Pamatdati
Programmas nosaukums | Biznesa vides vadība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Vidzemes Augstskola |
Studiju virziens | Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība |
Kopīga studiju programma ar: |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 47345 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (profesionālā maģistra grāds vai piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens gads. Kopējais pilna laika studiju ilgums pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Vadība un administrēšana |
ISCED kods | 0413 |
ISCED nosaukums | Vadība un administrēšana |
Studiju programmas apjoms (KP) | 60-80 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais maģistra grāds uzņēmējdarbības vadībā |
Iegūstamā kvalifikācija | Organizācijas vadītājs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 1 gadi, 6 mēneši; 2 gadi |
Valoda | angļu; latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/62 |
---|---|
Akreditācijas datums | 13.10.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 14.10.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Studiju programmā sasniedzamie rezultāti:
Zināšanas:
1. teorētiskās zināšanas un izpratne par globālo nozares procesu norisēm un ietekmi uz organizācijas attīstības mērķu noteikšanu, par stratēģisko plānošanu un stratēģijai atbilstošas organizācijas kultūras veidošanu;
2. zināšanas un izpratne par organizāciju, korporatīvās pārvaldības, personālvadības, starpkultūru komunikācijas teorijām, pārzina organizācijas ekonomiskās darbības un darbības efektivitātes novērtēšanas metodes, pārmaiņu un krīžu vadības instrumentus un to pielietojumu organizācijas efektīvas darbības plānošanai un vadīšanai;
3. zināšanas projektu, procesu un kvalitātes vadībā, lai īstenotu struktūrvienību racionālu un saskaņotu darbību, veiktu kontroli, panāktu organizācijas stratēģijas un attīstības plānu izpildi organizācijas racionālās darbības nodrošināšanai;
4. zina un izprot nozares saistošos normatīvos aktus un profesionālās vides standartus un darbības principus, civilās un vides aizsardzības prasības;
5. pārzina un izprot profesionālo ētiku, korporatīvo sociālo atbildību un nozares projektu īstenošanas ietekmi uz vidi un sabiedrību.
Prasmes:
1. prot plānot, organizēt un uzrauga organizācijas darbību un attīstību, analizē ieguldījumus vides un resursu pilnveidē, saskaņo personālvadības politiku atbilstoši organizācijas mērķiem, salīdzina ar nozares un globālajām tendencēm;
2. veic globālo nozares procesu un organizācijas procesu pārraudzību, koordinē starp-organizāciju un starpnozaru sadarbību;
3. sadarbībā ar funkcionāliem vadītājiem spēj izstrādāt uzņēmējdarbības un attīstības plānus un budžetu, prot iegūt, analizēt un pielietot nozares un saistīto informāciju stratēģisko priekšlikumu izstrādei, kas vērsti uz efektīvāku un lietderīgāku organizācijas resursu izmantošanu un darbību;
4. pielieto saistošo normatīvo aktu un standartu prasības un organizē uzņēmuma darbu atbilstoši normatīvu aktu izmaiņām;
5. īsteno pētījumus, un izstrādā koncepcijas atbilstošajā nozares un profesionālās darbības jomai, prot argumentēti skaidrot un diskutēt par sistēmiskiem nozares un profesionālās jomas aspektiem, komunikācijā ievēro ētikas normas.
Kompetences:
1. spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas profesionālas problēmas, argumentē un pieņem un lēmumus, kas saistīti ar organizācijas vadību un attīstību;
2. spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, ieviest inovatīvus, pierādījumos balstītus sasniegumus darbā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību;
3. spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās nozares vai profesionālās jomas aspektiem, īstenot sociālo dialogu ar sabiedrību un veidot organizācijas reputāciju publiskajā telpā;
4. spēj patstāvīgi virzīt savu profesionālo pilnveidi, uzņemties atbildību, demonstrē personīgās, sociālās un pilsoniskās starppersonu un starpkultūru prasmes.
Zināšanas:
1. teorētiskās zināšanas un izpratne par globālo nozares procesu norisēm un ietekmi uz organizācijas attīstības mērķu noteikšanu, par stratēģisko plānošanu un stratēģijai atbilstošas organizācijas kultūras veidošanu;
2. zināšanas un izpratne par organizāciju, korporatīvās pārvaldības, personālvadības, starpkultūru komunikācijas teorijām, pārzina organizācijas ekonomiskās darbības un darbības efektivitātes novērtēšanas metodes, pārmaiņu un krīžu vadības instrumentus un to pielietojumu organizācijas efektīvas darbības plānošanai un vadīšanai;
3. zināšanas projektu, procesu un kvalitātes vadībā, lai īstenotu struktūrvienību racionālu un saskaņotu darbību, veiktu kontroli, panāktu organizācijas stratēģijas un attīstības plānu izpildi organizācijas racionālās darbības nodrošināšanai;
4. zina un izprot nozares saistošos normatīvos aktus un profesionālās vides standartus un darbības principus, civilās un vides aizsardzības prasības;
5. pārzina un izprot profesionālo ētiku, korporatīvo sociālo atbildību un nozares projektu īstenošanas ietekmi uz vidi un sabiedrību.
Prasmes:
1. prot plānot, organizēt un uzrauga organizācijas darbību un attīstību, analizē ieguldījumus vides un resursu pilnveidē, saskaņo personālvadības politiku atbilstoši organizācijas mērķiem, salīdzina ar nozares un globālajām tendencēm;
2. veic globālo nozares procesu un organizācijas procesu pārraudzību, koordinē starp-organizāciju un starpnozaru sadarbību;
3. sadarbībā ar funkcionāliem vadītājiem spēj izstrādāt uzņēmējdarbības un attīstības plānus un budžetu, prot iegūt, analizēt un pielietot nozares un saistīto informāciju stratēģisko priekšlikumu izstrādei, kas vērsti uz efektīvāku un lietderīgāku organizācijas resursu izmantošanu un darbību;
4. pielieto saistošo normatīvo aktu un standartu prasības un organizē uzņēmuma darbu atbilstoši normatīvu aktu izmaiņām;
5. īsteno pētījumus, un izstrādā koncepcijas atbilstošajā nozares un profesionālās darbības jomai, prot argumentēti skaidrot un diskutēt par sistēmiskiem nozares un profesionālās jomas aspektiem, komunikācijā ievēro ētikas normas.
Kompetences:
1. spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas profesionālas problēmas, argumentē un pieņem un lēmumus, kas saistīti ar organizācijas vadību un attīstību;
2. spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, ieviest inovatīvus, pierādījumos balstītus sasniegumus darbā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību;
3. spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās nozares vai profesionālās jomas aspektiem, īstenot sociālo dialogu ar sabiedrību un veidot organizācijas reputāciju publiskajā telpā;
4. spēj patstāvīgi virzīt savu profesionālo pilnveidi, uzņemties atbildību, demonstrē personīgās, sociālās un pilsoniskās starppersonu un starpkultūru prasmes.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture