Pamatdati
Programmas nosaukums | Veselības komunikācija |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Informācijas un komunikācijas zinātnes |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45321 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Žurnālistika un komunikācija |
ISCED kods | 0321 |
ISCED nosaukums | Žurnālistika un komunikācija |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | Sociālo zinātņu maģistra grāds komunikācijas zinātnē ; Sociālo zinātņu maģistra grāds komunikācijas zinātnē |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene; Nepilna laika tālmācība |
Studiju ilgums | 2 gadi; 2 gadi, 6 mēneši |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04055-62 |
---|---|
Licences datums | 26.09.2018 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/56 |
---|---|
Akreditācijas datums | 29.09.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 30.09.2027 |
Studiju programmas rezultāti
1) Zināšanas par indivīda un sabiedrības veselību veidojošajiem un noteicošajiem faktoriem un to daudzveidību; par indivīda un sabiedrības veselības novērtēšanas metodēm un informācijas ieguves avotiem, būtiskākajām veselības problēmām nacionālā, Eiropas un pasaules kontekstā.
2) Izpratne par veselības veicināšanas un slimību profilakses stratēģijām, principiem un elementiem. Zināšanas par veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas principiem, atpazīstot, klasificējot un raksturojot dažādos modeļus un aprūpes sistēmu līmeņus.
3) Zināšanas par komunikāciju teorijas vēsturi un mūsdienu tendencēm, mediju efektiem, mediju platformām, specializētajiem medijiem un to lomu, informācijas sabiedrību.
4) Izpratne par sociālo pētījumu metodēm veselības komunikācijā, mediju satura veidošanu projekta vadībā.
5) Padziļinātas zināšanas un izpratne par veselības komunikāciju, komunikāciju psiholoģiju, starppersonu komunikācijas aspektiem, veselības un sociālā mārketinga pieejām, krīžu komunikācijas būtību un veidošanas principiem.
6) Iegūto veselības statistikas datu apstrāde, aprēķinot un interpretējot dažādu veselības notikumu biežuma un asociāciju rādītājus.
7) Veselības izglītības, veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu kritiska analīze un novērtēšana, spēja argumentēti diskutēt par veselības veicināšana elementu izmantošanu veselības politikas un programmu veidošanā un īstenošanā.
8) Informācijas iegūšana, kritiska atlase un izmantošana veselības komunikācijas problēmu analīzei, iegūto rezultātu un piedāvāto risinājumu prezentēšana un izmantošana veselības komunikācijas mērķu īstenošanai.
9) Veselības komunikācijas vēstījuma satura veidošana, kampaņu plānošana un īstenošana, izmantojot sabiedrisko attiecību un mārketinga instrumentus, kampaņu novērošana un novērtēšana.
10) Veselības stratēģiskās komunikācijas procesu vadība atbilstoši komunikācijas mērķiem, auditorijas un mediju formāta vajadzībām, izmantojot mūsdienu komunikācijas tehnoloģijas veselības komunikācijas procesos.
11) Vadīt un pārvaldīt prognozējamus un neprognozējamus pētnieciskos un prakses procesus un projektus komunikācijas un masu mediju vidē, izmantojot jaunas, stratēģiskas pieejas, kas ietver tehnoloģiju un komunikācijas satura analītisku mijiedarbību, darbībā ievērojot ētisku attieksmi un uzņemoties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem un rīcību.
12) Reaģēt uz notikumiem sabiedrībā un procesiem kritiski, balsoties uz zinātniskiem principiem. Izvērtēt mediju saturu, analizējot tos saskaņā ar veselības komunikācijas profesionālajiem kritērijiem un zināšanām un atbilstoši argumentējot pieejas un secinājumus.
13) Vairot sabiedrības izpratni par veselības veicināšanas un profilakses jēgu un nozīmi mūsdienu sabiedrības veselības problēmu kontekstā, kā arī par to lomu indivīda un sabiedrības veselības uzlabošanā.
2) Izpratne par veselības veicināšanas un slimību profilakses stratēģijām, principiem un elementiem. Zināšanas par veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas principiem, atpazīstot, klasificējot un raksturojot dažādos modeļus un aprūpes sistēmu līmeņus.
3) Zināšanas par komunikāciju teorijas vēsturi un mūsdienu tendencēm, mediju efektiem, mediju platformām, specializētajiem medijiem un to lomu, informācijas sabiedrību.
4) Izpratne par sociālo pētījumu metodēm veselības komunikācijā, mediju satura veidošanu projekta vadībā.
5) Padziļinātas zināšanas un izpratne par veselības komunikāciju, komunikāciju psiholoģiju, starppersonu komunikācijas aspektiem, veselības un sociālā mārketinga pieejām, krīžu komunikācijas būtību un veidošanas principiem.
6) Iegūto veselības statistikas datu apstrāde, aprēķinot un interpretējot dažādu veselības notikumu biežuma un asociāciju rādītājus.
7) Veselības izglītības, veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu kritiska analīze un novērtēšana, spēja argumentēti diskutēt par veselības veicināšana elementu izmantošanu veselības politikas un programmu veidošanā un īstenošanā.
8) Informācijas iegūšana, kritiska atlase un izmantošana veselības komunikācijas problēmu analīzei, iegūto rezultātu un piedāvāto risinājumu prezentēšana un izmantošana veselības komunikācijas mērķu īstenošanai.
9) Veselības komunikācijas vēstījuma satura veidošana, kampaņu plānošana un īstenošana, izmantojot sabiedrisko attiecību un mārketinga instrumentus, kampaņu novērošana un novērtēšana.
10) Veselības stratēģiskās komunikācijas procesu vadība atbilstoši komunikācijas mērķiem, auditorijas un mediju formāta vajadzībām, izmantojot mūsdienu komunikācijas tehnoloģijas veselības komunikācijas procesos.
11) Vadīt un pārvaldīt prognozējamus un neprognozējamus pētnieciskos un prakses procesus un projektus komunikācijas un masu mediju vidē, izmantojot jaunas, stratēģiskas pieejas, kas ietver tehnoloģiju un komunikācijas satura analītisku mijiedarbību, darbībā ievērojot ētisku attieksmi un uzņemoties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem un rīcību.
12) Reaģēt uz notikumiem sabiedrībā un procesiem kritiski, balsoties uz zinātniskiem principiem. Izvērtēt mediju saturu, analizējot tos saskaņā ar veselības komunikācijas profesionālajiem kritērijiem un zināšanām un atbilstoši argumentējot pieejas un secinājumus.
13) Vairot sabiedrības izpratni par veselības veicināšanas un profilakses jēgu un nozīmi mūsdienu sabiedrības veselības problēmu kontekstā, kā arī par to lomu indivīda un sabiedrības veselības uzlabošanā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (16.09.2018) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (25.05.2018) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture