Pamatdati
| Programmas nosaukums | Datorzinātnes |
|---|---|
| Augstskola/Koledža | Ventspils Augstskola |
| Studiju virziens | Informācijas tehnoloģijas, datortehnika, elektronika, telekomunikācijas, datorvadība un datorzinātne |
Visi dati
| LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 43484 |
|---|---|
| EKI/LKI līmenis | 6 |
| Izglītības programmas veids | Pirmā cikla augstākās izglītības programma bakalaura grāda ieguvei, īstenojama pēc vidējās izglītības ieguves |
| Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Pirmā cikla (akadēmiskā bakalaura) studiju programma |
| Tematiskā grupa | Programmatūras un lietojumprogrammu izstrāde un analīze |
| ISCED kods | 0613 |
| ISCED nosaukums | Programmatūras un lietojumprogrammu izstrāde un analīze |
| Studiju programmas apjoms (KP) | 180 |
| Iegūstamais grāds | Dabaszinātņu bakalaura grāds datorzinātnēs |
| Iegūstamā kvalifikācija | - |
| Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
| Studiju ilgums | 3 gadi |
| Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
| Licences numurs | - |
|---|---|
| Licences datums | |
| Licences termiņš |
Akreditācijas dati
| Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
|---|---|
| Akreditācijas datums | 25.10.2023 |
| Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
| Akreditācijas termiņš | 26.10.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Plānotais rezultāts – sagatavoti speciālisti datorzinātnēs ar akadēmisko dabas zinātņu bakalaura grādu un Eiropas Kvalifikācijas Ietvarstruktūras (EKI) 6. līmeņa atbilstošām zināšanām, prasmēm un kompetencēm.
Zināšanas:
• spēj parādīt vispusīgas faktu, teoriju un likumsakarību zināšanas, kas ir nepieciešamas personiskai izaugsmei un attīstībai, pilsoniskai līdzdalībai, sociālajai integrācijai un izglītības turpināšanai;
• spēj detalizēti izprast un parādīt daudzveidīgu specifisku faktu, principu, procesu un jēdzienu zināšanas datorzinātņu jomā standarta un nestandarta situācijās;
• pārzina tehnoloģijas un metodes mācību uzdevumu vai darba uzdevumu veikšanai profesijā.
Prasmes:
• spēj plānot un organizēt darbu, izmantot dažādas metodes, tehnoloģijas, programmu izstrādes rīkus un vides uzdevumu izpildei un problēmu risināšanai;
• spēj sameklēt, izvērtēt un radoši izmantot informāciju mācību vai profesionālo darba uzdevumu izpildei un problēmu risināšanai;
• spēj patstāvīgi strādāt, mācīties un pilnveidoties, lai piemērotos profesionālai darbībai mainīgos darba tirgus apstākļos.
Kompetences:
• ir motivēts turpmākās karjeras veidošanai, izglītības turpināšanai, mūžizglītībai uz zināšanām orientētā demokrātiskā, daudzvalodu un daudzkultūru sabiedrībā Eiropā un pasaulē;
• spēj plānot un veikt mācību vai darba uzdevumus individuāli, komandā vai vadot komandas darbu, aprakstīt, prezentēt un argumentēti izskaidrot darba rezultātus;
• spēj uzņemties atbildību par mācību vai profesionālās darbības rezultātu kvalitāti un kvantitāti.
Zināšanas:
• spēj parādīt vispusīgas faktu, teoriju un likumsakarību zināšanas, kas ir nepieciešamas personiskai izaugsmei un attīstībai, pilsoniskai līdzdalībai, sociālajai integrācijai un izglītības turpināšanai;
• spēj detalizēti izprast un parādīt daudzveidīgu specifisku faktu, principu, procesu un jēdzienu zināšanas datorzinātņu jomā standarta un nestandarta situācijās;
• pārzina tehnoloģijas un metodes mācību uzdevumu vai darba uzdevumu veikšanai profesijā.
Prasmes:
• spēj plānot un organizēt darbu, izmantot dažādas metodes, tehnoloģijas, programmu izstrādes rīkus un vides uzdevumu izpildei un problēmu risināšanai;
• spēj sameklēt, izvērtēt un radoši izmantot informāciju mācību vai profesionālo darba uzdevumu izpildei un problēmu risināšanai;
• spēj patstāvīgi strādāt, mācīties un pilnveidoties, lai piemērotos profesionālai darbībai mainīgos darba tirgus apstākļos.
Kompetences:
• ir motivēts turpmākās karjeras veidošanai, izglītības turpināšanai, mūžizglītībai uz zināšanām orientētā demokrātiskā, daudzvalodu un daudzkultūru sabiedrībā Eiropā un pasaulē;
• spēj plānot un veikt mācību vai darba uzdevumus individuāli, komandā vai vadot komandas darbu, aprakstīt, prezentēt un argumentēti izskaidrot darba rezultātus;
• spēj uzņemties atbildību par mācību vai profesionālās darbības rezultātu kvalitāti un kvantitāti.
Dokumenti
| Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
|---|---|---|
| Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
| Application for changes in Study Programme (12.04.2018) | Izmaiņu pieteikums | latviešu |
| Expert / Experts joint report (13.07.2018) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
| Commission decision (16.04.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
| Datums | Informācija | Lēmums |
|---|---|---|
| 23.07.2018 | SAK sēdē apstiprinātas izmaiņas studiju programmā - pievienota īstenošanas valoda - angļu un mainīts programmas kods no 43481 uz 43484 | SAK lēmums Nr. 88-A |
| 02.02.2023 | Ventspils Augstskolas studiju virziena "Informācijas tehnoloģijas, datortehnika, elektronika, telekomunikācijas, datorvadība un datorzinātne" akreditācijas termiņš — 2023. gada 24. aprīlis — tiek pagarināts līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par šā studiju virziena jaunu akreditāciju vai lēmums par atteikumu to akreditēt, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim. (https://www.vestnesis.lv/op/2023/30A.1) |