Programma slēgta (15.11.2023)
Pamatdati
Programmas nosaukums | Biznesa vadība un ekonomika |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 51345 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 8 |
Izglītības programmas veids | Doktora studijas (doktora grāds), īstenojamas pēc maģistra vai profesionālā maģistra grāda ieguves vai kā turpinājums izglītības programmai ar kodu 49. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Doktora studiju programma |
Tematiskā grupa | Vadība un administrēšana |
ISCED kods | 0413 |
ISCED nosaukums | Vadība un administrēšana |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | Zinātniskais doktora grāds, zinātnes doktors(-e) (Ph.D.) ekonomikā un uzņēmējdarbībā |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi; 4 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04055-61 |
---|---|
Licences datums | 25.09.2017 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/75 |
---|---|
Akreditācijas datums | 24.11.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 25.11.2027 |
Studiju programmas rezultāti
• Spēj parādīt padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni vadības zinātnes un ekonomikas teorijās un vadības un ekonomisko pētījumu metodoloģijā, specializējoties kādā no studiju virzieniem – uzņēmējdarbības vadībā vai starptautisko ekonomisko attiecību vadībā.
• Zina jaunākās teorētiski metodoloģiskās pieejas un pētījumus, lai nodrošinātu pamatu kompetentai un radošai pieejai savas tēmas izpētē.
• Prot patstāvīgi izmantot teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību, konsultējoties ar zinātnisko vadītāju.
• Prot argumentēti izskaidrot, diskutēt par sarežģītiem vai sistemātiskiem vadības zinātnes un ekonomikas un attiecīgās specializācijas jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
• Prot sagatavot zinātniskās publikācijas atbilstoši starptautiskām prasībām.
• Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un specializāciju, uzņemties atbildību par darba rezultātiem un to analīzi, veikt pētniecību vai tālāku mācīšanos, lietojot jaunas pieejas.
• Prot pielietot pedagoģiskās prasmes pasniedzēja darbā augstskolā.
• Prot un spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, pamatot lēmumus un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.
• Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, sniegt ieguldījumu jaunas zinātniskās informācijas radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību.
• Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes vadības zinātnē un ekonomikā un attiecīgajā specializācijas virzienā, kā arī dažādu jomu saskarē.
• Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes, veicot ieguldījumu zinātniskās informācijas robežu paplašināšanā vai dodot jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumiem praksē, īstenojot būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
• Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā.
• Spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju, īstenot zinātniskus projektus, gūstot zinātnes nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus, vadīt pētnieciskus vai attīstības uzdevumus uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas zināšanas un prasmes pētniecībā.
• Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma zinātniskus projektus, tostarp starptautiskā kontekstā.
• Zina jaunākās teorētiski metodoloģiskās pieejas un pētījumus, lai nodrošinātu pamatu kompetentai un radošai pieejai savas tēmas izpētē.
• Prot patstāvīgi izmantot teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību, konsultējoties ar zinātnisko vadītāju.
• Prot argumentēti izskaidrot, diskutēt par sarežģītiem vai sistemātiskiem vadības zinātnes un ekonomikas un attiecīgās specializācijas jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
• Prot sagatavot zinātniskās publikācijas atbilstoši starptautiskām prasībām.
• Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un specializāciju, uzņemties atbildību par darba rezultātiem un to analīzi, veikt pētniecību vai tālāku mācīšanos, lietojot jaunas pieejas.
• Prot pielietot pedagoģiskās prasmes pasniedzēja darbā augstskolā.
• Prot un spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, pamatot lēmumus un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.
• Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, sniegt ieguldījumu jaunas zinātniskās informācijas radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību.
• Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes vadības zinātnē un ekonomikā un attiecīgajā specializācijas virzienā, kā arī dažādu jomu saskarē.
• Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes, veicot ieguldījumu zinātniskās informācijas robežu paplašināšanā vai dodot jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumiem praksē, īstenojot būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
• Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā.
• Spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju, īstenot zinātniskus projektus, gūstot zinātnes nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus, vadīt pētnieciskus vai attīstības uzdevumus uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas zināšanas un prasmes pētniecībā.
• Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma zinātniskus projektus, tostarp starptautiskā kontekstā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (14.08.2017) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Expert / Experts joint report (14.08.2017) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (31.05.2017) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture