Pamatdati
Programmas nosaukums | Kopīgā akadēmiskā maģistra studiju programma “Pakalpojumu dizaina stratēģijas un inovācijas” Kopīga Studiju programma |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Mākslas akadēmija |
Studiju virziens | Mākslas |
Kopīga studiju programma ar: | Lapzemes Universitāte |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45214 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Dizains |
ISCED kods | 0212 |
ISCED nosaukums | Dizains |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | Humanitāro zinātņu maģistra grāds dizainā |
Iegūstamā kvalifikācija | - |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | angļu |
Licences dati
Licences numurs | 2021/05K |
---|---|
Licences datums | 19.05.2021 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 17.01.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 18.01.2030 |
Studiju programmas rezultāti
Izglītoti Vadošā pakalpojumu dizainera līmeņa speciālisti, kuri pārvalda šādas zināšanas, prasmes un kompetences, lai spētu nodrošināt pakalpojumu stratēģisku attīstību un inovāciju ieviešanu pakalpojumu nozares iestādēs un organizācijās:
1. Pakalpojumu dizaina pamatkompetences:
- Plānot, vadīt, izpildīt un novērtēt pakalpojumu dizaina projektus, iekļaujoties norādītajā laikā un paredzētajos resursos, kā arī izmantojot atbilstošas metodes un instrumentus.
- Dizainēt pakalpojumus, iekļaujot visus pakalpojuma saņemšanas un sniegšanas procesa saskares punktus (end-to-end journey), tā, lai pakalpojumi atbilstu gan lietotāja vajadzībām, gan organizācijas mērķiem. Izprast pakalpojumu un pakalpojumu ekonomikas īpatnības, kā arī pakalpojumu lomu un ietekmi sabiedrībā.
2. Vadības, organizācijas un uzņēmējdarbības specifika pakalpojumu dizainā:
- Ietekmēt un savienot organizāciju / institūciju stratēģijas un pakalpojumu dizainu, gan pielietojot pakalpojumu dizaina metodes stratēģiskās plānošanas vajadzībām, gan arī pakalpojumu dizaina projektos ieviešot organizāciju stratēģijās paustās nostādnes un mērķus.
- Pieņemt un pamatot dizaina un vadības lēmumus, kas balstīti izpētē, ietekmē, vispusīgā un visaptverošā pieejā un kontekstā.
- Vadīt organizācijas pakalpojumu ekosistēmu.
- Pielietot dizaina domāšanu, kā arī elastīgu un dinamisku domāšanas veidu pārmaiņu vadībā un ieviešanā.
- Demonstrēt uzņēmējspēju un pārveidot pakalpojuma koncepciju biznesa idejā, izstrādājot izpētē un validācijā balstītu pakalpojuma īstenošanas biznesa modeli un prototipu.
3. Līderība pakalpojumu dizainā:
- Vadīt pakalpojumu dizaina projektus un stratēģijas ieviešanu.
- Virzīt, apmācīt un motivēt komandas, dot norādes par procesiem, metodēm, instrumentiem un rosināt uz pētījumiem, teoriju un paraugpraksi balstītas pieejas un risinājumus.
- Pielietot stratēģisko domāšanu un sniegt ieguldījumu efektīvu, inovatīvu, kā arī sociāli un pret vidi atbildīgu pakalpojumu izveidē un īstenošanā.
4. Komunikācija pakalpojumu dizainā:
- Nodrošināt efektīvu saziņu starp dažādiem organizācijas līmeņiem un dažādu jomu saskarē, veicināt un vadīt diskusijas.
- Skaidrot dizaina koncepcijas, sistēmas, procesus un stāstus. Saprotami izklāstīt sarežģītu informāciju dažādām auditorijām, tostarp speciālistu un nespeciālistu auditorijām, kā arī ieinteresētajām personām kā institūcijas iekšienē, tā ārpus tās.
5. Pētniecības metodes un pakalpojumu dizains:
- Ievākt un izmantot kvantitatīvos un kvalitatīvos datus, iegūt izpratni, lai rastu pamatojumu uz pierādījumiem balstītiem dizaina un vadības lēmumiem.
- Pielietot sociālo un uzvedības zinātņu atziņas pakalpojumu dizaina projektos un organizatoriskajā vadībā.
6. Pakalpojumu dizains un tehnoloģijas:
- Apzināt jauno tehnoloģiju potenciālu un problēmas jaunu pakalpojumu attīstības un esošo pakalpojumu pārveidošanas kontekstā.
- Izprast tehnoloģisko pārmaiņu ietekmi uz pakalpojumu sniedzēju organizācijām, un rast risinājumus, kā organizācijas var reaģēt uz šādiem apstākļiem, pielāgoties tiem un kļūt inovatīvas.
- Izprast digitālo kontekstu un digitālo pakalpojumu un produktu īpatnības un izstrādāt lietotājcentrētu digitālo pakalpojumu dizainu.
1. Pakalpojumu dizaina pamatkompetences:
- Plānot, vadīt, izpildīt un novērtēt pakalpojumu dizaina projektus, iekļaujoties norādītajā laikā un paredzētajos resursos, kā arī izmantojot atbilstošas metodes un instrumentus.
- Dizainēt pakalpojumus, iekļaujot visus pakalpojuma saņemšanas un sniegšanas procesa saskares punktus (end-to-end journey), tā, lai pakalpojumi atbilstu gan lietotāja vajadzībām, gan organizācijas mērķiem. Izprast pakalpojumu un pakalpojumu ekonomikas īpatnības, kā arī pakalpojumu lomu un ietekmi sabiedrībā.
2. Vadības, organizācijas un uzņēmējdarbības specifika pakalpojumu dizainā:
- Ietekmēt un savienot organizāciju / institūciju stratēģijas un pakalpojumu dizainu, gan pielietojot pakalpojumu dizaina metodes stratēģiskās plānošanas vajadzībām, gan arī pakalpojumu dizaina projektos ieviešot organizāciju stratēģijās paustās nostādnes un mērķus.
- Pieņemt un pamatot dizaina un vadības lēmumus, kas balstīti izpētē, ietekmē, vispusīgā un visaptverošā pieejā un kontekstā.
- Vadīt organizācijas pakalpojumu ekosistēmu.
- Pielietot dizaina domāšanu, kā arī elastīgu un dinamisku domāšanas veidu pārmaiņu vadībā un ieviešanā.
- Demonstrēt uzņēmējspēju un pārveidot pakalpojuma koncepciju biznesa idejā, izstrādājot izpētē un validācijā balstītu pakalpojuma īstenošanas biznesa modeli un prototipu.
3. Līderība pakalpojumu dizainā:
- Vadīt pakalpojumu dizaina projektus un stratēģijas ieviešanu.
- Virzīt, apmācīt un motivēt komandas, dot norādes par procesiem, metodēm, instrumentiem un rosināt uz pētījumiem, teoriju un paraugpraksi balstītas pieejas un risinājumus.
- Pielietot stratēģisko domāšanu un sniegt ieguldījumu efektīvu, inovatīvu, kā arī sociāli un pret vidi atbildīgu pakalpojumu izveidē un īstenošanā.
4. Komunikācija pakalpojumu dizainā:
- Nodrošināt efektīvu saziņu starp dažādiem organizācijas līmeņiem un dažādu jomu saskarē, veicināt un vadīt diskusijas.
- Skaidrot dizaina koncepcijas, sistēmas, procesus un stāstus. Saprotami izklāstīt sarežģītu informāciju dažādām auditorijām, tostarp speciālistu un nespeciālistu auditorijām, kā arī ieinteresētajām personām kā institūcijas iekšienē, tā ārpus tās.
5. Pētniecības metodes un pakalpojumu dizains:
- Ievākt un izmantot kvantitatīvos un kvalitatīvos datus, iegūt izpratni, lai rastu pamatojumu uz pierādījumiem balstītiem dizaina un vadības lēmumiem.
- Pielietot sociālo un uzvedības zinātņu atziņas pakalpojumu dizaina projektos un organizatoriskajā vadībā.
6. Pakalpojumu dizains un tehnoloģijas:
- Apzināt jauno tehnoloģiju potenciālu un problēmas jaunu pakalpojumu attīstības un esošo pakalpojumu pārveidošanas kontekstā.
- Izprast tehnoloģisko pārmaiņu ietekmi uz pakalpojumu sniedzēju organizācijām, un rast risinājumus, kā organizācijas var reaģēt uz šādiem apstākļiem, pielāgoties tiem un kļūt inovatīvas.
- Izprast digitālo kontekstu un digitālo pakalpojumu un produktu īpatnības un izstrādāt lietotājcentrētu digitālo pakalpojumu dizainu.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture