Pamatdati
Programmas nosaukums | Uzņēmējdarbība un vadīšana |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Tehniskā universitāte |
Studiju virziens | Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 41345 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 5 |
Izglītības programmas veids | Īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programma piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei, īstenojama pēc vidējās izglītības ieguves |
Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Īsā cikla profesionālās augstākās izglītības studiju programma |
Tematiskā grupa | Vadība un administrēšana |
ISCED kods | 0413 |
ISCED nosaukums | Vadība un administrēšana |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | — |
Iegūstamā kvalifikācija | Grāmatvedis; Tirgvedības speciālists; Personāla speciālists |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene; Nepilna laika neklātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi; 2 gadi, 6 mēneši |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/15 |
---|---|
Akreditācijas datums | 26.05.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 27.05.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Studiju programmas apguves rezultātā absolvents spēj:
- parādīt darba uzdevumu veikšanai nepieciešamo visaptverošo un daudzveidīgo specifisko faktu, principu, procesu un jēdzienu zināšanas un izpratni vispārējās vadības, biznesa procesu vai administratīvās pārvaldības standarta un nestandarta situācijās;
- atlasīt nepieciešamo informāciju, formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas savā profesijā un, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus paredzamā vai mainīgā vidē un rast efektīvus problēmu risinājumus vispārējās vadības, biznesa procesu vai administratīvās pārvaldības nodrošināšanā;
- sadarboties ar iesaistītajām personām un iestādēm multikulturālā vidē, ievērojot profesionālās ētikas principus attiecībā uz sevi un citiem, pārrunāt un argumentēti apspriest profesionālus jautājumus un risinājumus ar kolēģiem, klientiem un vadību;
- parādīt izpratni par savas profesijas nozīmi vispārējās vadības, biznesa vai administratīvo procesu nodrošināšanā un attīstībā, uzņemties atbildību par veicamā darba izpildi un kvalitāti, izvērtēt un pilnveidot savu un citu personu darbību profesionālā jomā.
Studiju programmas specializācijas „Mārketings un tirdzniecība” apguves rezultātā absolvents spēj:
- organizēt un veikt tirgus izpēti, analizēt tirgus izpētes rezultātus,
- izstrādāt tirdzniecības plānu un organizēt tā īstenošanu, veikt pasākumus produktu virzīšanai tirgū, noteikt preču cenu;
- sagatavot un sniegt informāciju pircējam par pārdodamo preci vai pakalpojumu, veikt sarunas par līguma slēgšanu pārdevēja vai pircēja vārdā, pirkt un pārdot produktus, veidot kontaktus starp pircējiem un pārdevējiem;
- palīdzēt nodrošināt uzņēmuma tirdzniecības darbību, ievērojot Latvijas Republikas normatīvo aktu, kā arī Eiropas Savienības saistošo starptautisko dokumentu prasības.
Studiju programmas specializācijas „Personāla vadīšana” apguves rezultātā absolvents spēj:
- kārtot personāla lietvedību, nodrošināt personāla datu uzkrāšanu, sistematizēšanu un analīzi;
- veikt personāla atlases procesu, organizēt jauno darbinieku ievadīšanu uzņēmuma dzīvē, organizēt personāla apmācības, piedalīties personāla darba izpildes novērtēšanas un kompetenču sistēmas izstrādē un uzturēšanā, piedalīties darbinieku motivēšanas un darba samaksas sistēmas izveidē;
- sekot līdzi darba tiesisko attiecību reglamentējošo normatīvo aktu prasību ievērošanai;
- konsultēt darbiniekus.
Studiju programmas specializācijas „Grāmatvedība” apguves rezultātā absolvents spēj:
- plānot, organizēt un vadīt uzņēmuma, iestādes un/vai organizācijas finansiālo operāciju pilnu uzskaiti, izveidot grāmatvedības sistēmu un sastādīt grāmatvedības organizācijas dokumentus, reģistrēt un iegrāmatot saimnieciskos darījumus, aprēķināt nodokļus un nodevas, darba samaksu;
- novērtēt un uzskaitīt ilgtermiņa ieguldījumus, apgrozāmos līdzekļus, pašu kapitālu un saistības, uzkrājumus, plānot, organizēt un veikt inventarizāciju, patstāvīgi izstrādāt konkrētas finanšu plūsmas sadaļas, apkopot, plānot, kontrolēt finanšu resursu, t.sk. nodokļu, sadali, uzraudzīt debitorus un kreditorus;
- nodrošināt Latvijas Republikas normatīvo aktu un starptautisko tiesību normu ievērošanu un piemērošanu grāmatvedības jomā.
- parādīt darba uzdevumu veikšanai nepieciešamo visaptverošo un daudzveidīgo specifisko faktu, principu, procesu un jēdzienu zināšanas un izpratni vispārējās vadības, biznesa procesu vai administratīvās pārvaldības standarta un nestandarta situācijās;
- atlasīt nepieciešamo informāciju, formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas savā profesijā un, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus paredzamā vai mainīgā vidē un rast efektīvus problēmu risinājumus vispārējās vadības, biznesa procesu vai administratīvās pārvaldības nodrošināšanā;
- sadarboties ar iesaistītajām personām un iestādēm multikulturālā vidē, ievērojot profesionālās ētikas principus attiecībā uz sevi un citiem, pārrunāt un argumentēti apspriest profesionālus jautājumus un risinājumus ar kolēģiem, klientiem un vadību;
- parādīt izpratni par savas profesijas nozīmi vispārējās vadības, biznesa vai administratīvo procesu nodrošināšanā un attīstībā, uzņemties atbildību par veicamā darba izpildi un kvalitāti, izvērtēt un pilnveidot savu un citu personu darbību profesionālā jomā.
Studiju programmas specializācijas „Mārketings un tirdzniecība” apguves rezultātā absolvents spēj:
- organizēt un veikt tirgus izpēti, analizēt tirgus izpētes rezultātus,
- izstrādāt tirdzniecības plānu un organizēt tā īstenošanu, veikt pasākumus produktu virzīšanai tirgū, noteikt preču cenu;
- sagatavot un sniegt informāciju pircējam par pārdodamo preci vai pakalpojumu, veikt sarunas par līguma slēgšanu pārdevēja vai pircēja vārdā, pirkt un pārdot produktus, veidot kontaktus starp pircējiem un pārdevējiem;
- palīdzēt nodrošināt uzņēmuma tirdzniecības darbību, ievērojot Latvijas Republikas normatīvo aktu, kā arī Eiropas Savienības saistošo starptautisko dokumentu prasības.
Studiju programmas specializācijas „Personāla vadīšana” apguves rezultātā absolvents spēj:
- kārtot personāla lietvedību, nodrošināt personāla datu uzkrāšanu, sistematizēšanu un analīzi;
- veikt personāla atlases procesu, organizēt jauno darbinieku ievadīšanu uzņēmuma dzīvē, organizēt personāla apmācības, piedalīties personāla darba izpildes novērtēšanas un kompetenču sistēmas izstrādē un uzturēšanā, piedalīties darbinieku motivēšanas un darba samaksas sistēmas izveidē;
- sekot līdzi darba tiesisko attiecību reglamentējošo normatīvo aktu prasību ievērošanai;
- konsultēt darbiniekus.
Studiju programmas specializācijas „Grāmatvedība” apguves rezultātā absolvents spēj:
- plānot, organizēt un vadīt uzņēmuma, iestādes un/vai organizācijas finansiālo operāciju pilnu uzskaiti, izveidot grāmatvedības sistēmu un sastādīt grāmatvedības organizācijas dokumentus, reģistrēt un iegrāmatot saimnieciskos darījumus, aprēķināt nodokļus un nodevas, darba samaksu;
- novērtēt un uzskaitīt ilgtermiņa ieguldījumus, apgrozāmos līdzekļus, pašu kapitālu un saistības, uzkrājumus, plānot, organizēt un veikt inventarizāciju, patstāvīgi izstrādāt konkrētas finanšu plūsmas sadaļas, apkopot, plānot, kontrolēt finanšu resursu, t.sk. nodokļu, sadali, uzraudzīt debitorus un kreditorus;
- nodrošināt Latvijas Republikas normatīvo aktu un starptautisko tiesību normu ievērošanu un piemērošanu grāmatvedības jomā.
Dokumenti
Studiju programmas vēsture