Pamatdati
Programmas nosaukums | Vecmāte |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42723 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Māszinības |
ISCED kods | 0913 |
ISCED nosaukums | Māszinības |
Studiju programmas apjoms (KP) | 240 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds veselības aprūpē |
Iegūstamā kvalifikācija | Vecmāte |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04055-42 |
---|---|
Licences datums | 29.05.2010 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 27.05.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 28.05.2030 |
Studiju programmas rezultāti
1. Spēj uzņemties atbildību un iniciatīvu, prasmīgi izglītojot pacientes, viņu ģimenes locekļus, aprūpes komandas dalībniekus un sabiedrību par seksuālo un reproduktīvo veselību.
2. Spēj argumentēti diskutēt, pieņemt lēmumus un risināt problēmas par grūtnieču un dzemdētāju aprūpes kvalitātes pilnveidošanas pasākumiem, piedaloties profesionālās jomas attīstībā, t.sk. ārstniecībā.
3. Spēj parādīt nepieciešamās zināšanas vispārējās un reproduktīvās veselības aprūpes plānošanai, nodrošināšanai un novērtēšanai.
4. Spēj parādīt, ka izprot vecmātes profesijas filozofiju, profesionālo ētiku, kā arī profesionālo darbību reglamentējošos normatīvos aktus.
5. Spēj parādīt pamata un specializētas zināšanas zinātņu nozarēs, kuras ir sievietes un viņas ģimenes aprūpes pamatā, kā arī zināšanas par sievietes un jaundzimušā bioloģiskajām funkcijām, anatomiju, fizioloģiju un fiziskās un sociālās vides ietekmi uz cilvēka veselības stāvokli un šo zināšanu kritisku izpratni, turklāt daļa zināšanu atbilst attiecīgās zinātnes nozares vai profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
6. Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt pilnvērtīgu sievietes un viņas reproduktīvās veselības aprūpi visos dzīves periodos, vadīt fizioloģisku grūtniecību, dzemdības un pēcdzemdību perioda aprūpi. Spēj veikt jaundzimušā un bērna, vecumā līdz vienam gadam veselības stāvokļa izvērtēšanu un aprūpi.
7. Spēj izmantot zināšanas vecmātes darba organizēšanā un vadīšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, piedalīties ārstniecībā.
8. Spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, izprast un apspriest vecmāšu nozares jautājumus gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
9. Spēj pastāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi.
10. Spēj piedalīties kvalitātes pilnveidošanas pasākumos veselības aprūpē, analizēt zinātnisko un profesionālo informāciju, izstrādāt un aktualizēt dzemdību palīdzībā pielietojamo dokumentāciju, risināt problēmas klīnisko vadlīniju izstrādē reproduktīvā veselībā un dzemdniecībā, risku mazināšanai veselības aprūpē.
2. Spēj argumentēti diskutēt, pieņemt lēmumus un risināt problēmas par grūtnieču un dzemdētāju aprūpes kvalitātes pilnveidošanas pasākumiem, piedaloties profesionālās jomas attīstībā, t.sk. ārstniecībā.
3. Spēj parādīt nepieciešamās zināšanas vispārējās un reproduktīvās veselības aprūpes plānošanai, nodrošināšanai un novērtēšanai.
4. Spēj parādīt, ka izprot vecmātes profesijas filozofiju, profesionālo ētiku, kā arī profesionālo darbību reglamentējošos normatīvos aktus.
5. Spēj parādīt pamata un specializētas zināšanas zinātņu nozarēs, kuras ir sievietes un viņas ģimenes aprūpes pamatā, kā arī zināšanas par sievietes un jaundzimušā bioloģiskajām funkcijām, anatomiju, fizioloģiju un fiziskās un sociālās vides ietekmi uz cilvēka veselības stāvokli un šo zināšanu kritisku izpratni, turklāt daļa zināšanu atbilst attiecīgās zinātnes nozares vai profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
6. Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt pilnvērtīgu sievietes un viņas reproduktīvās veselības aprūpi visos dzīves periodos, vadīt fizioloģisku grūtniecību, dzemdības un pēcdzemdību perioda aprūpi. Spēj veikt jaundzimušā un bērna, vecumā līdz vienam gadam veselības stāvokļa izvērtēšanu un aprūpi.
7. Spēj izmantot zināšanas vecmātes darba organizēšanā un vadīšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, piedalīties ārstniecībā.
8. Spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, izprast un apspriest vecmāšu nozares jautājumus gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
9. Spēj pastāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi.
10. Spēj piedalīties kvalitātes pilnveidošanas pasākumos veselības aprūpē, analizēt zinātnisko un profesionālo informāciju, izstrādāt un aktualizēt dzemdību palīdzībā pielietojamo dokumentāciju, risināt problēmas klīnisko vadlīniju izstrādē reproduktīvā veselībā un dzemdniecībā, risku mazināšanai veselības aprūpē.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
02.02.2023 | Augstskolu likuma pārejas noteikumu 48.2 punkts - Rīgas Stradiņa universitātes studiju virziena "Veselības aprūpe" akreditācijas termiņš — 2023. gada 8. maijs — tiek pagarināts līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par šā studiju virziena jaunu akreditāciju vai lēmums par atteikumu to akreditēt, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 7. maijam. |