Pamatdati
Programmas nosaukums | Digitālās humanitārās zinātnes |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Tehniskā universitāte |
Studiju virziens | Informācijas tehnoloģijas, datortehnika, elektronika, telekomunikācijas, datorvadība un datorzinātne |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45482 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Datoru lietošana |
ISCED kods | 0611 |
ISCED nosaukums | Datoru lietošana |
Studiju programmas apjoms (KP) | 80 |
Iegūstamais grāds | Dabaszinātņu maģistra grāds digitālajās humanitārajās zinātnēs |
Iegūstamā kvalifikācija | – |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 2 gadi |
Valoda | angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04051-175 |
---|---|
Licences datums | 22.08.2017 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 29.11.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 30.11.2029 |
Studiju programmas rezultāti
• spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni digitālo humanitāro zinātņu jomā;
• spēj atpazīt un salīdzināt digitālo humanitāro zinātņu dažādas teorijas, socioloģiskās makro un mikro teorijas, kā arī prot pielietot šīs teorijas empīrisko datu analīzē;
• spēj izmantot plašu zināšanu pārvaldības tehnoloģiju klāstu: informācijas pārraides, uzglabāšanas un apstrādes tehnoloģijas, kā arī spēj identificēt un strukturēt e-satura un zināšanu pārvaldības elementus;
• spēj darboties dažādu jomu saskarē, pildot starpdisciplinārus uzdevumus (informācijas ieguve, informācijas arhitektūrā, satura pārvaldīšana, kontekstualizācija, tīkla dokumentu izveidošana, tāldarbs, sociālo tīklu pielietošana uzņēmējdarbībā, terminotika, interneta mārketings, kultūras pētījumi u.c.);
• spēj izstrādāt, pilnveidot un lietot dažāda veida un līmeņa e-portfeļus kontekstuzdevumu risināšanai, t.sk. e-komercijas, e-projektu pārvaldības, e-studiju satura; lietot un pārvaldīt tehnoloģijas un lietojumprogrammas, kā arī izvērtēt e-modeļu pielietošanas iespējas un mehānismus to kvalitātes izvērtēšanā un uzlabošanā;
• spēj izmantot dabiskās valodas apstrādes metodes un heiristiski informētus meklēšanas algoritmus;
• spēj izstrādāt starpdisciplinārus projektus atbilstoši piedāvātajām vadlīnijām;
• spēj veidot multimediālus modeļus starpdisciplinārajā griezumā inženierzinātņu, humanitāro zinātņu, sociālo, kultūras zinātņu un inženierzinātņu sakarību un procesu izpratnes uzlabošanai un novērtēt to efektivitāti;
• spēj digitalizēt dažāda veida tekstuālos datus;
• spēj apstrādāt audio un video informāciju, veikt pētījumus, izvērtējot datu reprezentācijas, vizualizācijas, arhivēšanas un pārneses operācijas;
• spēj pielietot iegūtās tehniskās iemaņas starpvalodiskās komunikācijas izaicinājumu risināšanā vispārējā un profesionālā konteksta ietvaros;
• spēj efektīvi pielietot tekstveides teorijas iemaņas, teksta koriģēšanas un rediģēšanas pamatprasmes;
• spēj patstāvīgi izmantot digitālo humanitāro zinātņu teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisko darbu IT, e-satura veidošanas, valodu tehnoloģiju, spēļošanas (geimifikācijas), starpdisciplinārās andragoģijas, kognitīvās valodniecības un citās jomās;
• spēj veikt zinātniski pētniecisko darbu un sagatavot zinātnisko pētījumu pārskatus izvēlētajā specializācijas nozarē;
• spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences ietvaros;
• spēj novērtēt savu profesionālo iemaņu un prasmju atbilstību profesijas standartam un starptautiskā darba tirgus prasībām;
• spēj rīkoties saskaņā ar profesionālās ētikas principiem.
• spēj atpazīt un salīdzināt digitālo humanitāro zinātņu dažādas teorijas, socioloģiskās makro un mikro teorijas, kā arī prot pielietot šīs teorijas empīrisko datu analīzē;
• spēj izmantot plašu zināšanu pārvaldības tehnoloģiju klāstu: informācijas pārraides, uzglabāšanas un apstrādes tehnoloģijas, kā arī spēj identificēt un strukturēt e-satura un zināšanu pārvaldības elementus;
• spēj darboties dažādu jomu saskarē, pildot starpdisciplinārus uzdevumus (informācijas ieguve, informācijas arhitektūrā, satura pārvaldīšana, kontekstualizācija, tīkla dokumentu izveidošana, tāldarbs, sociālo tīklu pielietošana uzņēmējdarbībā, terminotika, interneta mārketings, kultūras pētījumi u.c.);
• spēj izstrādāt, pilnveidot un lietot dažāda veida un līmeņa e-portfeļus kontekstuzdevumu risināšanai, t.sk. e-komercijas, e-projektu pārvaldības, e-studiju satura; lietot un pārvaldīt tehnoloģijas un lietojumprogrammas, kā arī izvērtēt e-modeļu pielietošanas iespējas un mehānismus to kvalitātes izvērtēšanā un uzlabošanā;
• spēj izmantot dabiskās valodas apstrādes metodes un heiristiski informētus meklēšanas algoritmus;
• spēj izstrādāt starpdisciplinārus projektus atbilstoši piedāvātajām vadlīnijām;
• spēj veidot multimediālus modeļus starpdisciplinārajā griezumā inženierzinātņu, humanitāro zinātņu, sociālo, kultūras zinātņu un inženierzinātņu sakarību un procesu izpratnes uzlabošanai un novērtēt to efektivitāti;
• spēj digitalizēt dažāda veida tekstuālos datus;
• spēj apstrādāt audio un video informāciju, veikt pētījumus, izvērtējot datu reprezentācijas, vizualizācijas, arhivēšanas un pārneses operācijas;
• spēj pielietot iegūtās tehniskās iemaņas starpvalodiskās komunikācijas izaicinājumu risināšanā vispārējā un profesionālā konteksta ietvaros;
• spēj efektīvi pielietot tekstveides teorijas iemaņas, teksta koriģēšanas un rediģēšanas pamatprasmes;
• spēj patstāvīgi izmantot digitālo humanitāro zinātņu teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisko darbu IT, e-satura veidošanas, valodu tehnoloģiju, spēļošanas (geimifikācijas), starpdisciplinārās andragoģijas, kognitīvās valodniecības un citās jomās;
• spēj veikt zinātniski pētniecisko darbu un sagatavot zinātnisko pētījumu pārskatus izvēlētajā specializācijas nozarē;
• spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences ietvaros;
• spēj novērtēt savu profesionālo iemaņu un prasmju atbilstību profesijas standartam un starptautiskā darba tirgus prasībām;
• spēj rīkoties saskaņā ar profesionālās ētikas principiem.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (14.08.2017) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Study program description (03.05.2017) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture