Pamatdati
Programmas nosaukums | Māszinības |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42723 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Māszinības |
ISCED kods | 0913 |
ISCED nosaukums | Māszinības |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds veselības aprūpē |
Iegūstamā kvalifikācija | Māsa (vispārējā aprūpes māsa) |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 01.02.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 02.02.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. izprot māszinību zinātnes teorijas, aprūpes procesu, aprūpes diagnozes un klasifikāciju, uz personu centrētu aprūpi un dokumentēšanu;
2. zina slimību attīstības mehānismus, diagnostiskos kritērijus un medikamentozās ārstēšanas principus;
3. zina mātes un bērna veselības aprūpes kvalitātes kritērijus, apraksta senioru novecošanas problēmas bioloģiskos, medicīniskos, psiholoģiskos un sociālos aspektus;
4. identificē veselības, psihosociālos un ekonomiskos riskus indivīda individuālajā vidē un ģimenē
Prasmes:
5. veic pacienta stāvokļa novērtēšanu, nosaka aprūpes diagnozes, plāno un īsteno pacienta aprūpes procesu un tā nepārtrauktību, sniedz uz pacientu centrētu aprūpi visu vecumu pacientu grupām un īsteno infekciju kontroles un profilakses pasākumus drošai pacienta aprūpei;
6. lieto terapeitiskās komunikācijas principus praksē un izprot pacientu kā indivīdu/personību, novērtē akūti un kritiski slima pacienta veselības stāvokli, nosaka aprūpes diagnozes un plāno aprūpi pacientiem vispārējā medicīnā un ķirurģijā, pacientiem ar psihiskās veselības traucējumiem un veic medikamentu pareizu un drošu lietošanu un/vai ievadīšanu dažādu vecuma grupu pieaugušiem pacientiem;
7. īsteno primāro veselības aprūpi un aprūpi mājās visu vecumu posmu personām, plāno un īsteno veselības veicināšanu un slimību profilaksi, izprot pacientu izglītošanai piemērotas mācību metodes un izglīto citus veselības un sociālās aprūpes komandas dalībniekus, palīdz indivīdiem, ģimenēm un grupām ievērot veselīgu dzīvesveidu un rūpēties par veselību;
Kompetence
8. īsteno pierādījumos balstītu aprūpi, izmantojot pētniecības metodoloģiju, profesionālās ētikas normas un tiesisko atbildību, sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību dzīvībai kritiskās un katastrofu situācijās indivīdiem visos vecuma posmos, izmanto kritisko domāšanu informācijas iegūšanas un interpretācijas procesā, lai noskaidrotu indivīda mācīšanās vajadzības, izveidotu, realizētu un izvērtētu izglītošanas plānu;
9. demonstrē personīgās, starppersonu un starpkultūru prasmes, kas nodrošina indivīda aktīvu un efektīvu dalību darbā un sabiedriskajā dzīvē, analizē aprūpes kvalitāti, lai uzlabotu profesionālo vispārējās aprūpes māsas praksi, komunicē savā profesionālajā jomā un sadarbojas ar citu profesiju pārstāvjiem veselības aprūpes nozarē , veido un uztur pozitīvu māsas profesijas tēlu.
1. izprot māszinību zinātnes teorijas, aprūpes procesu, aprūpes diagnozes un klasifikāciju, uz personu centrētu aprūpi un dokumentēšanu;
2. zina slimību attīstības mehānismus, diagnostiskos kritērijus un medikamentozās ārstēšanas principus;
3. zina mātes un bērna veselības aprūpes kvalitātes kritērijus, apraksta senioru novecošanas problēmas bioloģiskos, medicīniskos, psiholoģiskos un sociālos aspektus;
4. identificē veselības, psihosociālos un ekonomiskos riskus indivīda individuālajā vidē un ģimenē
Prasmes:
5. veic pacienta stāvokļa novērtēšanu, nosaka aprūpes diagnozes, plāno un īsteno pacienta aprūpes procesu un tā nepārtrauktību, sniedz uz pacientu centrētu aprūpi visu vecumu pacientu grupām un īsteno infekciju kontroles un profilakses pasākumus drošai pacienta aprūpei;
6. lieto terapeitiskās komunikācijas principus praksē un izprot pacientu kā indivīdu/personību, novērtē akūti un kritiski slima pacienta veselības stāvokli, nosaka aprūpes diagnozes un plāno aprūpi pacientiem vispārējā medicīnā un ķirurģijā, pacientiem ar psihiskās veselības traucējumiem un veic medikamentu pareizu un drošu lietošanu un/vai ievadīšanu dažādu vecuma grupu pieaugušiem pacientiem;
7. īsteno primāro veselības aprūpi un aprūpi mājās visu vecumu posmu personām, plāno un īsteno veselības veicināšanu un slimību profilaksi, izprot pacientu izglītošanai piemērotas mācību metodes un izglīto citus veselības un sociālās aprūpes komandas dalībniekus, palīdz indivīdiem, ģimenēm un grupām ievērot veselīgu dzīvesveidu un rūpēties par veselību;
Kompetence
8. īsteno pierādījumos balstītu aprūpi, izmantojot pētniecības metodoloģiju, profesionālās ētikas normas un tiesisko atbildību, sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību dzīvībai kritiskās un katastrofu situācijās indivīdiem visos vecuma posmos, izmanto kritisko domāšanu informācijas iegūšanas un interpretācijas procesā, lai noskaidrotu indivīda mācīšanās vajadzības, izveidotu, realizētu un izvērtētu izglītošanas plānu;
9. demonstrē personīgās, starppersonu un starpkultūru prasmes, kas nodrošina indivīda aktīvu un efektīvu dalību darbā un sabiedriskajā dzīvē, analizē aprūpes kvalitāti, lai uzlabotu profesionālo vispārējās aprūpes māsas praksi, komunicē savā profesionālajā jomā un sadarbojas ar citu profesiju pārstāvjiem veselības aprūpes nozarē , veido un uztur pozitīvu māsas profesijas tēlu.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (25.06.2020) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Studiju programmas vēsture