Pamatdati
Programmas nosaukums | Sabiedrības vadība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45345 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Vadība un administrēšana |
ISCED kods | 0413 |
ISCED nosaukums | Vadība un administrēšana |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | Sociālo zinātņu maģistra grāds vadībā |
Iegūstamā kvalifikācija | —; |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi; 2 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04047-25 |
---|---|
Licences datums | 22.10.2004 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/59 |
---|---|
Akreditācijas datums | 29.09.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 30.09.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas. Akadēmiskā grāda ieguvējs spēj:
1. parādīt detalizētas zināšanas un vispusīgu izpratni par sabiedrības vadības (publiskās pārvaldes) teorijām, sistēmām, darbības mehānismiem dažādos pārvaldības līmeņos, to funkcijām un mijiedarbību ar sabiedrību un interešu grupām Latvijā un ārvalstīs;
2. pārzināt jaunākās starptautiskās publiskās pārvaldības tendences valsts pārvaldes un pašvaldību darba organizācijā un lēmumu pieņemšanas procesā;
3. demonstrēt zināšanas un izpratni par ekonomikas, tautsaimniecības attīstības, tiesību, finanšu un budžeta plānošanas, cilvēkresursu attīstības, stratēģiskās, pārmaiņu un projektu vadības teorijām un principiem, publiskās komunikācijas aktuālākajām tendencēm un nozīmi publiskajā pārvaldībā un lēmumu pieņemšanas procesā;
4. orientēties sabiedrības vadības problēmjautājumu starptautiskajā pētniecībā, identificēt diskutējamus jautājumus un izvērtēt kopsakarības starpdisciplinārā skatījumā;
5. pārzināt jaunākās analītiskās pētniecības metodes un demonstrēt radošu pieeju teorētisku un lietišķu jautājumu pētniecībā un praktiskā izmantošanā.
Prasmes. Akadēmiskā grāda ieguvējs spēj:
6. patstāvīgi pielietot teoriju, dažādas konceptuālās variācijas, pētniecības metodes un problēmu risināšanas prasmes lēmumu pieņemšanas procesā jaunās un iepriekš neprognozējamās situācijās publiskā sektora organizācijās;
7. argumentēti izskaidrot un diskutēt par sabiedrības vadības dažādiem problēmjautājumiem, jaunākajām starptautiskās publiskās pārvaldības nostādnēm, kā arī pamatot pārmaiņu nepieciešamību valsts pārvaldes un pašvaldību darba organizācijā Latvijas un ārvalstu sabiedrībai;
8. attīstīt un pilnveidot organizatoriskās, vadības un sadarbības prasmes, respektējot starptautiski definētās un prognozētās nākotnes kompetences publiskā sektora vadītājiem;
9. demonstrēt spēju kvalitatīvi un radoši pildīt atbildīgus amatpienākumus publiskā sektora struktūrās un nevalstiskajās organizācijās, tostarp, vadīt, plānot, organizēt savu un personāla darbu, pieņemt lēmumus, rast radošus risinājumus, kā arī uzņemties atbildību par komandas darba rezultātiem;
10. apliecināt motivāciju patstāvīgi padziļināt teorētiskās zināšanas, pilnveidot profesionālās kompetences, identificēt jaunus pētniecības virzienus un diskutējamos jautājumus sabiedrības vadības jomā, turpinot akadēmisko vai profesionālo darbību, vai arī zinātniski pētniecisku darbu.
Kompetence. Akadēmiskā grāda ieguvējs spēj:
11. pētīt, analizēt, izvērtēt un argumentēti diskutēt par valsts pārvaldes un pašvaldību sistēmu modeļiem, reformu norises procesiem dažādās valstīs politiskās varas un sociālekonomiskās dimensijas kontekstā;
12. analizēt starptautisko organizāciju pieņemtos lēmumus un izvērtēt to ietekmes rezultātus uz nacionālo valstu lēmumiem un iedzīvotāju labklājību;
13. identificēt un kritiski analizēt sarežģītas un pretrunīgas profesionālās problēmas sabiedrības vadības jomā dažādos pārvaldību līmeņos un normatīvajos aktos; iegūt, atlasīt un apstrādāt to izpētei nepieciešamo informāciju, izvēloties atbilstošas pētniecības metodes, un piedāvāt inovatīvas idejas un risinājumus lēmumu pieņemšanas procesā publiskās varas institūcijām;
14. prasmīgi pielietot inovatīvas publiskās pārvaldes darbības un mūsdienu vadības metodes, tostarp stratēģisko, pārmaiņu un risku vadību publiskā sektora organizāciju pārvaldībā;
15. kritiski analizēt un argumentēti izskaidrot starptautiskajā vidē notiekošos politiskos un sociālekonomiskos procesus, prognozēt to ietekmi, sniegt pamatojumus un rekomendācijas speciālistu un nespeciālistu auditorijām;
16. patstāvīgi integrēt zināšanas, sniegt ieguldījumu sabiedrības vadības pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu un profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz valsts attīstību un sabiedrību.
1. parādīt detalizētas zināšanas un vispusīgu izpratni par sabiedrības vadības (publiskās pārvaldes) teorijām, sistēmām, darbības mehānismiem dažādos pārvaldības līmeņos, to funkcijām un mijiedarbību ar sabiedrību un interešu grupām Latvijā un ārvalstīs;
2. pārzināt jaunākās starptautiskās publiskās pārvaldības tendences valsts pārvaldes un pašvaldību darba organizācijā un lēmumu pieņemšanas procesā;
3. demonstrēt zināšanas un izpratni par ekonomikas, tautsaimniecības attīstības, tiesību, finanšu un budžeta plānošanas, cilvēkresursu attīstības, stratēģiskās, pārmaiņu un projektu vadības teorijām un principiem, publiskās komunikācijas aktuālākajām tendencēm un nozīmi publiskajā pārvaldībā un lēmumu pieņemšanas procesā;
4. orientēties sabiedrības vadības problēmjautājumu starptautiskajā pētniecībā, identificēt diskutējamus jautājumus un izvērtēt kopsakarības starpdisciplinārā skatījumā;
5. pārzināt jaunākās analītiskās pētniecības metodes un demonstrēt radošu pieeju teorētisku un lietišķu jautājumu pētniecībā un praktiskā izmantošanā.
Prasmes. Akadēmiskā grāda ieguvējs spēj:
6. patstāvīgi pielietot teoriju, dažādas konceptuālās variācijas, pētniecības metodes un problēmu risināšanas prasmes lēmumu pieņemšanas procesā jaunās un iepriekš neprognozējamās situācijās publiskā sektora organizācijās;
7. argumentēti izskaidrot un diskutēt par sabiedrības vadības dažādiem problēmjautājumiem, jaunākajām starptautiskās publiskās pārvaldības nostādnēm, kā arī pamatot pārmaiņu nepieciešamību valsts pārvaldes un pašvaldību darba organizācijā Latvijas un ārvalstu sabiedrībai;
8. attīstīt un pilnveidot organizatoriskās, vadības un sadarbības prasmes, respektējot starptautiski definētās un prognozētās nākotnes kompetences publiskā sektora vadītājiem;
9. demonstrēt spēju kvalitatīvi un radoši pildīt atbildīgus amatpienākumus publiskā sektora struktūrās un nevalstiskajās organizācijās, tostarp, vadīt, plānot, organizēt savu un personāla darbu, pieņemt lēmumus, rast radošus risinājumus, kā arī uzņemties atbildību par komandas darba rezultātiem;
10. apliecināt motivāciju patstāvīgi padziļināt teorētiskās zināšanas, pilnveidot profesionālās kompetences, identificēt jaunus pētniecības virzienus un diskutējamos jautājumus sabiedrības vadības jomā, turpinot akadēmisko vai profesionālo darbību, vai arī zinātniski pētniecisku darbu.
Kompetence. Akadēmiskā grāda ieguvējs spēj:
11. pētīt, analizēt, izvērtēt un argumentēti diskutēt par valsts pārvaldes un pašvaldību sistēmu modeļiem, reformu norises procesiem dažādās valstīs politiskās varas un sociālekonomiskās dimensijas kontekstā;
12. analizēt starptautisko organizāciju pieņemtos lēmumus un izvērtēt to ietekmes rezultātus uz nacionālo valstu lēmumiem un iedzīvotāju labklājību;
13. identificēt un kritiski analizēt sarežģītas un pretrunīgas profesionālās problēmas sabiedrības vadības jomā dažādos pārvaldību līmeņos un normatīvajos aktos; iegūt, atlasīt un apstrādāt to izpētei nepieciešamo informāciju, izvēloties atbilstošas pētniecības metodes, un piedāvāt inovatīvas idejas un risinājumus lēmumu pieņemšanas procesā publiskās varas institūcijām;
14. prasmīgi pielietot inovatīvas publiskās pārvaldes darbības un mūsdienu vadības metodes, tostarp stratēģisko, pārmaiņu un risku vadību publiskā sektora organizāciju pārvaldībā;
15. kritiski analizēt un argumentēti izskaidrot starptautiskajā vidē notiekošos politiskos un sociālekonomiskos procesus, prognozēt to ietekmi, sniegt pamatojumus un rekomendācijas speciālistu un nespeciālistu auditorijām;
16. patstāvīgi integrēt zināšanas, sniegt ieguldījumu sabiedrības vadības pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu un profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz valsts attīstību un sabiedrību.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture