Pamatdati
Programmas nosaukums | Optometrista asistents |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 41722 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 5 |
Izglītības programmas veids | Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (ceturtā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās divi–trīs gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma |
Tematiskā grupa | Medicīniskie pakalpojumi |
ISCED kods | 0915 |
ISCED nosaukums | Medicīniskie pakalpojumi |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | - |
Iegūstamā kvalifikācija | optometriststa asistents |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 041020-4 |
---|---|
Licences datums | 18.06.2020 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 24.08.2022 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 25.08.2028 |
Studiju programmas rezultāti
1. Izvēlēties atbilstošu redzes korekcijas līdzekli un/vai redzes veselības aprūpē lietojamās preces, veikt nepieciešamos tehniskos mērījumus saskaņā ar redzes speciālista norādījumiem. (P1)
2. Atjaunot briļļu korekcijas līdzekļa tehniskos parametrus un lielumus un nodrošināt atbilstību redzes speciālista nozīmējumam. (P2)
3. Izgatavot redzes korekcijas līdzekli saskaņā ar redzes speciālista nozīmējumu, vadīt iekārtas un ierīces, izvēloties atbilstošo apstrādes tehnoloģiju. (P3)
4. Veikt briļļu korekcijas līdzekļa un saulesbriļļu tehnisko apkopi un pielāgot redzes korekcijas līdzekli visu vecumu grupu klientu individuālajām anatomiskajām īpatnībām. (P4)
5. Instruēt klientus kontaktlēcu un vājredzības korekcijas līdzekļu pareizā lietošanā, informēt klientu un viņa piederīgos (atsevišķos gadījumos) redzes veselības veicināšanas jautājumos. (K1)
6. Pārvaldīt problēmas, kas saistītas ar optisko līdzekļu izmantošanu, atbildīgi rīkoties ārkārtas situācijās. (C1)
7. Ievērojot darba drošību, aizsardzību un dezinfekcijas režīmu, ekspluatēt un uzturēt telpas, iekārtas un ierīces. (P5)
8. Veikt tirdzniecības operācijas redzes korekcijas līdzekļu un to kopšanas līdzekļu apritei, nodrošinot piedāvāto preču atbilstību klienta redzes refraktīvā defekta lielumam, individuālajām anatomiskajām īpatnībām, darba aktivitātei un lietošanas veidam. (C2)
9. Veidot labestīgu, saprotošu un profesionālu dialogu ar klientiem, darba devējiem, kolēģiem, partneriem, ievērot profesionālo ētiku, tiesību normas un konfidencialitāti, noformēt dokumentāciju. (T1)
10. Novērtēt sava darba rezultātus, objektīvi analizēt pieļautās kļūdas, meklēt to cēloņus un mērķtiecīgi pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju. (C3)
K - zināšanas un izpratne
C - kognitīvās un intelektuālās prasmes
P - profesionālās prasmes
T - sociālās prasmes
2. Atjaunot briļļu korekcijas līdzekļa tehniskos parametrus un lielumus un nodrošināt atbilstību redzes speciālista nozīmējumam. (P2)
3. Izgatavot redzes korekcijas līdzekli saskaņā ar redzes speciālista nozīmējumu, vadīt iekārtas un ierīces, izvēloties atbilstošo apstrādes tehnoloģiju. (P3)
4. Veikt briļļu korekcijas līdzekļa un saulesbriļļu tehnisko apkopi un pielāgot redzes korekcijas līdzekli visu vecumu grupu klientu individuālajām anatomiskajām īpatnībām. (P4)
5. Instruēt klientus kontaktlēcu un vājredzības korekcijas līdzekļu pareizā lietošanā, informēt klientu un viņa piederīgos (atsevišķos gadījumos) redzes veselības veicināšanas jautājumos. (K1)
6. Pārvaldīt problēmas, kas saistītas ar optisko līdzekļu izmantošanu, atbildīgi rīkoties ārkārtas situācijās. (C1)
7. Ievērojot darba drošību, aizsardzību un dezinfekcijas režīmu, ekspluatēt un uzturēt telpas, iekārtas un ierīces. (P5)
8. Veikt tirdzniecības operācijas redzes korekcijas līdzekļu un to kopšanas līdzekļu apritei, nodrošinot piedāvāto preču atbilstību klienta redzes refraktīvā defekta lielumam, individuālajām anatomiskajām īpatnībām, darba aktivitātei un lietošanas veidam. (C2)
9. Veidot labestīgu, saprotošu un profesionālu dialogu ar klientiem, darba devējiem, kolēģiem, partneriem, ievērot profesionālo ētiku, tiesību normas un konfidencialitāti, noformēt dokumentāciju. (T1)
10. Novērtēt sava darba rezultātus, objektīvi analizēt pieļautās kļūdas, meklēt to cēloņus un mērķtiecīgi pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju. (C3)
K - zināšanas un izpratne
C - kognitīvās un intelektuālās prasmes
P - profesionālās prasmes
T - sociālās prasmes
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (27.04.2020) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (23.12.2019) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture