Pamatdati
| Programmas nosaukums | Datorzinātne un informācijas tehnoloģija |
|---|---|
| Augstskola/Koledža | Rīgas Tehniskā universitāte |
| Studiju virziens | Informācijas tehnoloģijas, datortehnika, elektronika, telekomunikācijas, datorvadība un datorzinātne |
Visi dati
| LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 51483 |
|---|---|
| EKI/LKI līmenis | 8 |
| Izglītības programmas veids | Trešā cikla augstākās izglītības programma zinātnes doktora grāda ieguvei, īstenojama pēc otrā cikla augstākās izglītības ieguves |
| Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Trešā cikla (zinātnes doktora) studiju programma |
| Tematiskā grupa | Datubāzu un tīklu projektēšana un administrēšana |
| ISCED kods | 0612 |
| ISCED nosaukums | Datubāzu un tīklu projektēšana un administrēšana |
| Studiju programmas apjoms (KP) | 288 |
| Iegūstamais grāds | Zinātnes doktora grāds zinātnes doktors(-e) (Ph.D.) inženierzinātnēs un tehnoloģijās; Zinātnes doktora grāds zinātnes doktors(-e) (Ph.D.) dabaszinātnēs |
| Iegūstamā kvalifikācija | – |
| Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
| Studiju ilgums | 4 gadi |
| Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
| Licences numurs | 04051-195 |
|---|---|
| Licences datums | 30.06.2021 |
| Licences termiņš |
Akreditācijas dati
| Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
|---|---|
| Akreditācijas datums | 29.11.2023 |
| Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
| Akreditācijas termiņš | 30.11.2029 |
Studiju programmas rezultāti
• Spēj identificēt nozīmīgu un perspektīvu promocijas darba pētījuma virzienu un formulēt pētījuma
problēmas;
• Spēj izvēlēties un izmantot zinātnisko pētījumu īstenošanas metodes;
• Spēj patstāvīgi plānot un īstenot zinātniskos pētījumus un veikt kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu.
• Spēj argumentēti prezentēt un aizstāvēt pētījumu rezultātus;
• Spēj publicēt pētījumu rezultātus starptautiski atzītos zinātniskos izdevumos;
• Spēj īstenot tehnoloģiju pārneses un sabiedrības informēšanas projektus, ieviešot praksē un popularizējot jaunākos zinātnisko sasniegumus;
• Spēj sistemātiski un formālā veidā risināt sarežģītas datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas problēmas;
• Spēj īstenot zinātniskus un praktiskus eksperimentus, apstrādāt liela apjomu datus un izplatīt rezultātus atvērtos datu repozitorijos;
• Apzinās, ievēro un veicina zinātniskās ētikas principus savā zinātniskajā darbībā.
• Apakšnozarei specifiskie studiju rezultāti:
- Spēj radīt jaunas sarežģītu sistēmu modelēšanas, projektēšanas, izstrādes un optimizācijas metodes un algoritmus;
- Spēj radīt jaunas metodes un tehnoloģijas datorinženierijā, t.sk. datoru arhitektūrā, datortīklos un datorvadībā;
- Spēj radīt jaunas lietišķās matemātikas un statistikas metodes un tehnoloģijas.
problēmas;
• Spēj izvēlēties un izmantot zinātnisko pētījumu īstenošanas metodes;
• Spēj patstāvīgi plānot un īstenot zinātniskos pētījumus un veikt kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu.
• Spēj argumentēti prezentēt un aizstāvēt pētījumu rezultātus;
• Spēj publicēt pētījumu rezultātus starptautiski atzītos zinātniskos izdevumos;
• Spēj īstenot tehnoloģiju pārneses un sabiedrības informēšanas projektus, ieviešot praksē un popularizējot jaunākos zinātnisko sasniegumus;
• Spēj sistemātiski un formālā veidā risināt sarežģītas datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas problēmas;
• Spēj īstenot zinātniskus un praktiskus eksperimentus, apstrādāt liela apjomu datus un izplatīt rezultātus atvērtos datu repozitorijos;
• Apzinās, ievēro un veicina zinātniskās ētikas principus savā zinātniskajā darbībā.
• Apakšnozarei specifiskie studiju rezultāti:
- Spēj radīt jaunas sarežģītu sistēmu modelēšanas, projektēšanas, izstrādes un optimizācijas metodes un algoritmus;
- Spēj radīt jaunas metodes un tehnoloģijas datorinženierijā, t.sk. datoru arhitektūrā, datortīklos un datorvadībā;
- Spēj radīt jaunas lietišķās matemātikas un statistikas metodes un tehnoloģijas.
Dokumenti
| Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
|---|---|---|
| Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
| Study programme description (19.06.2021) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
| Expert / Experts joint report (21.06.2021) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
| Commission decision (29.01.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture