Pamatdati
Programmas nosaukums | Podoloģija |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitātes P.Stradiņa medicīnas koledža |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 41722 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 5 |
Izglītības programmas veids | Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (ceturtā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās divi–trīs gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma |
Tematiskā grupa | Medicīniskie pakalpojumi |
ISCED kods | 0915 |
ISCED nosaukums | Medicīniskie pakalpojumi |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | — |
Iegūstamā kvalifikācija | Podologs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi; 2 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 14.12.2022 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 15.12.2028 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Izprot orgānu sistēmu slimību saistību ar pēdas saslimšanām, subjektīvām, objektīvām un instrumentālām izmeklēšanas metodēm pacienta veselības stāvokļa izvērtēšanā;
2. Izprot ārstniecisko pēdu aprūpi, pacienta kāju nagu, ādas un balsta kustību aparāta stāvokļa un konstitucionālo īpatnību novērtēšanā, podoloģiskās aprūpes diagnozei atbilstoša pēdu kopšanas veida pielietošanu;
3. Zina higiēnas un epidemioloģiskos pasākumus nodrošināšanu, pēdu aprūpes tehnoloģijās un izmeklēšanas metodēs, aprūpes plānošanā un procedūru realizēšanā.
Prasmes:
4. Prot sasaistīt pacientu aprūpes filozofiju ar visiem pacienta aprūpes etapiem, ievērojot, ētikas principus, fizisko personu datu aizsardzības principus un veiksmīgas komunikācijas pamatnoteikumus, pielieto informācijas tehnoloģijas informācijas iegūšanai, apstrādei un analīzei;
5. Prot pielietot pēdu aprūpes tehnoloģijas un dažādas pēdu izmeklēšanas metodes, veic pēdu aprūpi atbilstoši podoloģiskās aprūpes diagnozei;
6. Prot izvēlēties pēdu aprūpes metodes atbilstoši podoloģiskās aprūpes diagnozei un izvērtē pacientu kāju un pēdu aprūpes rezultātus.
Kompetence:
7. Spēj veikt visu vecuma grupu pacientu pēdu stāvokļa izvērtēšanu un tai skaitā diabētiskās pēdas aprūpi, izvēloties podoloģiskās aprūpes diagnozei atbilstošu pēdu kopšanas veidu, plāno un realizē izglītojošas aktivitātes par pēdu ādas un kāju nagu veselības saglabāšanas nepieciešamību, pielietojot pašaprūpi veicinošus pasākumus;
8. Spēj strādāt patstāvīgi, uzņemas iniciatīvu un atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem, pilnveido profesionālās zināšanas un prasmes tālākizglītības procesā un uztur savu profesionālo kompetenci;
9. Spēj strādāt multidisciplinārā komandā, sadarbojas ar citiem veselības un sociālās aprūpes profesionāļiem un institūcijām, izglīto veselības aprūpes speciālistus, ārstniecības atbalsta personas un sabiedrības locekļus par pēdu bojājumu profilaksi.
1. Izprot orgānu sistēmu slimību saistību ar pēdas saslimšanām, subjektīvām, objektīvām un instrumentālām izmeklēšanas metodēm pacienta veselības stāvokļa izvērtēšanā;
2. Izprot ārstniecisko pēdu aprūpi, pacienta kāju nagu, ādas un balsta kustību aparāta stāvokļa un konstitucionālo īpatnību novērtēšanā, podoloģiskās aprūpes diagnozei atbilstoša pēdu kopšanas veida pielietošanu;
3. Zina higiēnas un epidemioloģiskos pasākumus nodrošināšanu, pēdu aprūpes tehnoloģijās un izmeklēšanas metodēs, aprūpes plānošanā un procedūru realizēšanā.
Prasmes:
4. Prot sasaistīt pacientu aprūpes filozofiju ar visiem pacienta aprūpes etapiem, ievērojot, ētikas principus, fizisko personu datu aizsardzības principus un veiksmīgas komunikācijas pamatnoteikumus, pielieto informācijas tehnoloģijas informācijas iegūšanai, apstrādei un analīzei;
5. Prot pielietot pēdu aprūpes tehnoloģijas un dažādas pēdu izmeklēšanas metodes, veic pēdu aprūpi atbilstoši podoloģiskās aprūpes diagnozei;
6. Prot izvēlēties pēdu aprūpes metodes atbilstoši podoloģiskās aprūpes diagnozei un izvērtē pacientu kāju un pēdu aprūpes rezultātus.
Kompetence:
7. Spēj veikt visu vecuma grupu pacientu pēdu stāvokļa izvērtēšanu un tai skaitā diabētiskās pēdas aprūpi, izvēloties podoloģiskās aprūpes diagnozei atbilstošu pēdu kopšanas veidu, plāno un realizē izglītojošas aktivitātes par pēdu ādas un kāju nagu veselības saglabāšanas nepieciešamību, pielietojot pašaprūpi veicinošus pasākumus;
8. Spēj strādāt patstāvīgi, uzņemas iniciatīvu un atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem, pilnveido profesionālās zināšanas un prasmes tālākizglītības procesā un uztur savu profesionālo kompetenci;
9. Spēj strādāt multidisciplinārā komandā, sadarbojas ar citiem veselības un sociālās aprūpes profesionāļiem un institūcijām, izglīto veselības aprūpes speciālistus, ārstniecības atbalsta personas un sabiedrības locekļus par pēdu bojājumu profilaksi.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture