Pamatdati
Programmas nosaukums | Māszinības |
---|---|
Augstskola/Koledža | Daugavpils Universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42723 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Māszinības |
ISCED kods | 0913 |
ISCED nosaukums | Māszinības |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds veselības aprūpē |
Iegūstamā kvalifikācija | Māsa (vispārējās aprūpes māsa) |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04041-104 |
---|---|
Licences datums | 04.08.2021 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 01.02.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 2 |
Akreditācijas termiņš | 02.02.2025 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Pārzināt un izprast medicīnas vēstures, māszinību zinātnes teorijas un jēdzienus, veselības un slimības procesus dažādos vecumos, aprūpes un medicīniskās rehabilitācijas pamatprincipus dažādās klīniskās situācijās (tostarp katastrofu medicīnā), fiziskas un garīgas veselības pamatnostādnes, vides aizsardzības veselības aprūpes organizāciju un tās tiesiskos aspektus un spēt izskaidrot pacientu un pakalpojumu sniedzēju sociālās partnerības lomu veselības aprūpes jomā uz pierādījumiem balstītas vispārējās aprūpes nodrošināšanai, iesaistoties veselības aprūpes darba vadīšanā un organizēšanā, izmantojot psiholoģisko principu un kritiskās domāšanas pielietošanu medicīnas praksē.
2. Pārzināt un izprast vitālās funkcijas un specializētās aprūpes un rehabilitācijas procesus visu vecuma posmu personām, tostarp mājas un paliatīvajā aprūpē, ievērojot infekciju kontroles principus un darba organizēšanas, vadīšanas, plānošanas un veikšanas pamatnostādnes, izmantojot kritiskās domāšanas procesus; padziļināti zināt dažādu klīnisko procedūru un rehabilitācijas nodrošināšanas un veikšanas pamatprincipus (tostarp katastrofu medicīnā).
3. Izprast pētniecības metožu un pētniecības darba organizācijas un realizācijas iespējas, tostarp vismaz vienā svešvalodā, pielietojot medicīniskās psiholoģijas zināšanas, aprūpes un prakses, kā arī projektu vadīšanas principus veselības aprūpē un veicināšanā, uzlabojot profesionālā darba vai pacientu terapijas un aprūpes efektivitāti, izmantojot dažādus zināšanu apguves veidus, tos pielietojot arī veselības veicinošajos un vides aizsardzības pasākumos.
Prasmes:
4. Pielietot teorētiskās un praktiskās (tostarp medikamentozās aprūpes un pacientu stāvokļa novērtēšanas) zināšanas māszinību prakses parādību noteikšanā, aprūpes procesu un rehabilitācijas analīzē, izvērtēšanā un darbību prognozēšanā, plānojot un īstenojot vispārējās un specializētas aprūpes procesus, tostarp neatliekamajā, katastrofu medicīnā, visu vecuma posmu pacientiem, pielietojot konfidencialitātes pamatprincipus, saskarsmes prasmes, terapeitiskās komunikācijas veidus, kritisko domāšanu un veselības aprūpes situācijas izvērtēšanas, datu apstrādes un vides aizsardzības procesu organizēšanas prasmes māsas profesionālajā darbībā un pacientu aprūpē.
5. Nodrošināt sabiedrības un indivīda izglītošanu infekciju prevencijas, veselības aprūpes un uzturēšanas, vides aizsardzības jautājumos, ievērojot deontoloģijas un kritiskās domāšanas pamatprincipus, izvēloties atbilstošāko izglītošanas metodi, un veikt savu zināšanu nepārtrauktu pilnveidošanu atbilstoši normatīvajam regulējumam veselības aprūpes jomā.
6. Vadīt un veikt pētījumus un projektus veselības aprūpē, apkopojot arī medicīnas vēsturē un medicīniskajā praksē (tostarp civilajā un katastrofu medicīnā) veiktos secinājumus un iegūtos rezultātus, izmantojot medicīniskās psiholoģijas un kritiskās domāšanas darba rezultātu apkopošanas un secinājumu veikšanas pamatprincipus, analizējot, veicot un vadot dažādas veselības aprūpes situācijas, kā arī organizējot, plānojot un nodrošinot uz indivīdu centrētu aprūpi, vadoties no tiesiskā regulējuma un izvēloties jaunākās metodes pacientu aprūpē, balstoties uz medicīnas jomas pētījumiem.
Kompetence:
7. Spēja patstāvīgi veikt vispārējo pacientu aprūpi dažādos vecuma posmos, izmantojot uz pierādījumiem balstītu terminoloģiju un kritisko domāšanu, nodrošinot konfidencialitāti un pacientu tiesību ievērošanu, pielietojot terapeitisko komunikācijas stilu un izmantojot medicīniskās psiholoģijas pamatprincipus; spēja patstāvīgi sniegt specializēto pacientu aprūpi un rehabilitāciju dažādos vecuma posmos, tostarp dzīvībai bīstamās un katastrofu situācijās, ievērojot infekciju kontroles pamatprincipus, izvēloties un kritiski izvērtējot atbilstošāko palīdzības veidu konkrēta pacienta kategorijai, somatiskā un psiholoģiskā stāvokļa gadījumam, ievērojot tiesisko attiecību normas un pierādījumos balstītu aprūpes procesu.
8. Spēja patstāvīgi veikt uz pierādījumiem balstīta aprūpes procesa klīniskās procedūras, nodrošinot pacientam labāko komforta līmeni, kas pamatojas holistiskās pieejas realizācijā, līdzdarbojoties un piedaloties pacientu diagnostisko un ārstniecisko procedūru veikšanā, sniedzot rekomendācijas veselības veicināšanas profilaksei aprūpes normatīvā regulējuma ietvaros.
9. Spēja patstāvīgi veikt nepārtrauktu savu zināšanu un prasmju izvērtēšanu, uzturēšanu un pilnveidošanu, izglītot citus veselības aprūpes jomas speciālistus un sabiedrību kopumā, veidot pacienta un sabiedrības izglītošanas plānus un projektus veselības veicināšanas profilaksei, vides aizsardzībai, kā arī plānot, organizēt un veikt individuālo un komandas darbu, veidojot darbam labvēlīgus apstākļus, izmantojot ārstniecības personu normatīvo regulējumu; spēja veikt māsu darba organizēšanu (tostarp medikamentu aprites), veselības aprūpes projektu (tostarp medicīniskās rehabilitācijas) vadīšanu, izstrādi un īstenošanu, izmantojot kritisko domāšanu lēmumu pieņemšanā, iesaistoties veselības aprūpes pārmaiņu procesos, izmantojot arī medicīnas vēsturisko pieredzi.
1. Pārzināt un izprast medicīnas vēstures, māszinību zinātnes teorijas un jēdzienus, veselības un slimības procesus dažādos vecumos, aprūpes un medicīniskās rehabilitācijas pamatprincipus dažādās klīniskās situācijās (tostarp katastrofu medicīnā), fiziskas un garīgas veselības pamatnostādnes, vides aizsardzības veselības aprūpes organizāciju un tās tiesiskos aspektus un spēt izskaidrot pacientu un pakalpojumu sniedzēju sociālās partnerības lomu veselības aprūpes jomā uz pierādījumiem balstītas vispārējās aprūpes nodrošināšanai, iesaistoties veselības aprūpes darba vadīšanā un organizēšanā, izmantojot psiholoģisko principu un kritiskās domāšanas pielietošanu medicīnas praksē.
2. Pārzināt un izprast vitālās funkcijas un specializētās aprūpes un rehabilitācijas procesus visu vecuma posmu personām, tostarp mājas un paliatīvajā aprūpē, ievērojot infekciju kontroles principus un darba organizēšanas, vadīšanas, plānošanas un veikšanas pamatnostādnes, izmantojot kritiskās domāšanas procesus; padziļināti zināt dažādu klīnisko procedūru un rehabilitācijas nodrošināšanas un veikšanas pamatprincipus (tostarp katastrofu medicīnā).
3. Izprast pētniecības metožu un pētniecības darba organizācijas un realizācijas iespējas, tostarp vismaz vienā svešvalodā, pielietojot medicīniskās psiholoģijas zināšanas, aprūpes un prakses, kā arī projektu vadīšanas principus veselības aprūpē un veicināšanā, uzlabojot profesionālā darba vai pacientu terapijas un aprūpes efektivitāti, izmantojot dažādus zināšanu apguves veidus, tos pielietojot arī veselības veicinošajos un vides aizsardzības pasākumos.
Prasmes:
4. Pielietot teorētiskās un praktiskās (tostarp medikamentozās aprūpes un pacientu stāvokļa novērtēšanas) zināšanas māszinību prakses parādību noteikšanā, aprūpes procesu un rehabilitācijas analīzē, izvērtēšanā un darbību prognozēšanā, plānojot un īstenojot vispārējās un specializētas aprūpes procesus, tostarp neatliekamajā, katastrofu medicīnā, visu vecuma posmu pacientiem, pielietojot konfidencialitātes pamatprincipus, saskarsmes prasmes, terapeitiskās komunikācijas veidus, kritisko domāšanu un veselības aprūpes situācijas izvērtēšanas, datu apstrādes un vides aizsardzības procesu organizēšanas prasmes māsas profesionālajā darbībā un pacientu aprūpē.
5. Nodrošināt sabiedrības un indivīda izglītošanu infekciju prevencijas, veselības aprūpes un uzturēšanas, vides aizsardzības jautājumos, ievērojot deontoloģijas un kritiskās domāšanas pamatprincipus, izvēloties atbilstošāko izglītošanas metodi, un veikt savu zināšanu nepārtrauktu pilnveidošanu atbilstoši normatīvajam regulējumam veselības aprūpes jomā.
6. Vadīt un veikt pētījumus un projektus veselības aprūpē, apkopojot arī medicīnas vēsturē un medicīniskajā praksē (tostarp civilajā un katastrofu medicīnā) veiktos secinājumus un iegūtos rezultātus, izmantojot medicīniskās psiholoģijas un kritiskās domāšanas darba rezultātu apkopošanas un secinājumu veikšanas pamatprincipus, analizējot, veicot un vadot dažādas veselības aprūpes situācijas, kā arī organizējot, plānojot un nodrošinot uz indivīdu centrētu aprūpi, vadoties no tiesiskā regulējuma un izvēloties jaunākās metodes pacientu aprūpē, balstoties uz medicīnas jomas pētījumiem.
Kompetence:
7. Spēja patstāvīgi veikt vispārējo pacientu aprūpi dažādos vecuma posmos, izmantojot uz pierādījumiem balstītu terminoloģiju un kritisko domāšanu, nodrošinot konfidencialitāti un pacientu tiesību ievērošanu, pielietojot terapeitisko komunikācijas stilu un izmantojot medicīniskās psiholoģijas pamatprincipus; spēja patstāvīgi sniegt specializēto pacientu aprūpi un rehabilitāciju dažādos vecuma posmos, tostarp dzīvībai bīstamās un katastrofu situācijās, ievērojot infekciju kontroles pamatprincipus, izvēloties un kritiski izvērtējot atbilstošāko palīdzības veidu konkrēta pacienta kategorijai, somatiskā un psiholoģiskā stāvokļa gadījumam, ievērojot tiesisko attiecību normas un pierādījumos balstītu aprūpes procesu.
8. Spēja patstāvīgi veikt uz pierādījumiem balstīta aprūpes procesa klīniskās procedūras, nodrošinot pacientam labāko komforta līmeni, kas pamatojas holistiskās pieejas realizācijā, līdzdarbojoties un piedaloties pacientu diagnostisko un ārstniecisko procedūru veikšanā, sniedzot rekomendācijas veselības veicināšanas profilaksei aprūpes normatīvā regulējuma ietvaros.
9. Spēja patstāvīgi veikt nepārtrauktu savu zināšanu un prasmju izvērtēšanu, uzturēšanu un pilnveidošanu, izglītot citus veselības aprūpes jomas speciālistus un sabiedrību kopumā, veidot pacienta un sabiedrības izglītošanas plānus un projektus veselības veicināšanas profilaksei, vides aizsardzībai, kā arī plānot, organizēt un veikt individuālo un komandas darbu, veidojot darbam labvēlīgus apstākļus, izmantojot ārstniecības personu normatīvo regulējumu; spēja veikt māsu darba organizēšanu (tostarp medikamentu aprites), veselības aprūpes projektu (tostarp medicīniskās rehabilitācijas) vadīšanu, izstrādi un īstenošanu, izmantojot kritisko domāšanu lēmumu pieņemšanā, iesaistoties veselības aprūpes pārmaiņu procesos, izmantojot arī medicīnas vēsturisko pieredzi.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Study program description (29.03.2021) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (29.07.2021) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Studiju programmas vēsture