Pamatdati
Programmas nosaukumsDizaina inženierija
Augstskola/KoledžaRīgas Tehniskā universitāte
Studiju virziensRažošana un pārstrāde
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)47548
EKI/LKI līmenis7
Izglītības programmas veidsOtrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (profesionālā maģistra grāds vai piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens gads. Kopējais pilna laika studiju ilgums pieci gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukumsProfesionālā maģistra studiju programma
Tematiskā grupaMateriālu ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana
ISCED kods0722
ISCED nosaukumsMateriālu ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana
Studiju programmas apjoms (KP)80
Iegūstamais grādsprofesionālais maģistra grāds dizaina inženierijā
Iegūstamā kvalifikācija-
Studiju veids un formaPilna laika klātiene
Studiju ilgums2 gadi
Valodalatviešu; angļu
Licences dati
Licences numurs04051-179
Licences datums27.04.2020
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs2022/41
Akreditācijas datums29.06.2022
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš30.06.2028
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
- Parāda dizainera vai apģērbu un tekstila ražošanas inženiera profesijai atbilstošas raksturīgās zināšanas;
- Pārzina pētījumu plānošanas, rezultātu apstrādes un interpretācijas metodes, prot veikt to salīdzinošu analīzi un novērtēt atbilstību risināmai problēmai, izprot nepieciešamību nodrošināt iegūto datu ticamību un spēj to nodrošināt pētījumos specializācijai atbilstošā jomā; izprot svarīgākos jēdzienus un likumsakarības, veic pētījumos iegūto rezultātu integrāciju, kritisku analīzi.
- Pārzina un seko līdzi zinātnes un tehnoloģiju attīstības tendencēm un sasniegumiem profesijā un specializācijai atbilstošās zinātnes nozarēs un pētījumu jomās.
Prasmes:
- Spēj izstrādāt vides, produktu un/vai to kolekciju konceptuālos risinājumus atbilstoši patērētāja vajadzībām un projekta/tirgus prasībām, vizualizēt konceptuālo risinājumu skices rasējumos, maketos/paraugos un veikt 3-dimensiju vizualizācijas digitālajās vidēs, apmācīt citus to lietošanai.
- Spēj projektēšanas procesā izmantot informācijas tehnoloģijas, attīstītas projektēšanas tehnoloģijas - automatizētās projektēšanas sistēmas un izgatavošanas vadības sistēmas, programmu vadītas darbmašīnas, vispārēja lietojuma un specializētas datu bāzes.
- Spēj vadīt produktu, kolekciju, ilgtermiņa un īstermiņa zīmolu izstrādi, padoto un savu profesionālo izaugsmi, administrēt līgumus, veikt autoruzraudzību projektu izpildes gaitā, lietot nozares standartus un tehniskos noteikumus, ievērot Latvijas Republikas un pārrobežu sadarbības partneru normatīvos aktus, ar nozari saistītos noteikumus un reglamentējošus dokumentus, lietot profesionālās un vispārējās ētikas principus komunikācijā ar klientiem, sadarbības partneriem un nepieciešamām institūcijām.
Kompetences:
- Spēj izmantojot apgūtās zināšanas un prasmes, veikt profesionālu, inovatīvu vai pētniecisku darbību, formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, plānot un veikt problēmas konstatēšanai un risinājumam nepieciešamos pētījumus savā zinātnes nozarē un profesijā, izskaidrot iegūtos rezultātus, pamatoti un argumentēti diskutēt par tiem, spēj plānot un vadīt pētījumu projektus/programmas.
- Spēj analizēt un prognozēt zinātnes un tehnoloģiju attīstības tendences, novērtēt to ietekmi uz projektējamo produktu, kolekciju estētiskajām, materiāltehniskajām, funkcionālajām, ergonomiskajām un ekonomiskajām kvalitātēm.
- Spēj izprast un analizēt iespējas neatjaunojamo resursu aizvietošanai ar regulāri atjaunojamiem, veidot videi draudzīgus risinājumus, materiālu salikumus ar īpašību saderību, integrēt laba dizaina principus un rast ekonomiskus risinājumus visā produkta dzīves cikla laikā sākot no izejvielu iegūšanas, materiālu ražošanas un patēriņa, līdz produkta likvidēšanai/otrreizējai pārstrādei.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Expert / Experts joint report (31.03.2020)Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinumslatviešu
Study program description (23.12.2019)Studiju programmas raksturojumslatviešu
Studiju programmas vēsture