Pamatdati
Programmas nosaukums | Teoloģija un reliģijpētniecība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Reliģija un teoloģija |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 51221 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 8 |
Izglītības programmas veids | Doktora studijas (doktora grāds), īstenojamas pēc maģistra vai profesionālā maģistra grāda ieguves vai kā turpinājums izglītības programmai ar kodu 49. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Doktora studiju programma |
Tematiskā grupa | Reliģija un teoloģija |
ISCED kods | 0221 |
ISCED nosaukums | Reliģija un teoloģija |
Studiju programmas apjoms (KP) | 144 |
Iegūstamais grāds | Zinātnes doktora grāds zinātnes doktors (-e) (Ph.D.) humanitārajās un mākslas zinātnēs |
Iegūstamā kvalifikācija | - |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04047-122 |
---|---|
Licences datums | 19.05.2021 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 13.09.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 14.09.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Izprot teoloģijas un reliģijpētniecības (sasaistot šīs nozares ar citām humanitārām un sociālām zinātnēm) un to apakšnozaru teoriju un praksi, vēsturi, attīstības tendences saistībā ar pētnieciskajām aktualitātēm Latvijā, Eiropā un pasaulē;
2. Izprot pētniecisko procesu, kas ietver daudzveidīgas pētniecības metodes, pētījuma datu interpretāciju un izplatīšanu;
3. Izprot un vērtē nozares pētniecisko teoriju saistību ar praksi.
Prasmes:
1. Sistēmiski, sistemātiski un kritiski analizē reliģijas fenomenus globālā sabiedrībā, argumentēti aizstāvot savu viedokli;
2. Argumentēti izskaidro un diskutē par nozares aspektiem, starptautisku un lokālu pētījumu rezultātiem gan ar savas nozares, gan citu jomu speciālistiem un plašāku sabiedrību, dažādās auditorijās prezentē pētniecībā iegūtos rezultātus;
3. Patstāvīgi izmanto teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību teoloģijā un reliģijpētniecībā.
Kompetence:
1. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas nozarē, pamato lēmumus, nepieciešamības gadījumā veic problēmu papildu analīzi, izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes jaunās vai neprognozētās situācijās;
2. Integrē dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanas procesā, dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, ievērojot ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz sabiedrību ilgtspējīgas attīstības kontekstā;
3. Reflektē par savu pētnieciskā darba procesu un sasniegtajiem rezultātiem, demonstrējot efektīvu komunikāciju, problēmu risināšanu, sadarbību, pašizziņu, akadēmisko izcilību un caurskatāmību rezultātu ieguvē.
1. Izprot teoloģijas un reliģijpētniecības (sasaistot šīs nozares ar citām humanitārām un sociālām zinātnēm) un to apakšnozaru teoriju un praksi, vēsturi, attīstības tendences saistībā ar pētnieciskajām aktualitātēm Latvijā, Eiropā un pasaulē;
2. Izprot pētniecisko procesu, kas ietver daudzveidīgas pētniecības metodes, pētījuma datu interpretāciju un izplatīšanu;
3. Izprot un vērtē nozares pētniecisko teoriju saistību ar praksi.
Prasmes:
1. Sistēmiski, sistemātiski un kritiski analizē reliģijas fenomenus globālā sabiedrībā, argumentēti aizstāvot savu viedokli;
2. Argumentēti izskaidro un diskutē par nozares aspektiem, starptautisku un lokālu pētījumu rezultātiem gan ar savas nozares, gan citu jomu speciālistiem un plašāku sabiedrību, dažādās auditorijās prezentē pētniecībā iegūtos rezultātus;
3. Patstāvīgi izmanto teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību teoloģijā un reliģijpētniecībā.
Kompetence:
1. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas nozarē, pamato lēmumus, nepieciešamības gadījumā veic problēmu papildu analīzi, izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes jaunās vai neprognozētās situācijās;
2. Integrē dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanas procesā, dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, ievērojot ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz sabiedrību ilgtspējīgas attīstības kontekstā;
3. Reflektē par savu pētnieciskā darba procesu un sasniegtajiem rezultātiem, demonstrējot efektīvu komunikāciju, problēmu risināšanu, sadarbību, pašizziņu, akadēmisko izcilību un caurskatāmību rezultātu ieguvē.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture