Studiju ilgums
Valodalatviešu
Licences dati
Licences numurs04052-11
Licences datums01.11.2004
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs
Akreditācijas datums22.05.2013
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš21.05.2019
Studiju programmas rezultāti
Iegūto zināšanu rezultātā absolvents spēj:
– parādīt mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarei un mūzikas skolotāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni pedagoģijā, psiholoģijā, pedagoģijas zinātniskās pētniecības metodēs;
– mūzikas vēsturē un teorijā, mūzikas nozīmi vispārējās izglītības sistēmā, tās attīstības tendencēs, izglītojamā darbības motivēšanas metodēs, mācību sasniegumu vērtēšanas tehnoloģijā;
– mūzikas pedagoģijas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs, turklāt daļa zināšanu – mūzikas mācības un kora darba metodikā atbilst skolotāja profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Speciālists spēj parādīt mūzikas skolotāja profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas un pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, skaņdarbu interpretācijas paņēmieniem un to daudzveidību, mūzikas attīstības likumsakarībām.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi:
– veikt mūzikas skolotāja pienākumus;
– analizēt, vērtēt un izstrādāt mūzikas mācību priekšmeta programmas;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, kā arī aktualizēt to saturu;
– plānot, organizēt un vadīt mācību stundas, mācīšanas un mācīšanās procesu;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– patstāvīgi iestudēt, demonstrēt un publiski atskaņot vidējās sarežģītības pakāpes dažādu laikmetu, stilu un žanru kora skaņdarbus;
– iemācīt izglītojamajam dažādu laikmetu un stilu skaņdarba satura atklāsmei komponista pielietotos mūzikas izteiksmes līdzekļus;
– salīdzināt skaņdarbu interpretācijas, formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un pedagoģijas zinātnes nozarē un skolotāja profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos:
– virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi:
– iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un pedagoģijas jomā un to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē mūzikas skolotāja profesijā;
– parādīt, ka izprot pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt vispārējās izglītības mūzikas skolotāja profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību;
– piedalīties vispārējās izglītības mūzikas jomas attīstībā.
Dokumenti
Studiju programmas vēsture