Pamatdati
Programmas nosaukumsMūzikas, teātra mākslas, dejas, vizuālās mākslas skolotājs
Augstskola/KoledžaJāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija
Studiju virziensIzglītība un pedagoģija
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)42141
EKI/LKI līmenis6
Izglītības programmas veidsOtrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukumsProfesionālā bakalaura studiju programma
Tematiskā grupaPedagogu izglītība
ISCED kods0112; 0113; 0114
ISCED nosaukumsPedagogu izglītība
Studiju programmas apjoms (KP)160
Iegūstamais grādsProfesionālais bakalaura grāds mūzikas pedagogu izglītībā; Profesionālais bakalaura grāds dejas pedagogu izglītībā; Profesionālais bakalaura grāds vizuālās mākslas pedagogu izglītībā; Profesionālais bakalaura grāds teātra mākslas pedagogu izglītībā
Iegūstamā kvalifikācijaSkolotājs
Studiju veids un formaPilna laika klātiene
Studiju ilgums4 gadi
Valodalatviešu
Licences dati
Licences numurs04052-21
Licences datums13.10.2020
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numursNetiek izsniegta
Akreditācijas datums15.11.2023
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš16.11.2029
Studiju programmas rezultāti
1) Absolvents spēj lietot pedagoga kompetences savā izvēlētajā specializācijas jomā;
2) Absolvents spēj radoši organizēt mācību un audzināšanas darbu vispārizglītojošās skolās, mūzikas profesionālajās, profesionālās ievirzes izglītības iestādēs vai interešu izglītībā;
3) Absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi veikt skolotāja pienākumus, analizēt, vērtēt un izstrādāt izglītības programmas, nodarbību mācību saturu, atlasīt un veidot mācību līdzekļus, kā arī plānot, organizēt un vadīt mācību nodarbības, mācīšanas un mācīšanās procesu, vērtēt un analizēt izglītojamo iegūtās zināšanas un prasmes, strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos;
4) Absolvents spēj virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju pedagoģijas problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos;
5) Absolvents spēj verbalizēt un analizēt dažādus ar specializāciju saistītus jautājumus, precīzi lietojot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un svešvalodā, kā arī detalizēti pārrunāt nozares attīstības tendences un aktualitātes savā izvēlētajā specializācijas jomā;
6) Absolvents spēj orientēties un lietot ar specializāciju saistītas tehnoloģijas, piemēram, audio, video resursus;
7) Absolvents izprot profesionālo ētiku, spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā un pēctecības nodrošināšanā.

Apakšprogrammā "Skolotājs mūzikā un kultūras studijās":
- spēja lietot zināšanas mūzikas un kultūras jomā, pamatojoties gan uz tradīcijām, gan uz jaunākajām atziņām;
- spēja izskaidrot mūzikas un kultūras attīstības likumsakarības;
- spēja analizēt un izvērtēt dažādu laikmetu un stilu skaņdarbus, noteikt mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē;
- spēja prognozēt un sasniegt mākslinieciskā izpildījuma rezultātu;
- spēja iestudēt dažādu laikmetu, stilu un žanru skaņdarbus;
- spēja atlasīt māksliniecisko un instruktīvo repertuāru, sastādīt mācību un koncertprogrammas,
- spēja organizēt un plānot savu, izglītojamā un muzicējošās vienības darbu;
- spēja izvēlēties un novērtēt skaņdarba (mācību satura) atbilstību izglītojamā spējām, atlasīt un piemērot to mācību programmas sastādīšanai;
- spēja novērtēt skaņdarba atskaņojuma tehnisko un māksliniecisko līmeni un izdarīt korekcijas;
- spēja lietot mūzikas profesionālo terminoloģiju latviešu valodā un atbilstošajā svešvalodā.

Apakšprogrammā "Skolotājs dejā un kultūras studijās":
- spēja parādīt deju skolotāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni dejas vēsturē un teorijā, dejas mākslas attīstības tendencēs un likumsakarībās, dejas pedagoģijas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs, zinātniskās pētniecības metodēs;
- spēja parādīt deju skolotāja profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par dejas un pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, dejas apguves metodēm un to lietošanas daudzveidību, par kustību tehniskā izpildījuma izmantošanas principiem un dažādu izteiksmes līdzekļu nozīmi dejā;
- spēja demonstrēt un izskaidrot kustības un soļus, atbilstoši izglītojamo apgūstamajam dejas žanram un stilam;
- spēja vadīt deju nodarbības;
- spēja iestudēt dejas vai variācijas noteiktā dejas virziena žanrā un stilā, panākt dejas satura māksliniecisko atklāsmi, atbilstoši horeogrāfa iecerēm;
- spēja veidot dejas kompozīciju, atbilstoši izglītojamā vecumposmam;
- spēja izstrādāt deju iestudējuma koncepciju;
- spēja izvērtēt dažādu laikmetu, dejas žanru un stilu horeogrāfiskās kompozīcijas, orientēties dejas un mūzikas vēstures un teorijas jautājumos, izvēlēties deju iestudējuma koncepcijai atbilstošu muzikālo materiālu;
- spēja motivēt un ieinteresēt izglītojamos mācību darbam, iestudēt izglītojamajiem vienkāršas un vidējas sarežģītības pakāpes, dažādu laikmetu, žanru un stilu dejas, panākt mākslinieciskā tēla un satura atklāsmi.

Apakšprogramma "Skolotājs mākslā un kultūras studijās":
- spēja lietot zināšanas mākslas jomā, kas pamatojas gan uz nozares tradīcijām, gan jaunākajām nozares atziņām;
- spēja izskaidrot vizuāli plastiskās mākslas tehniku jaunrades principus;
- spēja pētīt, attīstīt, pilnveidot un bagātināt mākslas valodas leksiku, radīt mākslas darba koncepciju un veidot kompleksu māksliniecisko jaunradi;
- spēja organizēt radošo procesu no ieceres tapšanas līdz realizācijai, izvēlēties atbilstošus materiālus;
- spēja strādāt radošā un starpdisciplinārā komandā,
- spēja analizēt un izvērtēt dažādu mākslas virzienos un tehnikās radītās izglītojamo kompozīcijas;
- spēja izstrādāt vispārējās izglītības vizuālās mākslas un kultūras izpratnes mācību priekšmetu programmas, atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu;
- spēja organizēt un vadīt mākslas mācību priekšmetu nodarbības, vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes, iemācīt izglītojamajam mākslas satura atklāsmi, izskaidrot mācīšanās paņēmienus;
- spēja izprast atšķirīgo mākslas darbos, formulēt mācību mērķus un uzdevumus.

Apakšprogrammā "Skolotājs teātra mākslā un kultūras studijās":
- spēja lietot zināšanas, kas pamatojas gan uz teātra mākslas un kultūras nozares tradīcijām, gan jaunākajām nozares atziņām;
spēja izskaidrot jaunrades principus;
- spēja organizēt radošo procesu no ieceres tapšanas līdz realizācijai, izvēlēties atbilstošus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus,
- spēja orientēties teātra mākslas un kultūras teorijas jautājumos;
- spēja izstrādāt vispārējās izglītības teātra mākslas un kultūras izpratnes mācību saturu;
- spēja atlasīt un veidot mācību līdzekļus;
- spēja organizēt un vadīt teātra mākslas un kultūras izpratnes mācību;
- spēja vērtēt un analizēt izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
- spēja iemācīt izglītojamajam mākslas un kultūras satura izpratni, izskaidrot mācīšanās paņēmienus.







Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Expert / Experts joint report (17.09.2020)Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinumslatviešu
Study program description (12.06.2020)Studiju programmas raksturojumslatviešu
Studiju programmas vēsture