Pamatdati
Programmas nosaukumsMūzika un skatuves māksla
Augstskola/KoledžaJāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija
Studiju virziensMākslas
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)47212
EKI/LKI līmenis7
Izglītības programmas veidsOtrā cikla augstākās izglītības programma maģistra grāda un septītā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei, īstenojama pēc pirmā cikla augstākās izglītības ieguves
Studiju programmas saīsinātais nosaukumsOtrā cikla (profesionālā maģistra) studiju programma
Tematiskā grupaMūzika un skatuves māksla
ISCED kods0215
ISCED nosaukumsMūzika un skatuves māksla
Studiju programmas apjoms (KP)120
Iegūstamais grādsProfesionālais maģistra grāds mūzikā; Profesionālais maģistra grāds horeogrāfijā; Profesionālais maģistra grāds mūzikas izglītībā; Profesionālais maģistra grāds dejas izglītībā
Iegūstamā kvalifikācijaMūzikas un skatuves mākslinieks
Studiju veids un formaPilna laika klātiene
Studiju ilgums2 gadi
Valodalatviešu; angļu
Licences dati
Licences numurs04052-19
Licences datums27.06.2018
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numursNetiek izsniegta
Akreditācijas datums15.11.2023
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš16.11.2029
Studiju programmas rezultāti
1) Spēj parādīt padziļinātas un paplašinātas zināšanas un izpratni, kuras nodrošina pamatu radošai domāšanai un pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu jomu saskarē.
2) Spēj patstāvīgi izmantot teoriju, dažādas metodes un prasmes, lai veiktu māksliniecisku darbību un augsti kvalificētas ar mūziku un skatuves mākslu saistītas profesionālas funkcijas.
3) Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem mūzikas nozares un mūziķa profesionālās jomas vai horeogrāfijas nozares un horeogrāfijas profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
4) Spēj patstāvīgi virzīt savas specializācijas kompetenču pilnveidi; uzņemties atbildību par mākslinieciska kolektīva (orķestra, kora, kameransambļa, opertrupas, baleta trupas, deju kopas u.c. kolektīvu dalībniekiem) darba rezultātiem un to analīzi.
5) Spēj veikt uzņēmējdarbību (kultūras institūcijas, individuālie vai kopīgie mākslinieciskie projekti, pedagoga privātprakse); īstenot inovācijas savas specializācijas mūzikas vai horeogrāfijas nozarē, veikt profesionālo ar mūziku un skatuves mākslu saistītu darbu.
6) Spēj nodarboties ar pētniecību un turpināt tālāku mācīšanos (tālākizglītībā, doktorantūrā) sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas.
7) Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību.
8) Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt ar mūziku un skatuves mākslu saistītas sarežģītas profesionālas problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.

Apakšprogramma "Mūzika":
1) Spēj parādīt instrumentālās mūzikas, vokālās mūzikas, diriģēšanas, kompozīcijas, skaņu režijas, mūzikas un izglītības jaunākajiem atklājumiem un tendencēm atbilstošas paplašinātas zināšanas un izpratni.
2) Spēj patstāvīgi izmantot teoriju, dažādas metodes un prasmes, lai veiktu māksliniecisku darbību un augsti kvalificētas ar mūziku un skatuves mākslu saistītas profesionālas funkcijas.
3) Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem mūzikas nozares un mūziķa profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
4) Spēj patstāvīgi virzīt savas specializācijas kompetenču pilnveidi; uzņemties atbildību par mūziķu kolektīva (orķestra, kora, kameransambļa, opertrupas u.c. kolektīvu dalībniekiem) darba rezultātiem un to analīzi.
5) Spēj veikt uzņēmējdarbību (kultūras institūcijas, individuālie vai kopīgie mākslinieciskie projekti, pedagoga privātprakse); īstenot inovācijas savas mūzikas nozarē, veikt profesionālo ar mūziku un skatuves mākslu saistītu darbu.
6) Spēj nodarboties ar mūzikas pētniecību un turpināt tālāku mācīšanos (tālākizglītībā, doktorantūrā) sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas.
7) Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību.
8) Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt ar mūziku un skatuves mākslu saistītas sarežģītas profesionālas problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.

Apakšprogramma "Horeogrāfija":
1) Spēj parādīt horeogrāfijas jaunākajiem atklājumiem un tendencēm atbilstošas paplašinātas zināšanas un izpratni.
2) Spēj patstāvīgi izmantot teoriju, dažādas metodes un prasmes, lai veiktu māksliniecisku darbību un augsti kvalificētas ar horeogrāfiju saistītas profesionālas funkcijas.
3) Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem horeogrāfijas nozares un horeogrāfa profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
4) Spēj patstāvīgi virzīt savas specializācijas kompetenču pilnveidi; uzņemties atbildību par deju kolektīva (baleta trupas, deju kopas u.c. kolektīvu dalībniekiem) darba rezultātiem un to analīzi.
5) Spēj veikt uzņēmējdarbību (kultūras institūcijas, individuālie vai kopīgie mākslinieciskie projekti, pedagoga privātprakse); īstenot inovācijas savas horeogrāfijas nozarē, veikt profesionālo ar horeogrāfiju saistītu darbu.
6) Spēj nodarboties ar horeogrāfijas pētniecību un turpināt tālāku mācīšanos (tālākizglītībā, doktorantūrā) sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas.
7) Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību.
8) Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt ar horeogrāfiju saistītas sarežģītas profesionālas problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Application for changes in Study Programme (19.05.2016)Izmaiņu pieteikumslatviešu
Application for changes in Study Programme (03.06.2016)Izmaiņu pieteikumslatviešu
Commission decision (26.02.2025)Komisijas lēmumslatviešu
Commission decision (04.06.2025)Komisijas lēmumslatviešu
Expert / Experts joint report (02.06.2025)Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinumslatviešu
Studiju programmas vēsture
DatumsInformācijaLēmums
06.07.2016Apstiprinātas izmaiņas studiju programmā - mainīts programmas nosaukums no "Mūzika" uz "Mūzika un skatuves māksla". Pievienots iegūstamais grāds - profesionālais maģistra grāds horeogrāfijāSAK lēmums Nr. 13-A
04.06.2025Studiju kvalitātes komisija 2025.gada 4.jūnijā ar lēmumu Nr.2025/27-I nolemj atļaut studiju programmas pēdējā kursā studējošajiem izsniegt diplomu, norādot grādu un izglītības klasifikācijas kodu atbilstoši apgūtajai studiju programmai redakcijā pirms izmaiņām.Lēmums: 2025/27-I