Programma slēgta (15.11.2023)
Pamatdati
Programmas nosaukums | Diriģēšana |
---|---|
Augstskola/Koledža | Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija |
Studiju virziens | Mākslas |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42212 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Mūzika un skatuves māksla |
ISCED kods | 0215 |
ISCED nosaukums | Mūzika un skatuves māksla |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālā bakalaura grāds mūzikā |
Iegūstamā kvalifikācija | Diriģents |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04052-6 |
---|---|
Licences datums | 01.11.2004 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | |
---|---|
Akreditācijas datums | 24.05.2013 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 15.11.2023 |
Studiju programmas rezultāti
Iegūto zināšanu rezultātā absolvents spēj;
– parādīt mūzikas zinātnes nozarei un diriģenta profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni mūzikas vēsturē un teorijā;
– profesionālās kora un orķestra mūzikas attīstības tendencēs un likumsakarībās, mūzikas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs, zinātniskās pētniecības metodēs, turklāt daļa zināšanu – koru un orķestru attīstības vēsturē, skaņdarbu interpretācijas mākslā un diriģēšanas mācīšanas metodikā – atbilst diriģenta profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Diriģents spēj parādīt arī mūzikas profesionālās izglītības pedagoga profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, skaņdarbu apguves metodēm un to daudzveidību.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi veikt diriģenta un mūzikas profesionālās izglītības pedagoga pienākumus:
– pielietot zināšanas un izpratni diriģēšanas mākslas jomā, kas pamatojas uz augsta līmeņa informācijas avotiem un visjaunākajām atziņām;
– izskaidrot mūzikas attīstības likumsakarības;
– analizēt un izvērtēt dažādu laikmetu un stilu skaņdarbus, organizēt un vadīt mūziķu kolektīvu (orķestri, kori u.c. vienības);
– patstāvīgi iestudēt un publiski atskaņot dažādas sarežģītības pakāpes skaņdarbus korim a cappella, ar instrumentālo pavadījumu, skaņdarbus orķestrim, orķestrim ar solistiem un ar kori;
– iestudēt un diriģēt simfonijas, operas un baletus, prognozēt un sasniegt mākslinieciskā izpildījuma rezultātu;
– radīt pozitīvu un radošu darba atmosfēru, izstrādāt mūzikas profesionālās izglītības mācību priekšmetu programmas mūzikas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, plānot, organizēt un vadīt mācību stundas;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– iemācīt izglītojamajam dažādu laikmetu un stilu kora un orķestra skaņdarbu satura atklāsmi;
– izskaidrot mācīšanās paņēmienus;
– salīdzināt skaņdarbu interpretācijas;
– formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē un diriģenta profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos:
– virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
– absolvents spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un mūzikas pedagoģijas jomā un to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas diriģenta profesijā, parādīt, ka izprot diriģenta un pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt koristu un atskaņotājmākslinieku profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, piedalīties mūzikas profesionālās un kultūrizglītības jomas attīstībā.
– parādīt mūzikas zinātnes nozarei un diriģenta profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni mūzikas vēsturē un teorijā;
– profesionālās kora un orķestra mūzikas attīstības tendencēs un likumsakarībās, mūzikas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs, zinātniskās pētniecības metodēs, turklāt daļa zināšanu – koru un orķestru attīstības vēsturē, skaņdarbu interpretācijas mākslā un diriģēšanas mācīšanas metodikā – atbilst diriģenta profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Diriģents spēj parādīt arī mūzikas profesionālās izglītības pedagoga profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, skaņdarbu apguves metodēm un to daudzveidību.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi veikt diriģenta un mūzikas profesionālās izglītības pedagoga pienākumus:
– pielietot zināšanas un izpratni diriģēšanas mākslas jomā, kas pamatojas uz augsta līmeņa informācijas avotiem un visjaunākajām atziņām;
– izskaidrot mūzikas attīstības likumsakarības;
– analizēt un izvērtēt dažādu laikmetu un stilu skaņdarbus, organizēt un vadīt mūziķu kolektīvu (orķestri, kori u.c. vienības);
– patstāvīgi iestudēt un publiski atskaņot dažādas sarežģītības pakāpes skaņdarbus korim a cappella, ar instrumentālo pavadījumu, skaņdarbus orķestrim, orķestrim ar solistiem un ar kori;
– iestudēt un diriģēt simfonijas, operas un baletus, prognozēt un sasniegt mākslinieciskā izpildījuma rezultātu;
– radīt pozitīvu un radošu darba atmosfēru, izstrādāt mūzikas profesionālās izglītības mācību priekšmetu programmas mūzikas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, plānot, organizēt un vadīt mācību stundas;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– iemācīt izglītojamajam dažādu laikmetu un stilu kora un orķestra skaņdarbu satura atklāsmi;
– izskaidrot mācīšanās paņēmienus;
– salīdzināt skaņdarbu interpretācijas;
– formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē un diriģenta profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos:
– virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
– absolvents spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un mūzikas pedagoģijas jomā un to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas diriģenta profesijā, parādīt, ka izprot diriģenta un pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt koristu un atskaņotājmākslinieku profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, piedalīties mūzikas profesionālās un kultūrizglītības jomas attīstībā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture