Pamatdati
Programmas nosaukumsPirmsskolas skolotājs
Augstskola/KoledžaLatvijas Universitāte
Studiju virziensIzglītība un pedagoģija
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)41141
EKI/LKI līmenis5
Izglītības programmas veidsPirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (ceturtā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās divi–trīs gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma
Tematiskā grupaPedagogu izglītība
ISCED kods0112; 0113; 0114
ISCED nosaukumsPedagogu izglītība
Studiju programmas apjoms (KP)120
Iegūstamais grāds-
Iegūstamā kvalifikācijaSkolotājs
Studiju veids un formaPilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene
Studiju ilgums2 gadi; 2 gadi, 5 mēneši
Valodalatviešu
Licences dati
Licences numurs04047-115
Licences datums01.07.2020
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numursNetiek izsniegta
Akreditācijas datums11.12.2024
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš12.12.2030
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. izprot pirmsskolas izglītības būtiskākos jēdzienus (vērtībās balstīti ieradumi, caurviju prasmes, ziņa bērnam, pratību pamati mācību jomās) un pirmsskolas skolotāja profesionālās darbības pamatnostādnes;
2. pamato mācību paņēmienu, metožu un tehnoloģiju izvēli, virzot bērna jēgpilnu mācīšanos, atbilstoši bērnu individuālajai attīstībai un sasniedzamajiem mācību rezultātiem;
3. izprot bērncentrēta mācību procesa plānošanas un īstenošanas principus pirmsskolā, kurā bērns, rotaļdarbībā visas dienas garumā, integrēti apgūst pratību pamatus mācību jomās;
4. pārzina skolotāja pedagoģiskās darbības pašanalīzes, pašvērtēšanas un pašrefleksijas paņēmienus.
Prasmes:
5. argumentēti izvērtē un, sadarbībā ar kolēģiem, analizē problēmjautājumus pirmsskolas izglītībā, rada inovatīvus risinājumus un pilnveido savu profesionālo darbību;
6. integrējot pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās pamatnostādnes pirmsskolas pedagoģiskajā praksē, organizē bērncentrētu pedagoģisko procesu, ievērojot bērnu individuālās attīstības potenciālu un sasniedzamos mācību rezultātus, sniedz atgriezenisko saiti;
7. pielāgo mācību saturu, paņēmienus, līdzekļus un resursus bērnu individuālajām vajadzībām un spējām, izvirzītajam mācīšanās mērķim un sasniedzamajiem rezultātiem, mērķtiecīgi atbalsta bērnu;
8. kritiski izvērtē savu pedagoģisko darbību, izstrādājot plānu profesionālai pilnveidei mūžizglītības kontekstā.
Kompetence:
9. sadarbībā ar kolēģiem veido iekļaujošu, intelektuāli rosinošu, sociāli emocionāli drošu un bērna patstāvību sekmējošu mācību vidi, nodrošinot bērncentrētas pieejas pielietojumu pirmsskolas izglītības praksē un apliecinot integrētas zināšanas un izpratni par bērnu personības attīstību;
10. izprot savas profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā un ievērojot profesionālo ētiku piedalās pirmsskolas izglītības jomas attīstībā;
11. stratēģiski īsteno savu profesionālās darbības pilnveidi bērnu vispusīgai attīstībai un iesaistās izglītības iestādes attīstības plānošanā.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Expert / Experts joint report (09.06.2020)Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinumslatviešu
Study programme description (27.01.2020)Studiju programmas raksturojumslatviešu
Commission decision (11.12.2024)Komisijas lēmumslatviešu
Commission decision (29.01.2025)Komisijas lēmumslatviešu
Studiju programmas vēsture