Pamatdati
Programmas nosaukums | Mūzikas, dejas, mākslas profesionālās ievirzes un interešu izglītības skolotājs |
---|---|
Augstskola/Koledža | Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija |
Studiju virziens | Izglītība un pedagoģija |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 41141 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 5 |
Izglītības programmas veids | Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (ceturtā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās divi–trīs gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma |
Tematiskā grupa | Pedagogu izglītība |
ISCED kods | 0112; 0113; 0114 |
ISCED nosaukums | Pedagogu izglītība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 123 |
Iegūstamais grāds | - |
Iegūstamā kvalifikācija | Skolotājs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04052-20 |
---|---|
Licences datums | 02.09.2020 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 15.11.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 16.11.2029 |
Studiju programmas rezultāti
1) Absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi veikt mūzikas, dejas vai mākslas profesionālās ievirzes un interešu izglītības skolotāja pienākumus atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem;
2) Absolvents spēj plānot, organizēt un vadīt mācību un audzināšanas procesu, veicināt audzēkņu emocionālo, intelektuālo, ētisko un estētisko izaugsmi;
3) Absolvents spēj analizēt, vērtēt un izstrādāt profesionālās ievirzes un interešu izglītības programmas, mācību priekšmetu programmas, atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, kā arī aktualizēt to saturu, sadarboties ar darba devējiem profesionālajā jomā;
4) Absolvents spēj verbalizēt un analizēt dažādus ar specializāciju saistītus jautājumus, precīzi lietojot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un svešvalodā;
5) Absolvents spēj orientēties un lietot ar specializāciju saistītas tehnoloģijas, piemēram, audio, video resursus;
6) Absolvents izprot profesionālo ētiku, spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā un pēctecības nodrošināšanā.
Apakšprogrammā "Mūzikas skolotājs":
- spēja analizēt skaņdarbus, noteikt mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, patstāvīgi iestudēt, demonstrēt vai publiski atskaņot vidējas sarežģītības pakāpes dažādu laikmetu un stilu skaņdarbus;
- spēja attīstīt instrumenta spēles tehniskās un mākslinieciskās prasmes, panākt skaņdarba satura māksliniecisko atklāsmi atbilstoši komponista iecerēm;
- spēja patstāvīgi pilnveidot mūziķa un skolotāja profesionālo meistarību;
- spēja palīdzēt audzēkņiem apgūt nacionālās kultūras vērtības un tradīcijas.
Apakšprogrammā "Dejas skolotājs":
– spēja metodiski izskaidrot un demonstrēt kustības un soļus konkrētā dejas virziena žanrā un stilā;
– spēja veikt dejas iestudējumu, izmantojot dejas notāciju;
– spēja palīdzēt audzēkņiem apgūt nacionālās kultūras vērtības un tradīcijas;
– spēja atklāt un pilnveidot audzēkņu individuālās spējas un radošumu.
Apakšprogrammā "Mākslas skolotājs":
- spēja veikt mākslas darba satura un formālā izpildījuma analīzi, patstāvīgi radīt krāsu, laukumu, kompozīcijas elementu izkārtojumu, panākot mākslas darba vienotību;
- spēja iedziļināties mākslas darba satura izklāstā, veidojot izvērstu mākslas darba koncepciju gan individuālam darbam, gan mākslas darbu sērijām mākslas darba publicitātei;
- spēja audzēkņa vajadzības gadījumā eksperimentēt, būt elastīgam un atrast pareizo radošo pieeju, lai sasniegtu audzēkņa radošumu pilnā mērā;
- spēja fokusēt uzmanību uz augsti kvalitatīvas mākslas radīšanu, izstrādājot un izkopjot nepieciešamās prasmes un zināšanas, kā arī veicinot starptautisko atpazīstamību.
2) Absolvents spēj plānot, organizēt un vadīt mācību un audzināšanas procesu, veicināt audzēkņu emocionālo, intelektuālo, ētisko un estētisko izaugsmi;
3) Absolvents spēj analizēt, vērtēt un izstrādāt profesionālās ievirzes un interešu izglītības programmas, mācību priekšmetu programmas, atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, kā arī aktualizēt to saturu, sadarboties ar darba devējiem profesionālajā jomā;
4) Absolvents spēj verbalizēt un analizēt dažādus ar specializāciju saistītus jautājumus, precīzi lietojot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un svešvalodā;
5) Absolvents spēj orientēties un lietot ar specializāciju saistītas tehnoloģijas, piemēram, audio, video resursus;
6) Absolvents izprot profesionālo ētiku, spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā un pēctecības nodrošināšanā.
Apakšprogrammā "Mūzikas skolotājs":
- spēja analizēt skaņdarbus, noteikt mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, patstāvīgi iestudēt, demonstrēt vai publiski atskaņot vidējas sarežģītības pakāpes dažādu laikmetu un stilu skaņdarbus;
- spēja attīstīt instrumenta spēles tehniskās un mākslinieciskās prasmes, panākt skaņdarba satura māksliniecisko atklāsmi atbilstoši komponista iecerēm;
- spēja patstāvīgi pilnveidot mūziķa un skolotāja profesionālo meistarību;
- spēja palīdzēt audzēkņiem apgūt nacionālās kultūras vērtības un tradīcijas.
Apakšprogrammā "Dejas skolotājs":
– spēja metodiski izskaidrot un demonstrēt kustības un soļus konkrētā dejas virziena žanrā un stilā;
– spēja veikt dejas iestudējumu, izmantojot dejas notāciju;
– spēja palīdzēt audzēkņiem apgūt nacionālās kultūras vērtības un tradīcijas;
– spēja atklāt un pilnveidot audzēkņu individuālās spējas un radošumu.
Apakšprogrammā "Mākslas skolotājs":
- spēja veikt mākslas darba satura un formālā izpildījuma analīzi, patstāvīgi radīt krāsu, laukumu, kompozīcijas elementu izkārtojumu, panākot mākslas darba vienotību;
- spēja iedziļināties mākslas darba satura izklāstā, veidojot izvērstu mākslas darba koncepciju gan individuālam darbam, gan mākslas darbu sērijām mākslas darba publicitātei;
- spēja audzēkņa vajadzības gadījumā eksperimentēt, būt elastīgam un atrast pareizo radošo pieeju, lai sasniegtu audzēkņa radošumu pilnā mērā;
- spēja fokusēt uzmanību uz augsti kvalitatīvas mākslas radīšanu, izstrādājot un izkopjot nepieciešamās prasmes un zināšanas, kā arī veicinot starptautisko atpazīstamību.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (13.08.2020) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (28.04.2020) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture