Pamatdati
Programmas nosaukums | Pirmsskolas skolotājs |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Izglītība un pedagoģija |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 41141 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 5 |
Izglītības programmas veids | Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (ceturtā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās divi–trīs gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma |
Tematiskā grupa | Pedagogu izglītība |
ISCED kods | 0112; 0113; 0114 |
ISCED nosaukums | Pedagogu izglītība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | - |
Iegūstamā kvalifikācija | Skolotājs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi; 2 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04047-115 |
---|---|
Licences datums | 01.07.2020 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 11.12.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 12.12.2030 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. izprot pirmsskolas izglītības būtiskākos jēdzienus (vērtībās balstīti ieradumi, caurviju prasmes, ziņa bērnam, pratību pamati mācību jomās) un pirmsskolas skolotāja profesionālās darbības pamatnostādnes;
2. pamato mācību paņēmienu, metožu un tehnoloģiju izvēli, virzot bērna jēgpilnu mācīšanos, atbilstoši bērnu individuālajai attīstībai un sasniedzamajiem mācību rezultātiem;
3. izprot bērncentrēta mācību procesa plānošanas un īstenošanas principus pirmsskolā, kurā bērns, rotaļdarbībā visas dienas garumā, integrēti apgūst pratību pamatus mācību jomās;
4. pārzina skolotāja pedagoģiskās darbības pašanalīzes, pašvērtēšanas un pašrefleksijas paņēmienus.
Prasmes:
5. argumentēti izvērtē un, sadarbībā ar kolēģiem, analizē problēmjautājumus pirmsskolas izglītībā, rada inovatīvus risinājumus un pilnveido savu profesionālo darbību;
6. integrējot pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās pamatnostādnes pirmsskolas pedagoģiskajā praksē, organizē bērncentrētu pedagoģisko procesu, ievērojot bērnu individuālās attīstības potenciālu un sasniedzamos mācību rezultātus, sniedz atgriezenisko saiti;
7. pielāgo mācību saturu, paņēmienus, līdzekļus un resursus bērnu individuālajām vajadzībām un spējām, izvirzītajam mācīšanās mērķim un sasniedzamajiem rezultātiem, mērķtiecīgi atbalsta bērnu;
8. kritiski izvērtē savu pedagoģisko darbību, izstrādājot plānu profesionālai pilnveidei mūžizglītības kontekstā.
Kompetence:
9. sadarbībā ar kolēģiem veido iekļaujošu, intelektuāli rosinošu, sociāli emocionāli drošu un bērna patstāvību sekmējošu mācību vidi, nodrošinot bērncentrētas pieejas pielietojumu pirmsskolas izglītības praksē un apliecinot integrētas zināšanas un izpratni par bērnu personības attīstību;
10. izprot savas profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā un ievērojot profesionālo ētiku piedalās pirmsskolas izglītības jomas attīstībā;
11. stratēģiski īsteno savu profesionālās darbības pilnveidi bērnu vispusīgai attīstībai un iesaistās izglītības iestādes attīstības plānošanā.
1. izprot pirmsskolas izglītības būtiskākos jēdzienus (vērtībās balstīti ieradumi, caurviju prasmes, ziņa bērnam, pratību pamati mācību jomās) un pirmsskolas skolotāja profesionālās darbības pamatnostādnes;
2. pamato mācību paņēmienu, metožu un tehnoloģiju izvēli, virzot bērna jēgpilnu mācīšanos, atbilstoši bērnu individuālajai attīstībai un sasniedzamajiem mācību rezultātiem;
3. izprot bērncentrēta mācību procesa plānošanas un īstenošanas principus pirmsskolā, kurā bērns, rotaļdarbībā visas dienas garumā, integrēti apgūst pratību pamatus mācību jomās;
4. pārzina skolotāja pedagoģiskās darbības pašanalīzes, pašvērtēšanas un pašrefleksijas paņēmienus.
Prasmes:
5. argumentēti izvērtē un, sadarbībā ar kolēģiem, analizē problēmjautājumus pirmsskolas izglītībā, rada inovatīvus risinājumus un pilnveido savu profesionālo darbību;
6. integrējot pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās pamatnostādnes pirmsskolas pedagoģiskajā praksē, organizē bērncentrētu pedagoģisko procesu, ievērojot bērnu individuālās attīstības potenciālu un sasniedzamos mācību rezultātus, sniedz atgriezenisko saiti;
7. pielāgo mācību saturu, paņēmienus, līdzekļus un resursus bērnu individuālajām vajadzībām un spējām, izvirzītajam mācīšanās mērķim un sasniedzamajiem rezultātiem, mērķtiecīgi atbalsta bērnu;
8. kritiski izvērtē savu pedagoģisko darbību, izstrādājot plānu profesionālai pilnveidei mūžizglītības kontekstā.
Kompetence:
9. sadarbībā ar kolēģiem veido iekļaujošu, intelektuāli rosinošu, sociāli emocionāli drošu un bērna patstāvību sekmējošu mācību vidi, nodrošinot bērncentrētas pieejas pielietojumu pirmsskolas izglītības praksē un apliecinot integrētas zināšanas un izpratni par bērnu personības attīstību;
10. izprot savas profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā un ievērojot profesionālo ētiku piedalās pirmsskolas izglītības jomas attīstībā;
11. stratēģiski īsteno savu profesionālās darbības pilnveidi bērnu vispusīgai attīstībai un iesaistās izglītības iestādes attīstības plānošanā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (09.06.2020) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study programme description (27.01.2020) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Commission decision (11.12.2024) | Komisijas lēmums | latviešu |
Commission decision (29.01.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture