Pamatdati
Programmas nosaukums | Māszinības |
---|---|
Augstskola/Koledža | Daugavpils Universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42723 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Pirmā cikla augstākās izglītības programma bakalaura grāda un sestā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei, īstenojama pēc vismaz vidējās izglītības ieguves |
Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Pirmā cikla (profesionālā bakalaura) studiju programma |
Tematiskā grupa | Māszinības |
ISCED kods | 0913 |
ISCED nosaukums | Māszinības |
Studiju programmas apjoms (KP) | 240 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds māszinībās |
Iegūstamā kvalifikācija | Māsa (vispārējās aprūpes māsa) |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04041-104 |
---|---|
Licences datums | 04.08.2021 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 13.11.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 14.11.2030 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Izprot medicīnas vēsturi, māszinības teorijas, cilvēka attīstības fizioloģiskos un patoloģiskos procesus veselam un slimam cilvēkam, māsas profesijas būtību, komunikācijas principus, ētiku un vispārējos veselības aprūpes principus.
2. Zina svarīgākās vitālās funkcijas, dažādu klīnisko procedūru, rehabilitācijas principu ievērošanu visos vecumposmos, tajā skaitā mājas un paliatīvā aprūpē, ņemot vērā infekcijas kontroles principus.
3. Izprot dažādu pētniecības metožu pielietojumu veselības aprūpē (kvalitatīvu, kvantitatīvu pētījumu veikšanu, datu analīzi un interpretāciju) un projektu vadīšanas principus.
Prasmes:
4. Pielieto teorētiskās un praktiskās zināšanas pacientu stāvokļa novērtēšanā, aprūpē visos vecumposmos, tajā skaitā sniedzot neatliekamo palīdzību ārkārtas situācijās.
5. Nodrošina indivīda un sabiedrības izglītošanu par infekciju prevenciju, veselīgu dzīves veidu, ievērojot ētikas un deontoloģijas principus.
6. Izstrādās uz pierādījumiem balstītus pētījumus un projektus māsu praksē, nodrošinot uz pacientu centrētu aprūpi.
Kompetence:
7. Patstāvīgi veic dažādu vecumposmu pacientu aprūpi, ievērojot konfidencialitāti, pacientu tiesības un infekcijas kontroles principus.
8.Veic patstāvīgi klīniskās procedūras, nodrošinot pacientam komfortu, piedalās pacienta diagnostikas un ārstniecisko procedūru sagatavošanas un veikšanas procesā, veicot pacient izglītošanu.
9. Spēj attīstīt savas zināšanas un prasmes, strādāt patstāvīgi veicot klīniskās procedūras, sadarboties ar citiem veselības aprūpes speciālistiem, strādāt komandā, izglītot pacientu, sabiedrību un pilnveidot savas zināšanas un prasmes.
1. Izprot medicīnas vēsturi, māszinības teorijas, cilvēka attīstības fizioloģiskos un patoloģiskos procesus veselam un slimam cilvēkam, māsas profesijas būtību, komunikācijas principus, ētiku un vispārējos veselības aprūpes principus.
2. Zina svarīgākās vitālās funkcijas, dažādu klīnisko procedūru, rehabilitācijas principu ievērošanu visos vecumposmos, tajā skaitā mājas un paliatīvā aprūpē, ņemot vērā infekcijas kontroles principus.
3. Izprot dažādu pētniecības metožu pielietojumu veselības aprūpē (kvalitatīvu, kvantitatīvu pētījumu veikšanu, datu analīzi un interpretāciju) un projektu vadīšanas principus.
Prasmes:
4. Pielieto teorētiskās un praktiskās zināšanas pacientu stāvokļa novērtēšanā, aprūpē visos vecumposmos, tajā skaitā sniedzot neatliekamo palīdzību ārkārtas situācijās.
5. Nodrošina indivīda un sabiedrības izglītošanu par infekciju prevenciju, veselīgu dzīves veidu, ievērojot ētikas un deontoloģijas principus.
6. Izstrādās uz pierādījumiem balstītus pētījumus un projektus māsu praksē, nodrošinot uz pacientu centrētu aprūpi.
Kompetence:
7. Patstāvīgi veic dažādu vecumposmu pacientu aprūpi, ievērojot konfidencialitāti, pacientu tiesības un infekcijas kontroles principus.
8.Veic patstāvīgi klīniskās procedūras, nodrošinot pacientam komfortu, piedalās pacienta diagnostikas un ārstniecisko procedūru sagatavošanas un veikšanas procesā, veicot pacient izglītošanu.
9. Spēj attīstīt savas zināšanas un prasmes, strādāt patstāvīgi veicot klīniskās procedūras, sadarboties ar citiem veselības aprūpes speciālistiem, strādāt komandā, izglītot pacientu, sabiedrību un pilnveidot savas zināšanas un prasmes.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Study programme description (29.03.2021) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (29.07.2021) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Commission decision (13.11.2024) | Komisijas lēmums | latviešu |
Commission decision (04.06.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture