Pamatdati
Programmas nosaukums | Dizains |
---|---|
Augstskola/Koledža | Daugavpils Universitāte |
Studiju virziens | Mākslas |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42214 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Dizains |
ISCED kods | 0212 |
ISCED nosaukums | Dizains |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds dizainā |
Iegūstamā kvalifikācija | Grafikas dizainers |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 17.01.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 2 |
Akreditācijas termiņš | 18.01.2026 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1. Absolvents spēj parādīt mākslas nozarei grafikas dizainera profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, vienlaikus pārzina un praktiski pielieto profesijā programmas studiju kursos sniegtās teorētiskās un akadēmiskās mākslinieciskās zināšanas, kas atbilst profesijas standartā minētajiem zināšanu līmeņiem atbilstošajos programmas studiju kursos.
2. Spēj, izmantojot apgūtos mākslas/dizaina teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību, formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mākslas zinātnes nozarē, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos;
3. Pārzina dizaina pētniecības metodiku, prot pielietot iegūtās zināšanas un apvienot patstāvīgu, tajā skaitā, laikmetīgu rezultātu radīšanā;
Prasmes
4. Spēj profesionāli pamatoti noformulēt darba uzdevumu un realizēt māksliniecisko ideju, izmantojot datortehnikas un citas mūsdienu tehnoloģijas iespējas. Absolventam jāprot strādāt gan individuāli, gan darba grupās, sadarbojoties ar pasūtītāju un citiem speciālistiem; plānot un realizēt savu zināšanu un prasmju pilnveidošanu;
5. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas grafiskā vai produktu dizainera profesijā, parādīt, ka izprot profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties mākslas/dizaina jomas attīstībā. Prot projektēt un izstrādāt nepieciešamo tehnoloģisko dokumentāciju ražošanas nodrošināšanai dizaina veidošanas procesā;
6. spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāko mācīšanos un profesionālo pilnveidi, piemērot zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Kompetences
7. Prot analizēt, sintezēt un patstāvīgi pielietot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas inovatīvu ideju īstenošanā, izmantojot modernās informācijas iegūšanas, apstrādes un sistematizēšanas tehnoloģijas, atbilstoši darba tirgus prasībām;
8. Pamatojoties uz pētniecības praksē gūto pieredzi, prot izdarīt patstāvīgus secinājumus turpmākai konkurētspējīgai profesionālai darbībai grafikas dizainera profesijā;
9. Jaunie speciālisti ir motivēti tālākizglītībai un sistemātiskai kvalifikācijas pilnveidei ar izpratni par dizaina izglītību kā mūža izglītību.
1. Absolvents spēj parādīt mākslas nozarei grafikas dizainera profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, vienlaikus pārzina un praktiski pielieto profesijā programmas studiju kursos sniegtās teorētiskās un akadēmiskās mākslinieciskās zināšanas, kas atbilst profesijas standartā minētajiem zināšanu līmeņiem atbilstošajos programmas studiju kursos.
2. Spēj, izmantojot apgūtos mākslas/dizaina teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību, formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mākslas zinātnes nozarē, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos;
3. Pārzina dizaina pētniecības metodiku, prot pielietot iegūtās zināšanas un apvienot patstāvīgu, tajā skaitā, laikmetīgu rezultātu radīšanā;
Prasmes
4. Spēj profesionāli pamatoti noformulēt darba uzdevumu un realizēt māksliniecisko ideju, izmantojot datortehnikas un citas mūsdienu tehnoloģijas iespējas. Absolventam jāprot strādāt gan individuāli, gan darba grupās, sadarbojoties ar pasūtītāju un citiem speciālistiem; plānot un realizēt savu zināšanu un prasmju pilnveidošanu;
5. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas grafiskā vai produktu dizainera profesijā, parādīt, ka izprot profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties mākslas/dizaina jomas attīstībā. Prot projektēt un izstrādāt nepieciešamo tehnoloģisko dokumentāciju ražošanas nodrošināšanai dizaina veidošanas procesā;
6. spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāko mācīšanos un profesionālo pilnveidi, piemērot zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Kompetences
7. Prot analizēt, sintezēt un patstāvīgi pielietot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas inovatīvu ideju īstenošanā, izmantojot modernās informācijas iegūšanas, apstrādes un sistematizēšanas tehnoloģijas, atbilstoši darba tirgus prasībām;
8. Pamatojoties uz pētniecības praksē gūto pieredzi, prot izdarīt patstāvīgus secinājumus turpmākai konkurētspējīgai profesionālai darbībai grafikas dizainera profesijā;
9. Jaunie speciālisti ir motivēti tālākizglītībai un sistemātiskai kvalifikācijas pilnveidei ar izpratni par dizaina izglītību kā mūža izglītību.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
19.06.2015 | Apstirpinātas izmaiņas studiju programmā - mainīta iegūstamā kvalifikācija no "Datordizainers" uz "Grafikas dizainers" | SAK lēmums Nr. 380 |