Pamatdati
Programmas nosaukums | Jaunuzņēmumu vadība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Ventspils Augstskola |
Studiju virziens | Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42345 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Vadība un administrēšana |
ISCED kods | 0413 |
ISCED nosaukums | Vadība un administrēšana |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds uzņēmējdarbības vadībā |
Iegūstamā kvalifikācija | Uzņēmuma vadītājs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04049-26 |
---|---|
Licences datums | 07.08.2019 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 13.09.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 14.09.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1. Priekšstata līmenī par ekonomisko sistēmu attīstības tendencēm pasaulē un globalizācijas nozīmi ekonomisko procesu attīstībā.
2. Izpratnes līmenī par ekonomikas teoriju, ekonomiski matemātiskām metodēm, starptautisko komercdarbības vidi, uzņēmuma darbības ilgtspējīgas attīstības plānošanu, korporatīvo sociālo atbildību, inovāciju vadīšanu, sociālo dialogu, loģistiku, profesionāliem terminiem valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Lietošanas līmenī par stratēģisko vadīšanu, personāla vadīšanu, vadības psiholoģiju, ražošanas un pakalpojumu organizēšanu, finanšu un vadības grāmatvedību, finanšu vadīšanu, vadības informācijas sistēmām, kvalitātes vadības sistēmām, tirgzinībām, datorzinībām, komercdarbības normatīviem aktiem, darba tiesiskām attiecībām, vides aizsardzību, darba aizsardzību, lietišķo komunikāciju, ētiku. Jāprot vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
Prasmes
1. Izprast aktuālās ekonomiskās attīstības likumsakarības un principus.
2. Izprast uzņēmuma darbības kopsakarības.
3. Analizēt ekonomiskajā vidē notiekošos procesus un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijas izmaiņām.
4. Analizēt uzņēmuma darbību, identificēt problēmas un izstrādāt to risinājumus.
5. Analizēt, sistematizēt, sintezēt un integrēt uzņēmuma darbībai nepieciešamo informāciju.
6. Izmantot ekonomiski matemātiskās metodes vadīšanas procesā.
7. Lietot modernās informācijas iegūšanas, apstrādes un sistematizēšanas tehnoloģijas.
8. Organizēt un vadīt personāla darbu, prast risināt konflikta situācijas.
9. Vadīt komandas/grupas darbu.
10. Strādāt komandā/grupā, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi.
11. Izvēlēties, novērtēt un motivēt personālu.
12. Ieviest progresīvus risinājumus un metodes uzņēmuma darba, ražošanas un vadīšanas organizācijā.
13. Formulēt uzņēmuma mērķus, izstrādāt attīstības stratēģisko plānu un veikt tā izpildes novērtējumu.
14. Izprast tirgvedības principus un tās lomu uzņēmuma stratēģiskajā attīstībā.
15. Izprast ražošanas un pakalpojumu organizēšanas principus un paņēmienus.
16. Izprast uzņēmuma finanšu un tehnoloģiskās darbības rādītājus un pieņemt lēmumus, lai veicinātu uzņēmuma darbības optimizāciju un pelnītspējas uzlabošanu.
17. Analizēt, novērtēt un plānot uzņēmuma finanses.
18. Izmantot jaunākās darba organizācijas formas un vadības informācijas sistēmas uzņēmuma vadīšanas procesa nodrošināšanā.
19. Izprast īpašnieku un citu ieinteresēto pušu intereses un integrēt tās uzņēmuma attīstības stratēģiskajā plānā.
20. Komunicēt un sadarboties ar personālu, partneriem, īpašniekiem, masu saziņas līdzekļiem, valsts un nevalstiskajām institūcijām.
21. Orientēties uzņēmumu darbību reglamentējošajos dokumentos un normatīvajos aktos.
22. Patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas.
23. Efektīvi plānot un organizēt savu darbu.
24. Sagatavot un sniegt prezentācijas.
25. Ievērot normatīvos aktus un ētikas normas.
26. Pārvaldīt valsts un vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
27. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
28. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības noteikumus.
29. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
Iegūtās zināšanas un prasmes rezultējas profesionālās kompetencēs:
1. Spēja izmantot teorētiskās un praktiskās zināšanas un prasmes uzņēmuma un tā struktūrvienību efektīvā vadīšanā.
2. Spēja izstrādāt uzņēmuma darbības stratēģiju, misiju un mērķus valsts, īpašnieku un sabiedrības interesēs.
3. Spēja plānot un prognozēt uzņēmuma efektīvu darbību atbilstoši noteiktajiem mērķiem, ekonomiskajai videi un darba tirgus situācijai.
4. Spēja organizēt uzņēmuma racionālu darbību atbilstoši noteiktajiem mērķiem, ekonomiskajai videi un darba tirgus situācijai.
5. Spēja vadīt nacionālu un internacionālu – multikulturālu darbinieku kolektīvu.
6. Spēja strādāt individuāli un grupā, izmantojot savas zināšanas un līdera prasmes, spēja uzņemties atbildību par savas darbības rezultātiem.
7. Spēja pārstāvēt uzņēmumu darījumos ar citiem uzņēmumiem, organizācijām, iestādēm, ieskaitot pašvaldības un valsts institūcijas.
8. Spēja sadarboties ar citiem uzņēmumiem, īpašniekiem un citām ieinteresēto personu grupām uzņēmuma mērķu sasniegšanai.
9. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
10. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisko vērtību vadībzinību jomā.
11. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.
12. Spēja nodrošināt darba aizsardzības un ugunsdrošības normatīvo aktu prasību ievērošanu uzņēmumā.
13. Spēja nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu uzņēmumā.
14. Spēja nodrošināt vides aizsardzības normatīvo aktu ievērošanu uzņēmumā.
Jaunajā studiju programmā studenti attīsta savu kā eksperta profilu septiņās kompetenču jomās:
1. Mācīšanās un informācijas apstrādes prasmes – attiecas uz pašmācības prasmēm, jaunas informācijas meklēšanu, analīzi, modelēšanu, praktisku izmantojumu, novērtēšanu un ziņošanu.
2. Radošuma un inovācijas prasmes – prasmes un instrumenti, kas nepieciešami radošiem darbiem, inovācijas īstenošanai un šo procesu vadībai.
3. Līderības prasmes – attiecas uz pašvadīšanas (self-management), komandas, projektu un organizāciju vadības un mācību prasmēm.
4. Klientu attiecības un mārketinga prasmes – attiecas uz prasmēm, kas nepieciešamas klientu attiecību un mārketinga procesu plānošanā, īstenošanā, vadīšanā un novērtēšanā.
5. Komunikācijas prasmes – attiecas uz mutvārdu un rakstveida komunikāciju un mijiedarbības prasmēm dažādos kanālos, kā arī tīklošanas un internacionalizācijas prasmēm.
6. Uzņēmējdarbības prasmes – attiecas uz spēju veikt peļņu nesošas darbības un izprast plašāku kontekstu, kas ietekmē uzņēmējdarbības rezultātus.
7. Digitālo tehnoloģiju prasmes – attiecas uz tādu sistēmu un viedo tehnoloģiju apguvi, kas tiek izmantotas datu iegūšanai, apstrādei, analīzei, satura radīšanai, un informācijas attēlošanai un piegādei.
1. Priekšstata līmenī par ekonomisko sistēmu attīstības tendencēm pasaulē un globalizācijas nozīmi ekonomisko procesu attīstībā.
2. Izpratnes līmenī par ekonomikas teoriju, ekonomiski matemātiskām metodēm, starptautisko komercdarbības vidi, uzņēmuma darbības ilgtspējīgas attīstības plānošanu, korporatīvo sociālo atbildību, inovāciju vadīšanu, sociālo dialogu, loģistiku, profesionāliem terminiem valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Lietošanas līmenī par stratēģisko vadīšanu, personāla vadīšanu, vadības psiholoģiju, ražošanas un pakalpojumu organizēšanu, finanšu un vadības grāmatvedību, finanšu vadīšanu, vadības informācijas sistēmām, kvalitātes vadības sistēmām, tirgzinībām, datorzinībām, komercdarbības normatīviem aktiem, darba tiesiskām attiecībām, vides aizsardzību, darba aizsardzību, lietišķo komunikāciju, ētiku. Jāprot vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
Prasmes
1. Izprast aktuālās ekonomiskās attīstības likumsakarības un principus.
2. Izprast uzņēmuma darbības kopsakarības.
3. Analizēt ekonomiskajā vidē notiekošos procesus un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijas izmaiņām.
4. Analizēt uzņēmuma darbību, identificēt problēmas un izstrādāt to risinājumus.
5. Analizēt, sistematizēt, sintezēt un integrēt uzņēmuma darbībai nepieciešamo informāciju.
6. Izmantot ekonomiski matemātiskās metodes vadīšanas procesā.
7. Lietot modernās informācijas iegūšanas, apstrādes un sistematizēšanas tehnoloģijas.
8. Organizēt un vadīt personāla darbu, prast risināt konflikta situācijas.
9. Vadīt komandas/grupas darbu.
10. Strādāt komandā/grupā, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi.
11. Izvēlēties, novērtēt un motivēt personālu.
12. Ieviest progresīvus risinājumus un metodes uzņēmuma darba, ražošanas un vadīšanas organizācijā.
13. Formulēt uzņēmuma mērķus, izstrādāt attīstības stratēģisko plānu un veikt tā izpildes novērtējumu.
14. Izprast tirgvedības principus un tās lomu uzņēmuma stratēģiskajā attīstībā.
15. Izprast ražošanas un pakalpojumu organizēšanas principus un paņēmienus.
16. Izprast uzņēmuma finanšu un tehnoloģiskās darbības rādītājus un pieņemt lēmumus, lai veicinātu uzņēmuma darbības optimizāciju un pelnītspējas uzlabošanu.
17. Analizēt, novērtēt un plānot uzņēmuma finanses.
18. Izmantot jaunākās darba organizācijas formas un vadības informācijas sistēmas uzņēmuma vadīšanas procesa nodrošināšanā.
19. Izprast īpašnieku un citu ieinteresēto pušu intereses un integrēt tās uzņēmuma attīstības stratēģiskajā plānā.
20. Komunicēt un sadarboties ar personālu, partneriem, īpašniekiem, masu saziņas līdzekļiem, valsts un nevalstiskajām institūcijām.
21. Orientēties uzņēmumu darbību reglamentējošajos dokumentos un normatīvajos aktos.
22. Patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas.
23. Efektīvi plānot un organizēt savu darbu.
24. Sagatavot un sniegt prezentācijas.
25. Ievērot normatīvos aktus un ētikas normas.
26. Pārvaldīt valsts un vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
27. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
28. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības noteikumus.
29. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
Iegūtās zināšanas un prasmes rezultējas profesionālās kompetencēs:
1. Spēja izmantot teorētiskās un praktiskās zināšanas un prasmes uzņēmuma un tā struktūrvienību efektīvā vadīšanā.
2. Spēja izstrādāt uzņēmuma darbības stratēģiju, misiju un mērķus valsts, īpašnieku un sabiedrības interesēs.
3. Spēja plānot un prognozēt uzņēmuma efektīvu darbību atbilstoši noteiktajiem mērķiem, ekonomiskajai videi un darba tirgus situācijai.
4. Spēja organizēt uzņēmuma racionālu darbību atbilstoši noteiktajiem mērķiem, ekonomiskajai videi un darba tirgus situācijai.
5. Spēja vadīt nacionālu un internacionālu – multikulturālu darbinieku kolektīvu.
6. Spēja strādāt individuāli un grupā, izmantojot savas zināšanas un līdera prasmes, spēja uzņemties atbildību par savas darbības rezultātiem.
7. Spēja pārstāvēt uzņēmumu darījumos ar citiem uzņēmumiem, organizācijām, iestādēm, ieskaitot pašvaldības un valsts institūcijas.
8. Spēja sadarboties ar citiem uzņēmumiem, īpašniekiem un citām ieinteresēto personu grupām uzņēmuma mērķu sasniegšanai.
9. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
10. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisko vērtību vadībzinību jomā.
11. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.
12. Spēja nodrošināt darba aizsardzības un ugunsdrošības normatīvo aktu prasību ievērošanu uzņēmumā.
13. Spēja nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu uzņēmumā.
14. Spēja nodrošināt vides aizsardzības normatīvo aktu ievērošanu uzņēmumā.
Jaunajā studiju programmā studenti attīsta savu kā eksperta profilu septiņās kompetenču jomās:
1. Mācīšanās un informācijas apstrādes prasmes – attiecas uz pašmācības prasmēm, jaunas informācijas meklēšanu, analīzi, modelēšanu, praktisku izmantojumu, novērtēšanu un ziņošanu.
2. Radošuma un inovācijas prasmes – prasmes un instrumenti, kas nepieciešami radošiem darbiem, inovācijas īstenošanai un šo procesu vadībai.
3. Līderības prasmes – attiecas uz pašvadīšanas (self-management), komandas, projektu un organizāciju vadības un mācību prasmēm.
4. Klientu attiecības un mārketinga prasmes – attiecas uz prasmēm, kas nepieciešamas klientu attiecību un mārketinga procesu plānošanā, īstenošanā, vadīšanā un novērtēšanā.
5. Komunikācijas prasmes – attiecas uz mutvārdu un rakstveida komunikāciju un mijiedarbības prasmēm dažādos kanālos, kā arī tīklošanas un internacionalizācijas prasmēm.
6. Uzņēmējdarbības prasmes – attiecas uz spēju veikt peļņu nesošas darbības un izprast plašāku kontekstu, kas ietekmē uzņēmējdarbības rezultātus.
7. Digitālo tehnoloģiju prasmes – attiecas uz tādu sistēmu un viedo tehnoloģiju apguvi, kas tiek izmantotas datu iegūšanai, apstrādei, analīzei, satura radīšanai, un informācijas attēlošanai un piegādei.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (10.07.2019) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (02.04.2019) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture