Pamatdati
Programmas nosaukums | Psiholoģija |
---|---|
Augstskola/Koledža | Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "BALTIJAS STARPTAUTISKĀ AKADĒMIJA" |
Studiju virziens | Psiholoģija |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 47313 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (profesionālā maģistra grāds vai piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens gads. Kopējais pilna laika studiju ilgums pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Psiholoģija |
ISCED kods | 0313 |
ISCED nosaukums | Psiholoģija |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais maģistra grāds psiholoģijā |
Iegūstamā kvalifikācija | Psihologs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04030-59 |
---|---|
Licences datums | 19.06.2015 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/30 |
---|---|
Akreditācijas datums | 04.08.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 2 |
Akreditācijas termiņš | 05.08.2023 |
Studiju programmas rezultāti
Absolvējot profesionālo maģistra studiju programmu “Psiholoģija”, studenti ir ieguvuši šādas zināšanas, prasmes un kompetences:
1. Zināšanas:
• Spēj parādīt padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni par psiholoģiju kā zinātni, kā arī zināšanas un izpratni par darba un organizācijas psihologa profesionālās jomas jaunākajiem atklājumiem; kritiski izvērtēt, izanalizēt un savstarpēji salīdzināt dažādas psiholoģijas teorijas, izprast psiholoģijas zinātnes likumsakarības, kā arī izprast zinātnes problēmas dažādu nozaru mijiedarbībā.
• Specifiskas zināšanas darba un organizācijas psiholoģijā.
2. Prasmes:
2.1. Absolventi spēj iegūtās zināšanas un prasmes pielietot psihologa profesionālā un zinātniskās izpētes darbā.
2.1.1. Absolventi spēj pielietot psihologa profesijas standarta noteiktas profesionālās darbības veikšanas prasmes: psiholoģiskās konsultēšanas prasmes, individuālās un grupu vai organizācijas psiholoģiskās palīdzības prasmes, psiholoģiskās izpētes (novērtēšanas) prasmes, prasmes sagatavot psihologa atzinumus, prasmes sniegt atgriezenisko saiti par psiholoģiskās izpētes rezultātiem, prasmes sadarboties un strādāt komandā un sadarboties ar citiem speciālistiem klienta psiholoģiskās saņemšanas procesā, savas darbības izvērtējuma prasmes.
2.1.2. Absolventi spēj veikt psiholoģiskus pētījumus izmantojot zinātniski pamatotas metodes, identificēt pētāmo problēmu vai pētījuma vispārējo tēmu, analizēt esošo zinātnisko literatūru par izvēlēto problēmu vai tēmu, izvirzīt pētījuma jautājumus vai hipotēzes, izplānot pētījuma norisi (procedūru), noteikt pētījuma izlasi un pētījumā izmantojamās metodes, veikt pētījumu, ievākt pētījuma datus vai informāciju, analizēt iegūtos rezultātus, tos interpretēt un veikt atbilstošus secinājumus, identificēt pētījuma rezultātu praktisko pielietojamību un tos prezentēt.
2.2. Absolventi spēj veiksmīgi veidot kontaktu un efektīvi izmantot komunikācijas prasmes atbilstoši klientu vajadzībām un psihologa darba uzdevumiem, izturoties atbalstoši, ievērojot savas profesionālās darba robežas, neitralitāti un godīgumu.
2.3. Absolventi spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
2.4. Absolventi spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un specializāciju, uzņemties atbildību par savu tālākās izglītības procesu un profesionālo attīstību, apmeklēt profesionālā darba pārraudzību, kā arī izturas atbildīgi pret savu psiholoģisko stāvokli un meklē palīdzību, ja tas nepieciešams.
2.5. Absolventi spēj patstāvīgi veikt uzņēmējdarbību, izstrādāt inovācijas psiholoģijā, veikt pētniecību vai tālāku mācīšanos sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un nepieciešamības gadījumā tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas.
3. Kompetences
3.1. Absolventi spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.
3.2. Absolventi spēj patstāvīgi ievākt, atlasīt, analizēt un izmantot informāciju, kas nepieciešama, lai palīdzētu klientam.
3.3. Absolventi spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, sniegt ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā un profesionālās darbības metožu attīstībā.
3.4. Absolventi spēj parādīt izpratni un ētisko atbildību par profesionālās darbības rezultātu iespējamo ietekmi uz sabiedrību, piedalīties psiholoģijas zinātnes un psihologa profesijas attīstībā, turpināt tālākizglītību.
3.5. Absolventi spēj izprast un pielietot psiholoģijas ētikas principus, kā arī pieņemt patstāvīgi lēmumus un risināt problēmas, lai nodrošinātu augstas kvalitātes psiholoģiskās palīdzības pakalpojumus.
1. Zināšanas:
• Spēj parādīt padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni par psiholoģiju kā zinātni, kā arī zināšanas un izpratni par darba un organizācijas psihologa profesionālās jomas jaunākajiem atklājumiem; kritiski izvērtēt, izanalizēt un savstarpēji salīdzināt dažādas psiholoģijas teorijas, izprast psiholoģijas zinātnes likumsakarības, kā arī izprast zinātnes problēmas dažādu nozaru mijiedarbībā.
• Specifiskas zināšanas darba un organizācijas psiholoģijā.
2. Prasmes:
2.1. Absolventi spēj iegūtās zināšanas un prasmes pielietot psihologa profesionālā un zinātniskās izpētes darbā.
2.1.1. Absolventi spēj pielietot psihologa profesijas standarta noteiktas profesionālās darbības veikšanas prasmes: psiholoģiskās konsultēšanas prasmes, individuālās un grupu vai organizācijas psiholoģiskās palīdzības prasmes, psiholoģiskās izpētes (novērtēšanas) prasmes, prasmes sagatavot psihologa atzinumus, prasmes sniegt atgriezenisko saiti par psiholoģiskās izpētes rezultātiem, prasmes sadarboties un strādāt komandā un sadarboties ar citiem speciālistiem klienta psiholoģiskās saņemšanas procesā, savas darbības izvērtējuma prasmes.
2.1.2. Absolventi spēj veikt psiholoģiskus pētījumus izmantojot zinātniski pamatotas metodes, identificēt pētāmo problēmu vai pētījuma vispārējo tēmu, analizēt esošo zinātnisko literatūru par izvēlēto problēmu vai tēmu, izvirzīt pētījuma jautājumus vai hipotēzes, izplānot pētījuma norisi (procedūru), noteikt pētījuma izlasi un pētījumā izmantojamās metodes, veikt pētījumu, ievākt pētījuma datus vai informāciju, analizēt iegūtos rezultātus, tos interpretēt un veikt atbilstošus secinājumus, identificēt pētījuma rezultātu praktisko pielietojamību un tos prezentēt.
2.2. Absolventi spēj veiksmīgi veidot kontaktu un efektīvi izmantot komunikācijas prasmes atbilstoši klientu vajadzībām un psihologa darba uzdevumiem, izturoties atbalstoši, ievērojot savas profesionālās darba robežas, neitralitāti un godīgumu.
2.3. Absolventi spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
2.4. Absolventi spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un specializāciju, uzņemties atbildību par savu tālākās izglītības procesu un profesionālo attīstību, apmeklēt profesionālā darba pārraudzību, kā arī izturas atbildīgi pret savu psiholoģisko stāvokli un meklē palīdzību, ja tas nepieciešams.
2.5. Absolventi spēj patstāvīgi veikt uzņēmējdarbību, izstrādāt inovācijas psiholoģijā, veikt pētniecību vai tālāku mācīšanos sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un nepieciešamības gadījumā tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas.
3. Kompetences
3.1. Absolventi spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.
3.2. Absolventi spēj patstāvīgi ievākt, atlasīt, analizēt un izmantot informāciju, kas nepieciešama, lai palīdzētu klientam.
3.3. Absolventi spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, sniegt ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā un profesionālās darbības metožu attīstībā.
3.4. Absolventi spēj parādīt izpratni un ētisko atbildību par profesionālās darbības rezultātu iespējamo ietekmi uz sabiedrību, piedalīties psiholoģijas zinātnes un psihologa profesijas attīstībā, turpināt tālākizglītību.
3.5. Absolventi spēj izprast un pielietot psiholoģijas ētikas principus, kā arī pieņemt patstāvīgi lēmumus un risināt problēmas, lai nodrošinātu augstas kvalitātes psiholoģiskās palīdzības pakalpojumus.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Self-evaluation report (09.10.2023) | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Self-evaluation report (09.10.2023) | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Expert / Experts joint report (23.05.2024) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
19.06.2015 | Veiktas izmaiņas programmas licencē - pievienotas īstenošanas valodas. Iepriekšējās licences numurs 04030-55. | SPLK lēmums Nr. 74 |
18.09.2024 | Studiju kvalitātes komisija 2024.gada 18.septembrī ar lēmumu 2024/25-A nolemj atteikt akreditēt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “BALTIJAS STARPTAUTISKĀ AKADĒMIJA” īstenoto studiju virzienu “Psiholoģija” un tam atbilstošās studiju programmas. | Lēmums Nr. 2024/25-A |