Pamatdati
Programmas nosaukumsValodu un literatūras studijas Kopīga Studiju programma
Augstskola/KoledžaRīgas Tehniskā universitāte
Studiju virziensValodu un kultūras studijas, dzimtās valodas studijas un valodu programmas
Kopīga Studiju programma ar
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)51236
EKI/LKI līmenis8
Izglītības programmas veidsTrešā cikla augstākās izglītības programma zinātnes doktora grāda ieguvei, īstenojama pēc otrā cikla augstākās izglītības ieguves
Studiju programmas saīsinātais nosaukumsTrešā cikla (zinātnes doktora) studiju programma
Tematiskā grupaLiteratūra un lingvistika, dzimtā valoda
ISCED kods0232
ISCED nosaukumsLiteratūra un lingvistika, dzimtā valoda
Studiju programmas apjoms (KP)180
Iegūstamais grādsZinātnes doktora grāds zinātnes doktors(-e) (Ph. D.) humanitārajās un mākslas zinātnēs
Iegūstamā kvalifikācija
Studiju veids un formaPilna laika klātiene
Studiju ilgums3 gadi
Valodalatviešu; angļu
Licences dati
Licences numursNetiek izsniegta
Licences datums04.10.2022
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numursNetiek izsniegta
Akreditācijas datums04.06.2025
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš05.06.2031
Studiju programmas rezultāti
Studiju programmas sasniedzamie rezultāti:
Zināšanas
1. Pārzina un izprot lingvistiskā un literārā procesa likumsakarības un galvenās paradigmas, aktuālās zinātniskās teorijas un atziņas; pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes valodniecības, literatūrzinātnes un tulkojumzinātnes nozarē un dažādu pētniecības jomu saskarē.
2. Izprot valodniecības, literatūrzinātnes un tulkojumzinātnes pamatjēdzienus, brīvi un produktīvi operē ar zinātnisko terminoloģiju latviešu, angļu u. c. ar pētījumu saistītajās valodās; pārvalda specializētas zināšanas izvēlētajā pētniecības jomā atbilstoši konkrētās zinātnes nozarei un ar pētījuma tematu saistīto blakusnozaru svarīgākajām atziņām.
3. Izprot humanitāro un sociālo zinātņu starpdisciplināro saistību, kā arī humanitāro zinātņu ekonomisko un tautsaimniecisko kontekstu.
Prasmes
4. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē sava pētījuma problēmu un aktualitātes, izvērtē un izvēlas vai patstāvīgi izstrādā zinātniskajam pētījumam atbilstošas metodes un metodoloģisko stratēģiju; interpretē pētījuma rezultātus plašākā kontekstā, tādējādi sniedzot ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā un/vai piešķirot jaunu izpratni esošajām zināšanām, to lietojumam praksē; īsteno oriģinālu pētījumu, kura daļa ir reprezentēta starptautiski citējamās publikācijās.
5. Pieņem zinātniski pamatotus lēmumus pētniecisko problēmu risinājumā, kritiski vērtē savus un citu pētījumus, prezentē un argumentē savu viedokli, par savu pētniecības jomu komunicējot zinātniskajā kopienā un sabiedrībā; iesaistās starptautiskas nozīmes pētniecisku projektu īstenošanā un produktīvi darbojas disciplinārās un/vai starpdisciplinārās pētnieku grupās.
6. Integrē zinātnisko pētījumu rezultātus studiju kursos augstskolā dažāda līmeņa (bakalaura, maģistra) programmu studentu zinātnisko darbu vadīšanā, zinātnes popularizēšanas pasākumos u. c.
Kompetence
7. Publisko sava pētījuma rezultātus nacionālajās un starptautiskajās zinātniskajās konferencēs, semināros un publicē rezultātus starptautiski citējamos izdevumos.
8. Patstāvīgi paaugstina savu zinātnisko kvalifikāciju, interesējoties par aktuālajām tendencēm valodniecībā, literatūrzinātnē un tulkojumzinātnē; piedāvā inovatīvas idejas pētnieciskajiem projektiem, iesaistoties to izstrādē un pieteikšanā atbilstošās programmās un fondos; vada pētniecisko darbību pētniecības organizācijās, tādējādi turpinot attīstīt progresu izvēlētajā pētniecības jomā akadēmiskā un/vai profesionālā kontekstā.
9. Patstāvīgi vada pētnieku kolektīvu, darba grupu atbilstošajā zinātnes apakšnozarē, organizē savu pētniecisko darbību saskaņā ar zinātnieka ētikas kodeksu; nostiprina un patstāvīgi pilnveido digitālo kompetenci.

Apakšprogrammas "Valodniecība" sasniedzamie rezultāti:
Zināšanas
1. Pārzina un izprot lingvistiskā procesa likumsakarības un galvenās paradigmas, aktuālās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes valodniecībā un dažādu jomu saskarē.
2. Izprot valodniecības pamatjēdzienus, brīvi un produktīvi operē ar zinātnisko terminoloģiju latviešu, angļu un citās ar pētījumu saistītajās valodās; pārvalda specializētās zināšanas izvēlētajā pētniecības virzienā atbilstoši konkrētajai zinātnes apakšnozarei un ar pētījuma tēmu saistīto blakusnozaru svarīgākās atziņas.
3. Izprot humanitāro un sociālo zinātņu starpdisciplināro saistību, kā arī humanitāro zinātņu ekonomisko un tautsaimniecisko kontekstu.
Prasmes
4. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmu un aktualitātes, izvērtē un izvēlas vai patstāvīgi izstrādā sava pētījuma metodoloģisko stratēģiju, interpretē rezultātus plašākā kontekstā, īstenojot oriģinālu pētījumu, kura daļa ir reprezentēta starptautiski citējamās publikācijās.
5. Komunicē par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašām zinātniskām aprindām un sabiedrību kopumā, iesaistās starptautiskas nozīmes pētniecisku projektu īstenošanā, efektīvi sadarbojas disciplinārās un starpdisciplinārās pētniecības grupās.
6. Integrē zinātnisko pētījumus rezultātus studiju kursos augstskolā, dažādu līmeņu (bakalaura, maģistra) programmu studējošo zinātnisko darbu vadīšanā, zinātnes pārneses pasākumos.
Kompetence
7. Publisko zinātniskā pētījuma rezultātus nacionālās un starptautiskās zinātniskās konferencēs un semināros, publicē sava pētījuma rezultātus starptautiski atzītos, tai skaitā, starptautiski citējamos izdevumos.
8. Patstāvīgi paaugstina savu zinātnisko kvalifikāciju, izzinot aktuālās tendences valodniecībā.
9.Patstāvīgi vada zinātnisku kolektīvu, darba grupu atbilstošajā zinātnes apakšnozarē, organizē savu pētniecisko darbību saskaņā ar zinātnieka ētikas kodeksu, nostiprina un patstāvīgi pilnveido digitālo kompetenci.

Apakšprogrammas "Literatūrzinātne un kultūrstudijas" sasniedzamie rezultāti:
Zināšanas
1. Pārzina un izprot literatūras un kultūras procesa likumsakarības un galvenās paradigmas, aktuālās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes literatūrzinātnē un dažādu jomu saskarē.
2. Izprot literatūrzinātnes un kultūrstudiju pamatjēdzienus, brīvi un produktīvi operē ar zinātnisko terminoloģiju latviešu, angļu un citās ar pētījumu saistītajās valodās; pārvalda specializētās zināšanas izvēlētajā pētniecības virzienā atbilstoši konkrētajai zinātnes apakšnozarei un ar pētījuma tēmu saistīto blakusnozaru svarīgākās atziņas.
3. Izprot humanitāro un sociālo zinātņu starpdisciplināro saistību, kā arī humanitāro zinātņu ekonomisko un tautsaimniecisko kontekstu.
Prasmes
4. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmu un aktualitātes, izvērtē un izvēlas vai patstāvīgi izstrādā sava pētījuma metodoloģisko stratēģiju, interpretē rezultātus plašākā kontekstā, īstenojot oriģinālu pētījumu, kura daļa ir reprezentēta starptautiski citējamās publikācijās.
5. Komunicē par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašām zinātniskām aprindām un sabiedrību kopumā, iesaistās starptautiskas nozīmes pētniecisku projektu īstenošanā, efektīvi sadarbojas disciplinārās un starpdisciplinārās pētniecības grupās.
6. Integrē zinātnisko pētījumus rezultātus studiju kursos augstskolā, dažādu līmeņu (bakalaura, maģistra) programmu studējošo zinātnisko darbu vadīšanā, zinātnes pārneses pasākumos.
Kompetence
7. Publisko zinātniskā pētījuma rezultātus nacionālās un starptautiskās zinātniskās konferencēs un semināros, publicē sava pētījuma rezultātus starptautiski atzītos, tai skaitā, starptautiski citējamos izdevumos.
8. Patstāvīgi paaugstina savu zinātnisko kvalifikāciju, izzinot aktuālās tendences likteratūrzinātnē un kultūrstudijās.
9.Patstāvīgi vada zinātnisku kolektīvu, darba grupu atbilstošajā zinātnes apakšnozarē, organizē savu pētniecisko darbību saskaņā ar zinātnieka ētikas kodeksu, nostiprina un patstāvīgi pilnveido digitālo kompetenci.

Apakšprogrammas "Tulkojumzinātne" sasniedzamie rezultāti:
Zināšanas
1. Pārzina tulkojumzinātnes aktuālās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes tulkojumzinātnē un dažādu jomu saskarē.
2. Izprot tulkojumzinātnes pamatjēdzienus, brīvi un produktīvi operē ar zinātnisko terminoloģiju latviešu, angļu un citās ar pētījumu saistītajās valodās; pārvalda specializētās zināšanas izvēlētajā pētniecības virzienā atbilstoši konkrētajai zinātnes apakšnozarei un ar pētījuma tēmu saistīto blakusnozaru svarīgākās atziņas.
3. Izprot humanitāro un sociālo zinātņu starpdisciplināro saistību, kā arī humanitāro zinātņu ekonomisko un tautsaimniecisko kontekstu.
Prasmes
4. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmu un aktualitātes, izvērtē un izvēlas vai patstāvīgi izstrādā sava pētījuma metodoloģisko stratēģiju, interpretē rezultātus plašākā kontekstā, īstenojot oriģinālu pētījumu, kura daļa ir reprezentēta starptautiski citējamās publikācijās.
5. Komunicē par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašām zinātniskām aprindām un sabiedrību kopumā, iesaistās starptautiskas nozīmes pētniecisku projektu īstenošanā, efektīvi sadarbojas disciplinārās un starpdisciplinārās pētniecības grupās.
6. Integrē zinātnisko pētījumus rezultātus studiju kursos augstskolā, dažādu līmeņu (bakalaura, maģistra) programmu studējošo zinātnisko darbu vadīšanā, zinātnes pārneses pasākumos, praktiskajā tulkošanā.
Kompetence
7. Publisko zinātniskā pētījuma rezultātus nacionālās un starptautiskās zinātniskās konferencēs un semināros, publicē sava pētījuma rezultātus starptautiski atzītos, tai skaitā, starptautiski citējamos izdevumos.
8. Patstāvīgi paaugstina savu zinātnisko kvalifikāciju, izzinot aktuālās tendences tulkojumzinātnē.
9.Patstāvīgi vada zinātnisku kolektīvu, darba grupu atbilstošajā zinātnes apakšnozarē, organizē savu pētniecisko darbību saskaņā ar zinātnieka ētikas kodeksu, nostiprina un patstāvīgi pilnveido digitālo kompetenci.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Expert / Experts joint report (30.09.2022)Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinumslatviešu
Self-evaluation report (26.05.2022)Pašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Commission decision (29.01.2025)Komisijas lēmumslatviešu
Commission decision (04.06.2025)Komisijas lēmumslatviešu
Studiju programmas vēsture
DatumsInformācijaLēmums
03.06.2021Saskaņā ar 2021. gada 3. jūnija likumu "Grozījumi Augstskolu likumā", kas stājies spēkā ar 2021. gada 23. jūniju. Jaunu akreditācijas lapu izsniegšana nav nepieciešama, jo termiņi ir noteikti minētajā likumā: - studiju virzienus "Izglītība, pedagoģija un sports", "Valodu un kultūras studijas, dzimtās valodas studijas un valodu programmas", "Tulkošana", "Socioloģija, politoloģija un antropoloģija", "Viesnīcu un restorānu serviss, tūrisma un atpūtas organizācija", "Transporta pakalpojumi", "Vides aizsardzība", "Iekšējā drošība un civilā aizsardzība" un "Militārā aizsardzība" akreditē līdz 2024. gada 31. decembrim. Minēto studiju virzienu akreditācijas termiņš tiek pagarināts līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par studiju virziena akreditāciju vai lēmums par atteikumu akreditēt studiju virzienu, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 31. decembrim.Grozījumi Augstskolu likumā
28.02.2024Ar 2024.gada 1.martu, Liepājas Universitātes reorganizācijas ietvaros, Rīgas Tehniskā universitāte pārņem Liepājas Universitātes studiju programmu un nodrošina tās īstenošanu. Pamats: Ministru kabineta 2023.gada 9.augusta rīkojums Nr.482 "Par Liepājas Universitātes reorganizāciju". Studiju Kvalitātes komisijas 2024.gada 28.februāra lēmums Nr.2024/03-I.2024/03-I
01.09.2024Ar 01.09.2024.stājas spēkā Ministru kabineta Nr.793 grozījumi (30.' punkts), kas nosaka, ka akreditētam studiju virzienam atbilstošas studiju programmas, kas licencēta pēc attiecīgā studiju virziena akreditācijas, līdz kārtējai studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu akreditācijai apliecina Studiju kvalitātes komisijas lēmums par šādas studiju programmas licencēšanu. Studiju programma atbilst studiju virzienam ar 01.09.2024.Ministru kabineta Nr.793
24.10.2024Saskaņā ar Augstskolu likuma Pārejas noteikumu 117.punktu studiju virziena akreditācijas termiņš tiek pagarināts līdz dienai, kad tiek pieņemts lēmums par studiju virziena jaunu akreditāciju vai lēmums par atteikumu to akreditēt, bet ne ilgāk kā līdz 2026.gada 31.martam.Augstskolu likums