Pamatdati
Programmas nosaukums | Vides plānošana |
---|---|
Augstskola/Koledža | Daugavpils Universitāte |
Studiju virziens | Vides aizsardzība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 47431 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (profesionālā maģistra grāds vai piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens gads. Kopējais pilna laika studiju ilgums pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | |
ISCED kods | |
ISCED nosaukums | |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais maģistra grāds vides plānošanā |
Iegūstamā kvalifikācija | Vides pārvaldības speciālists |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 16.04.2025 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 2 |
Akreditācijas termiņš | 17.04.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1. Padziļināti izprot dabas vides un tās pamatkomponentu (ūdeņi, reljefs, augu un dzīvnieku valsts, klimats u.c.), savstarpējo saistību un daudzveidību, kā arī spēj novērtēt mijiedarbību starp ekonomisko, sociālo un dabas vidi sabiedrības attīstības gaitā, vienlaikus apzinoties ilgtspējīgas attīstības pieeju kā pamatu vides pārvaldībai;
2. pārzina LR un ES vides normatīvos aktus un institucionālo sistēmu, uzņēmuma (iestādes) administratīvos vadības principus;
3. pārzina vides kvalitātes novērtēšanas (saskaņā ar LR un ES normatīvajos aktos noteiktiem vides kvalitātes parametriem un indikatoriem) un pētījuma datu analīzes metodes un zina kā iegūt profesionālajai darbībai nepieciešamo informāciju ar tālizpētes tehnoloģijām un ģeogrāfiskās informācijas sistēmām, kartēm u.c. un to pielietojumu likumsakarību interpretācijai atbilstoši saistošo zinātņu nozaru jaunāko sasniegumu līmenim;
Prasmes
4. organizēt vides kvalitātes kontroli, veikt iegūto rezultātu analīzi, sagatavot pārskatus, prognozēt un modelēt nākotnes situācijas, izmantojot speciālos informācijas tehnoloģiju produktus, pieņemt lēmumus, noteikt galvenos uzdevumus un optimālākos pasākumus vides pārvaldībai;
5. piedalīties datu ieguvē un apstrādē aizsargājamo dabas teritoriju dabas aizsardzības plānu izstrādei un uzraudzīt to ieviešanu, vadīt aizsargājamo teritoriju, biotopu un sugu monitoringa programmas, izstrādāt un ieviest vides projektus un pētījumus;
6. sagatavot un rakstveidā sniegt sabiedrībai ar vides problēmu loku saistītu informāciju, prot šos jautājumus prezentēt un argumentēti diskutēt;
Kompetences
7. spēj izmantot savas zināšanas un izpratni tādā veidā, kas apliecina profesionālu pieeju savam darbam un savu kompetenci vides pārvaldības jautājumos un savā profesionālajā darbībā balstīties uz ilgtspējīgu attīstību veicinošiem principiem;
8. spēj uzņemties iniciatīvu un atbildību, darbojoties individuāli vai komandā, plānot un organizēt savu un struktūrvienības darbu, būt komunikablam, ievērot saskarsmes kultūru un profesionālās ētikas normas un izjust atbildību par personīgā veikuma precizitāti un savlaicīgu;
9. tiekties pilnveidot savas zināšanas un prasmes atbilstoši darbības sfērai, sekojot līdzi jaunākajai Latvijas un ārzemju periodikai, mācību un zinātniskajai literatūrai, normatīvo aktu izmaiņām, kā arī aktuālajām tendencēm vides plānošanā.
1. Padziļināti izprot dabas vides un tās pamatkomponentu (ūdeņi, reljefs, augu un dzīvnieku valsts, klimats u.c.), savstarpējo saistību un daudzveidību, kā arī spēj novērtēt mijiedarbību starp ekonomisko, sociālo un dabas vidi sabiedrības attīstības gaitā, vienlaikus apzinoties ilgtspējīgas attīstības pieeju kā pamatu vides pārvaldībai;
2. pārzina LR un ES vides normatīvos aktus un institucionālo sistēmu, uzņēmuma (iestādes) administratīvos vadības principus;
3. pārzina vides kvalitātes novērtēšanas (saskaņā ar LR un ES normatīvajos aktos noteiktiem vides kvalitātes parametriem un indikatoriem) un pētījuma datu analīzes metodes un zina kā iegūt profesionālajai darbībai nepieciešamo informāciju ar tālizpētes tehnoloģijām un ģeogrāfiskās informācijas sistēmām, kartēm u.c. un to pielietojumu likumsakarību interpretācijai atbilstoši saistošo zinātņu nozaru jaunāko sasniegumu līmenim;
Prasmes
4. organizēt vides kvalitātes kontroli, veikt iegūto rezultātu analīzi, sagatavot pārskatus, prognozēt un modelēt nākotnes situācijas, izmantojot speciālos informācijas tehnoloģiju produktus, pieņemt lēmumus, noteikt galvenos uzdevumus un optimālākos pasākumus vides pārvaldībai;
5. piedalīties datu ieguvē un apstrādē aizsargājamo dabas teritoriju dabas aizsardzības plānu izstrādei un uzraudzīt to ieviešanu, vadīt aizsargājamo teritoriju, biotopu un sugu monitoringa programmas, izstrādāt un ieviest vides projektus un pētījumus;
6. sagatavot un rakstveidā sniegt sabiedrībai ar vides problēmu loku saistītu informāciju, prot šos jautājumus prezentēt un argumentēti diskutēt;
Kompetences
7. spēj izmantot savas zināšanas un izpratni tādā veidā, kas apliecina profesionālu pieeju savam darbam un savu kompetenci vides pārvaldības jautājumos un savā profesionālajā darbībā balstīties uz ilgtspējīgu attīstību veicinošiem principiem;
8. spēj uzņemties iniciatīvu un atbildību, darbojoties individuāli vai komandā, plānot un organizēt savu un struktūrvienības darbu, būt komunikablam, ievērot saskarsmes kultūru un profesionālās ētikas normas un izjust atbildību par personīgā veikuma precizitāti un savlaicīgu;
9. tiekties pilnveidot savas zināšanas un prasmes atbilstoši darbības sfērai, sekojot līdzi jaunākajai Latvijas un ārzemju periodikai, mācību un zinātniskajai literatūrai, normatīvo aktu izmaiņām, kā arī aktuālajām tendencēm vides plānošanā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Commission decision (16.04.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture