Pamatdati
Programmas nosaukums | Profesionālā doktora studiju programma mākslās "Mākslas" Kopīga Studiju programma |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Mākslas akadēmija |
Studiju virziens | Mākslas |
Kopīga Studiju programma ar |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 51211 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 8 |
Izglītības programmas veids | Doktora studijas (doktora grāds), īstenojamas pēc maģistra vai profesionālā maģistra grāda ieguves vai kā turpinājums izglītības programmai ar kodu 49. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Doktora studiju programma |
Tematiskā grupa | Vizuāli plastiskā māksla |
ISCED kods | 0213 |
ISCED nosaukums | Vizuāli plastiskā māksla |
Studiju programmas apjoms (KP) | 132 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais doktora grāds mākslās |
Iegūstamā kvalifikācija | - |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 2020/05K |
---|---|
Licences datums | 30.09.2020 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 17.01.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 18.01.2030 |
Studiju programmas rezultāti
Kopīgās profesionālās doktora studiju programmas mākslās “Mākslas” apguves rezultātā doktorants:
1) Izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, lai pārvaldītu pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes attiecīgajā mākslas vai kultūras nozarē vai profesionālajā jomā un dažādu jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties mākslinieciskai jaunradei, tai skaitā pētniecībā balstītai jaunradei, atbilstošas metodes, lai veiktu ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai dotu jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, kā arī īstenojot mākslinieciskās jaunrades darbu mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
3) Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu mākslinieciskās darbības jomu ar plašākām profesionāļu aprindām un sabiedrību kopumā.
4) Spēj patstāvīgi pielietot profesionālās zināšanas augstskolas pedagoģiskajā, didaktiskajā un metodiskajā darbā.
5) Spēj patstāvīgi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju, īstenot pētniecībā balstītus jaunrades projektus, gūstot attiecīgās nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus.
6) Spēj vadīt pētniecībā balstītus jaunrades vai attīstības uzdevumus uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētniecībā balstītas jaunrades zināšanas un prasmes.
7) Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētniecībā balstītus inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades uzdevumus mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma mākslinieciskās jaunrades projektus, tajā skaitā starptautiskus.
JVLMA īstenotās apakšprogrammas “Mūzika un skatuves māksla” apguves rezultātā doktorants:
1) Izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, lai pārvaldītu pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes Mūzikas un Horeogrāfijas nozarē un dažādu profesionālo māksliniecisko darbības jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties mākslinieciskai jaunradei, tai skaitā pētniecībā balstītai jaunradei, atbilstošas metodes, lai veiktu ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai dotu jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, kā arī īstenojot mākslinieciskās jaunrades darbu Mūzikas un Horeogrāfijas mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
3) Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par Mūzikas un Horeogrāfijas mākslinieciskās darbības jomu ar plašākām profesionāļu aprindām un sabiedrību kopumā.
4) Spēj patstāvīgi pielietot profesionālās zināšanas augstskolas pedagoģiskajā, didaktiskajā un metodiskajā darbā.
5) Spēj patstāvīgi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju, īstenot pētniecībā balstītus jaunrades projektus, gūstot attiecīgās nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus.
6) Spēj vadīt pētniecībā balstītus jaunrades vai attīstības uzdevumus Mūzikas un Horeogrāfijas mākslinieciskās darbības jomā uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētniecībā balstītas jaunrades zināšanas un prasmes.
7) Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētniecībā balstītus inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades uzdevumus Mūzikas un Horeogrāfijas mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma mākslinieciskās jaunrades projektus, tajā skaitā starptautiskus.
LMA īstenotās apakšprogrammas “Vizuālā māksla un dizains” apguves rezultātā doktorants:
1) Izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, lai pārvaldītu pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina nozarē un dažādu profesionālo māksliniecisko darbības jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties mākslinieciskai jaunradei, tai skaitā pētniecībā balstītai jaunradei, atbilstošas metodes, lai veiktu ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai dotu jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, kā arī īstenojot mākslinieciskās jaunrades darbu Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
3) Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina mākslinieciskās darbības jomu ar plašākām profesionāļu aprindām un sabiedrību kopumā.
4) Spēj patstāvīgi pielietot profesionālās zināšanas augstskolas pedagoģiskajā, didaktiskajā un metodiskajā darbā.
5) Spēj patstāvīgi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju, īstenot pētniecībā balstītus jaunrades projektus, gūstot attiecīgās nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus.
6) Spēj vadīt pētniecībā balstītus jaunrades vai attīstības uzdevumus Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina mākslinieciskās darbības jomā uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētniecībā balstītas jaunrades zināšanas un prasmes.
7) Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētniecībā balstītus inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades uzdevumus Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma mākslinieciskās jaunrades projektus, tajā skaitā starptautiskus.
LKA īstenotās apakšprogrammas “Audiovizuālā māksla, teātris un laikmetīgā deja” apguves rezultātā doktorants:
1) Izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, lai pārvaldītu pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas nozarē un dažādu profesionālo māksliniecisko darbības jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties mākslinieciskai jaunradei, tai skaitā pētniecībā balstītai jaunradei, atbilstošas metodes, lai veiktu ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai dotu jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, kā arī īstenojot mākslinieciskās jaunrades darbu Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
3) Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas mākslinieciskās darbības jomu ar plašākām profesionāļu aprindām un sabiedrību kopumā.
4) Spēj patstāvīgi pielietot profesionālās zināšanas augstskolas pedagoģiskajā, didaktiskajā un metodiskajā darbā.
5) Spēj patstāvīgi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju, īstenot pētniecībā balstītus jaunrades projektus, gūstot attiecīgās nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus.
6) Spēj vadīt pētniecībā balstītus jaunrades vai attīstības uzdevumus Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas mākslinieciskās darbības jomā uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētniecībā balstītas jaunrades zināšanas un prasmes.
7) Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētniecībā balstītus inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades uzdevumus Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma mākslinieciskās jaunrades projektus, tajā skaitā starptautiskus.
1) Izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, lai pārvaldītu pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes attiecīgajā mākslas vai kultūras nozarē vai profesionālajā jomā un dažādu jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties mākslinieciskai jaunradei, tai skaitā pētniecībā balstītai jaunradei, atbilstošas metodes, lai veiktu ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai dotu jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, kā arī īstenojot mākslinieciskās jaunrades darbu mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
3) Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu mākslinieciskās darbības jomu ar plašākām profesionāļu aprindām un sabiedrību kopumā.
4) Spēj patstāvīgi pielietot profesionālās zināšanas augstskolas pedagoģiskajā, didaktiskajā un metodiskajā darbā.
5) Spēj patstāvīgi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju, īstenot pētniecībā balstītus jaunrades projektus, gūstot attiecīgās nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus.
6) Spēj vadīt pētniecībā balstītus jaunrades vai attīstības uzdevumus uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētniecībā balstītas jaunrades zināšanas un prasmes.
7) Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētniecībā balstītus inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades uzdevumus mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma mākslinieciskās jaunrades projektus, tajā skaitā starptautiskus.
JVLMA īstenotās apakšprogrammas “Mūzika un skatuves māksla” apguves rezultātā doktorants:
1) Izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, lai pārvaldītu pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes Mūzikas un Horeogrāfijas nozarē un dažādu profesionālo māksliniecisko darbības jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties mākslinieciskai jaunradei, tai skaitā pētniecībā balstītai jaunradei, atbilstošas metodes, lai veiktu ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai dotu jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, kā arī īstenojot mākslinieciskās jaunrades darbu Mūzikas un Horeogrāfijas mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
3) Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par Mūzikas un Horeogrāfijas mākslinieciskās darbības jomu ar plašākām profesionāļu aprindām un sabiedrību kopumā.
4) Spēj patstāvīgi pielietot profesionālās zināšanas augstskolas pedagoģiskajā, didaktiskajā un metodiskajā darbā.
5) Spēj patstāvīgi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju, īstenot pētniecībā balstītus jaunrades projektus, gūstot attiecīgās nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus.
6) Spēj vadīt pētniecībā balstītus jaunrades vai attīstības uzdevumus Mūzikas un Horeogrāfijas mākslinieciskās darbības jomā uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētniecībā balstītas jaunrades zināšanas un prasmes.
7) Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētniecībā balstītus inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades uzdevumus Mūzikas un Horeogrāfijas mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma mākslinieciskās jaunrades projektus, tajā skaitā starptautiskus.
LMA īstenotās apakšprogrammas “Vizuālā māksla un dizains” apguves rezultātā doktorants:
1) Izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, lai pārvaldītu pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina nozarē un dažādu profesionālo māksliniecisko darbības jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties mākslinieciskai jaunradei, tai skaitā pētniecībā balstītai jaunradei, atbilstošas metodes, lai veiktu ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai dotu jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, kā arī īstenojot mākslinieciskās jaunrades darbu Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
3) Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina mākslinieciskās darbības jomu ar plašākām profesionāļu aprindām un sabiedrību kopumā.
4) Spēj patstāvīgi pielietot profesionālās zināšanas augstskolas pedagoģiskajā, didaktiskajā un metodiskajā darbā.
5) Spēj patstāvīgi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju, īstenot pētniecībā balstītus jaunrades projektus, gūstot attiecīgās nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus.
6) Spēj vadīt pētniecībā balstītus jaunrades vai attīstības uzdevumus Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina mākslinieciskās darbības jomā uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētniecībā balstītas jaunrades zināšanas un prasmes.
7) Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētniecībā balstītus inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades uzdevumus Vizuālās mākslas, Audiovizuālās un mediju mākslas, Dizaina mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma mākslinieciskās jaunrades projektus, tajā skaitā starptautiskus.
LKA īstenotās apakšprogrammas “Audiovizuālā māksla, teātris un laikmetīgā deja” apguves rezultātā doktorants:
1) Izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, lai pārvaldītu pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas nozarē un dažādu profesionālo māksliniecisko darbības jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties mākslinieciskai jaunradei, tai skaitā pētniecībā balstītai jaunradei, atbilstošas metodes, lai veiktu ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai dotu jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, kā arī īstenojot mākslinieciskās jaunrades darbu Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
3) Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas mākslinieciskās darbības jomu ar plašākām profesionāļu aprindām un sabiedrību kopumā.
4) Spēj patstāvīgi pielietot profesionālās zināšanas augstskolas pedagoģiskajā, didaktiskajā un metodiskajā darbā.
5) Spēj patstāvīgi paaugstināt savu profesionālo kvalifikāciju, īstenot pētniecībā balstītus jaunrades projektus, gūstot attiecīgās nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus.
6) Spēj vadīt pētniecībā balstītus jaunrades vai attīstības uzdevumus Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas mākslinieciskās darbības jomā uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētniecībā balstītas jaunrades zināšanas un prasmes.
7) Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētniecībā balstītus inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades uzdevumus Audiovizuālās mākslas, Teātra mākslas, Laikmetīgās dejas mākslas mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma mākslinieciskās jaunrades projektus, tajā skaitā starptautiskus.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (25.09.2020) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (11.06.2020) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture