Pamatdati
Programmas nosaukums | Medicīna |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 49721 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības programma (kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz 5 gadi) |
Tematiskā grupa | Ārstniecība |
ISCED kods | 0912 |
ISCED nosaukums | Ārstniecība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 360 |
Iegūstamais grāds | - |
Iegūstamā kvalifikācija | Ārsta grāds |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 6 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 27.05.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 28.05.2030 |
Studiju programmas rezultāti
1. Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par cilvēka uzbūves un funkcionalitātes likumsakarībām, mehānismiem un sistēmu savstarpējo saistību, formulēt katras sastāvdaļas lomu un vietu veselam cilvēkam.
2. Atpazīt novirzes no normālas uzbūves un funkcionalitātes, izklāstīt to būtību un sekas, kuras tās rada cilvēka veselībai kopumā un katrai cilvēka sistēmai atsevišķi. Parādīt slimību ietekmi uz organismu dažādās situācijās un radošā veidā prognozēt slimības norisi, sarežģījumus, iznākumu. Aprakstīt slimības radīto izmaiņu savstarpējo mijiedarbību, kā arī definēt apstākļus, kas veicina vai kavē slimības attīstību.
3. Formulēt konkrētus uzdevumus dažādos apstākļos un organizēt savu darbību tā, lai optimāli izvēlētos vispiemērotākās ārstēšanas metodes, integrētā veidā plānotu dažādas, tai skaitā medicīnas starpnozaru aktivitātes, pasākumus, izvēlētos modernus līdzekļus pacienta ārstēšanai un slimību profilaksei, integrētu medicīnas nozaru radītās zināšanas vienotā redzējumā par veselības aprūpes mūsdienīgām iespējām.
4. Spēj organizēt veselības aprūpi pacientam uz efektīviem komandas principiem balstītā veidā, izmantojot veselības aprūpes sistēmas iespējas, ja nepieciešams, radoši pielāgojot tās individuālām pacienta vajadzībām, atrast ētiskus un mūsdienīgus risinājumus veselības aprūpes jomā pacienta labā.
5. Spēj patstāvīgi izmantot teoriju un problēmu risināšanas prasmes, lai izvērtētu pacienta veselību kopumā, kā arī katras sistēmas stāvokli. Veselības traucējumu gadījumā spēj identificēt to būtību, iemeslus, izskaidrot rašanās apstākļus, diferencēt un izskaidrot atšķirības starp slimībām.
6. Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un izmantot modernus sevis pilnveidošanas paņēmienus, tai skaitā uz simulācijām balstītas metodes, lai lietotu tikai pacientam drošus līdzekļus, metodes, pasākumus.
7. Spēj izvēlēties un īstenot ārstēšanu, kas ir balstīta uz pierādījumiem un individualizētu, radošu pieeju pacientam, atkarībā no ārstnieciskās nepieciešamības, prot organizēt darbu tā, lai nestandarta situācijā iegūtu optimālu rezultātu pacienta veselības uzlabošanai, spēj pielietot ārstniecības metodes un līdzekļus atbilstoši jaunākajām zinātniskajām atziņām un vadlīnijām.
8. Spēj organizēt sadarbību, tai skaitā ar dažādu nozaru speciālistu dalību, izvēlēties piemērotas darba pieejas, risināt nestandarta situācijas, uzņemties atbildību par sasniegtajiem diagnostiskajiem vai ārstnieciskajiem rezultātiem un veikt to analīzi. Komunicēt ar pacientu un piederīgajiem likumiski korektā un ētiskā veidā. Veidot vai iekļauties uzņēmējdarbībā un pielietot juridiskās un citu jomu pamatzināšanas savā darbībā.
9. Sniegt neatliekamo palīdzību un prast pielietot profesijas standartam atbilstošas manipulācijas pacientam drošā veidā, regulāri uzlabojot savas prasmes, izmantojot inovatīvus paņēmienus un metodes.
10. Spēj integrēt dažādu medicīnas jomu zināšanas, pielietot praksē tās pacientam optimālā veidā, piedalīties pētniecībā un sniegt ieguldījumu jaunu diagnostisku vai ārstniecisku metožu radīšanā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par savas darbības rezultātiem.
11. Spēj pielietot savas zināšanas un prasmes, lai izveidotu pacienta ārstēšanas plānu, izmantot jaunākos zinātniskos sasniegumus, organizēt ārstniecisko palīdzību un risināt problēmas, izmantojot radošu pieeju un kompleksu skatījumu uz problēmu.
12. Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas medicīniskas situācijas, tajā skaitā neatliekamus stāvokļus, pamatot lēmumus, ja nepieciešams, veicot papildu analīzi, sasniegt optimālu ārstēšanas rezultātu, kritiski izvērtēt to un ieteikt tālākus rīcības soļus, uzņemoties atbildību par plānotajiem risinājumiem.
2. Atpazīt novirzes no normālas uzbūves un funkcionalitātes, izklāstīt to būtību un sekas, kuras tās rada cilvēka veselībai kopumā un katrai cilvēka sistēmai atsevišķi. Parādīt slimību ietekmi uz organismu dažādās situācijās un radošā veidā prognozēt slimības norisi, sarežģījumus, iznākumu. Aprakstīt slimības radīto izmaiņu savstarpējo mijiedarbību, kā arī definēt apstākļus, kas veicina vai kavē slimības attīstību.
3. Formulēt konkrētus uzdevumus dažādos apstākļos un organizēt savu darbību tā, lai optimāli izvēlētos vispiemērotākās ārstēšanas metodes, integrētā veidā plānotu dažādas, tai skaitā medicīnas starpnozaru aktivitātes, pasākumus, izvēlētos modernus līdzekļus pacienta ārstēšanai un slimību profilaksei, integrētu medicīnas nozaru radītās zināšanas vienotā redzējumā par veselības aprūpes mūsdienīgām iespējām.
4. Spēj organizēt veselības aprūpi pacientam uz efektīviem komandas principiem balstītā veidā, izmantojot veselības aprūpes sistēmas iespējas, ja nepieciešams, radoši pielāgojot tās individuālām pacienta vajadzībām, atrast ētiskus un mūsdienīgus risinājumus veselības aprūpes jomā pacienta labā.
5. Spēj patstāvīgi izmantot teoriju un problēmu risināšanas prasmes, lai izvērtētu pacienta veselību kopumā, kā arī katras sistēmas stāvokli. Veselības traucējumu gadījumā spēj identificēt to būtību, iemeslus, izskaidrot rašanās apstākļus, diferencēt un izskaidrot atšķirības starp slimībām.
6. Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un izmantot modernus sevis pilnveidošanas paņēmienus, tai skaitā uz simulācijām balstītas metodes, lai lietotu tikai pacientam drošus līdzekļus, metodes, pasākumus.
7. Spēj izvēlēties un īstenot ārstēšanu, kas ir balstīta uz pierādījumiem un individualizētu, radošu pieeju pacientam, atkarībā no ārstnieciskās nepieciešamības, prot organizēt darbu tā, lai nestandarta situācijā iegūtu optimālu rezultātu pacienta veselības uzlabošanai, spēj pielietot ārstniecības metodes un līdzekļus atbilstoši jaunākajām zinātniskajām atziņām un vadlīnijām.
8. Spēj organizēt sadarbību, tai skaitā ar dažādu nozaru speciālistu dalību, izvēlēties piemērotas darba pieejas, risināt nestandarta situācijas, uzņemties atbildību par sasniegtajiem diagnostiskajiem vai ārstnieciskajiem rezultātiem un veikt to analīzi. Komunicēt ar pacientu un piederīgajiem likumiski korektā un ētiskā veidā. Veidot vai iekļauties uzņēmējdarbībā un pielietot juridiskās un citu jomu pamatzināšanas savā darbībā.
9. Sniegt neatliekamo palīdzību un prast pielietot profesijas standartam atbilstošas manipulācijas pacientam drošā veidā, regulāri uzlabojot savas prasmes, izmantojot inovatīvus paņēmienus un metodes.
10. Spēj integrēt dažādu medicīnas jomu zināšanas, pielietot praksē tās pacientam optimālā veidā, piedalīties pētniecībā un sniegt ieguldījumu jaunu diagnostisku vai ārstniecisku metožu radīšanā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par savas darbības rezultātiem.
11. Spēj pielietot savas zināšanas un prasmes, lai izveidotu pacienta ārstēšanas plānu, izmantot jaunākos zinātniskos sasniegumus, organizēt ārstniecisko palīdzību un risināt problēmas, izmantojot radošu pieeju un kompleksu skatījumu uz problēmu.
12. Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas medicīniskas situācijas, tajā skaitā neatliekamus stāvokļus, pamatot lēmumus, ja nepieciešams, veicot papildu analīzi, sasniegt optimālu ārstēšanas rezultātu, kritiski izvērtēt to un ieteikt tālākus rīcības soļus, uzņemoties atbildību par plānotajiem risinājumiem.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
02.02.2023 | Augstskolu likuma pārejas noteikumu 48.2 punkts - Rīgas Stradiņa universitātes studiju virziena "Veselības aprūpe" akreditācijas termiņš — 2023. gada 8. maijs — tiek pagarināts līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par šā studiju virziena jaunu akreditāciju vai lēmums par atteikumu to akreditēt, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 7. maijam. |