Programma slēgta (15.11.2023)
Pamatdati
Programmas nosaukums | Profesionālo mūzikas priekšmetu skolotājs |
---|---|
Augstskola/Koledža | Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija |
Studiju virziens | Izglītība, pedagoģija un sports |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42141 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Pedagogu izglītība |
ISCED kods | 0112; 0113; 0114 |
ISCED nosaukums | Pedagogu izglītība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālā bakalaura grāds mūzikas pedagoģijā |
Iegūstamā kvalifikācija | Profesionālo mūzikas priekšmetu skolotājs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04052-12 |
---|---|
Licences datums | 01.11.2004 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | |
---|---|
Akreditācijas datums | 22.05.2013 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 21.05.2019 |
Studiju programmas rezultāti
Iegūto zināšanu rezultātā absolvents spēj:
– parādīt mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarei un mūzikas profesionālās izglītības skolotāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni pedagoģijā, psiholoģijā, pedagoģijas zinātniskās pētniecības metodēs;
– mūzikas vēsturē un teorijā, mūzikas profesionālās izglītības sistēmā, tās attīstības tendencēs, izglītojamā darbības motivēšanas metodēs, mācību sasniegumu vērtēšanas tehnoloģijā;
– mūzikas pedagoģijas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs, turklāt daļa zināšanu – klavierspēles vēsturē, klavierspēles mācības metodikā atbilst skolotāja profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Speciālists spēj parādīt mūzikas profesionālās izglītības skolotāja profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas un pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, skaņdarbu interpretācijas paņēmieniem un to daudzveidību, mūzikas attīstības likumsakarībām.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj:
-atbildīgi un patstāvīgi veikt mūzikas profesionālās izglītības klavierspēles skolotāja pienākumus;
– analizēt, vērtēt un izstrādāt mūzikas profesionālās izglītības programmas, mācību priekšmetu programmas mūzikas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, kā arī aktualizēt to saturu, plānot, organizēt un vadīt mācību stundas, mācīšanas un mācīšanās procesu;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– patstāvīgi iestudēt, demonstrēt vai publiski atskaņot augstākās sarežģītības pakāpes dažādu laikmetu, stilu un žanru skaņdarbus;
– iemācīt izglītojamajam dažādas sarežģītības pakāpes, dažādu laikmetu un stilu skaņdarba satura atklāsmi klavieratskaņojumā;
– izskaidrot mācīšanās paņēmienus, salīdzināt skaņdarbu interpretācijas, attīstīt instrumenta spēles tehniskās un mākslinieciskās prasmes;
– formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus, analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un pedagoģijas zinātnes nozarē un klavierspēles skolotāja profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos:
– virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi:
– iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un pedagoģijas jomā, to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē klavierspēles skolotāja profesijā;
– parādīt, ka izprot pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt mūzikas profesionālās izglītības skolotāja profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību;
– piedalīties mūzikas profesionālās un profesionālās ievirzes izglītības jomas attīstībā.
– parādīt mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarei un mūzikas profesionālās izglītības skolotāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni pedagoģijā, psiholoģijā, pedagoģijas zinātniskās pētniecības metodēs;
– mūzikas vēsturē un teorijā, mūzikas profesionālās izglītības sistēmā, tās attīstības tendencēs, izglītojamā darbības motivēšanas metodēs, mācību sasniegumu vērtēšanas tehnoloģijā;
– mūzikas pedagoģijas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs, turklāt daļa zināšanu – klavierspēles vēsturē, klavierspēles mācības metodikā atbilst skolotāja profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Speciālists spēj parādīt mūzikas profesionālās izglītības skolotāja profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas un pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, skaņdarbu interpretācijas paņēmieniem un to daudzveidību, mūzikas attīstības likumsakarībām.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj:
-atbildīgi un patstāvīgi veikt mūzikas profesionālās izglītības klavierspēles skolotāja pienākumus;
– analizēt, vērtēt un izstrādāt mūzikas profesionālās izglītības programmas, mācību priekšmetu programmas mūzikas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, kā arī aktualizēt to saturu, plānot, organizēt un vadīt mācību stundas, mācīšanas un mācīšanās procesu;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– patstāvīgi iestudēt, demonstrēt vai publiski atskaņot augstākās sarežģītības pakāpes dažādu laikmetu, stilu un žanru skaņdarbus;
– iemācīt izglītojamajam dažādas sarežģītības pakāpes, dažādu laikmetu un stilu skaņdarba satura atklāsmi klavieratskaņojumā;
– izskaidrot mācīšanās paņēmienus, salīdzināt skaņdarbu interpretācijas, attīstīt instrumenta spēles tehniskās un mākslinieciskās prasmes;
– formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus, analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un pedagoģijas zinātnes nozarē un klavierspēles skolotāja profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos:
– virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi:
– iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un pedagoģijas jomā, to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē klavierspēles skolotāja profesijā;
– parādīt, ka izprot pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt mūzikas profesionālās izglītības skolotāja profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību;
– piedalīties mūzikas profesionālās un profesionālās ievirzes izglītības jomas attīstībā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report (16.10.2018) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Application for changes in Study Programme (03.07.2018) | Izmaiņu pieteikums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
31.10.2018 | SAK sēdē apstiprinātas izmaiņas studiju programmā: mainīta iegūstamā kvalifikācija no "Instrumenta spēles skolotājs atbilstoši iegūtajai specializācijai vai mūzikas teorētisko priekšmetu skolotājs" uz "Profesionālo mūzikas priekšmetu skolotājs". Apstiprinātas izmaiņas studiju programmas saturā - pievienojot divas specializācijas: vokālais pedagogs un populārās un džeza mūzikas skolotājs | SAK lēmums Nr. 95-A |