Pamatdati
Programmas nosaukums | Bibliotēkzinātne un informācija |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Informācijas un komunikācijas zinātnes |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45322 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Bibliotēku, informācijas un arhīvu zinības |
ISCED kods | 0322 |
ISCED nosaukums | Bibliotēku, informācijas un arhīvu zinības |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | Sociālo zinātņu maģistra grāds bibliotēku, informācijas un arhīvu zinībās |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene; Nepilna laika neklātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi; 2 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 17.05.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 18.05.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1. Demonstrē padziļinātas zināšanas bibliotēkzinātnes, informācijas zinātnes, grāmatzinātnes un arhīvu zinātnes teorijās, pētniecības metodēs un jaunākajās zinātniskajās atziņās
2. Izskaidro informācijpratības un datpratības nozīmi saiknē “dati – informācija – zināšanas – gudrība”, darbojoties dažādu jomu saskarē
3. Padziļināti izprot informacionālos procesus sabiedrībā, ar tiem saistītās informācijdarbības un informācijas ētikas jautājumus kā pamatu radošai domāšanai un pētniecībai;
Prasmes
4. Patstāvīgi izmanto teorētiskās zināšanas un problēmu risināšanas prasmes bibliotēkzinātnes, informācijas zinātnes, grāmatzinātnes un arhīvu zinātnes pētniecībā un augsti kvalificētu pētniecības un profesionālo funkciju veikšanai;
5. Argumentēti diskutē par profesionālās jomas aspektiem un patstāvīgi integrē teorijas un metodes pētnieciskā darbā, attīstot un pilnveidojot savas kompetencēs.
6. Patstāvīgi veic ar informācijas procesiem saistītu profesionālo problēmu analīzi un pieņem pamatotus, uz pētījumiem balstītus lēmumus to risināšanai, uzņemas atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to analīzi, veic uzņēmējdarbību un inovācijas un tālāku mācīšanos arī sarežģītos apstākļos
Kompetence
7. Patstāvīgi un ētiski atbildīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, izstrādā pētījumus bibliotēkzinātnē, informācijas zinātnē, arhīvu zinātnē vai grāmatzinātnē un sekmē to ieviešanu praksē;
8. Integrē dažādu jomu zināšanas, dodot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecībā un profesionālās darbības metožu attīstībā;
9. Patstāvīgi analizē jaunākos IKT risinājumus un pētījumu rezultātus un ievieš tos cilvēkcentrētu informācijas pakalpojumu sistēmas veidošanā, izvērtē to ietekmi uz sabiedrību un vidi
1. Demonstrē padziļinātas zināšanas bibliotēkzinātnes, informācijas zinātnes, grāmatzinātnes un arhīvu zinātnes teorijās, pētniecības metodēs un jaunākajās zinātniskajās atziņās
2. Izskaidro informācijpratības un datpratības nozīmi saiknē “dati – informācija – zināšanas – gudrība”, darbojoties dažādu jomu saskarē
3. Padziļināti izprot informacionālos procesus sabiedrībā, ar tiem saistītās informācijdarbības un informācijas ētikas jautājumus kā pamatu radošai domāšanai un pētniecībai;
Prasmes
4. Patstāvīgi izmanto teorētiskās zināšanas un problēmu risināšanas prasmes bibliotēkzinātnes, informācijas zinātnes, grāmatzinātnes un arhīvu zinātnes pētniecībā un augsti kvalificētu pētniecības un profesionālo funkciju veikšanai;
5. Argumentēti diskutē par profesionālās jomas aspektiem un patstāvīgi integrē teorijas un metodes pētnieciskā darbā, attīstot un pilnveidojot savas kompetencēs.
6. Patstāvīgi veic ar informācijas procesiem saistītu profesionālo problēmu analīzi un pieņem pamatotus, uz pētījumiem balstītus lēmumus to risināšanai, uzņemas atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to analīzi, veic uzņēmējdarbību un inovācijas un tālāku mācīšanos arī sarežģītos apstākļos
Kompetence
7. Patstāvīgi un ētiski atbildīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, izstrādā pētījumus bibliotēkzinātnē, informācijas zinātnē, arhīvu zinātnē vai grāmatzinātnē un sekmē to ieviešanu praksē;
8. Integrē dažādu jomu zināšanas, dodot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecībā un profesionālās darbības metožu attīstībā;
9. Patstāvīgi analizē jaunākos IKT risinājumus un pētījumu rezultātus un ievieš tos cilvēkcentrētu informācijas pakalpojumu sistēmas veidošanā, izvērtē to ietekmi uz sabiedrību un vidi
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture