Pamatdati
| Programmas nosaukums | Digitālās humanitārās zinātnes |
|---|---|
| Augstskola/Koledža | Rīgas Tehniskā universitāte |
| Studiju virziens | Informācijas tehnoloģijas, datortehnika, elektronika, telekomunikācijas, datorvadība un datorzinātne |
Visi dati
| LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45482 |
|---|---|
| EKI/LKI līmenis | 7 |
| Izglītības programmas veids | Otrā cikla augstākās izglītības programma maģistra grāda ieguvei, īstenojama pēc pirmā cikla augstākās izglītības ieguves |
| Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Otrā cikla (akadēmiskā maģistra) studiju programma |
| Tematiskā grupa | Datoru lietošana |
| ISCED kods | 0611 |
| ISCED nosaukums | Datoru lietošana |
| Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
| Iegūstamais grāds | Dabaszinātņu maģistra grāds digitālajās humanitārajās zinātnēs |
| Iegūstamā kvalifikācija | – |
| Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
| Studiju ilgums | 2 gadi |
| Valoda | angļu; latviešu |
Licences dati
| Licences numurs | 04051-175 |
|---|---|
| Licences datums | 22.08.2017 |
| Licences termiņš |
Akreditācijas dati
| Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
|---|---|
| Akreditācijas datums | 29.11.2023 |
| Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
| Akreditācijas termiņš | 30.11.2029 |
Studiju programmas rezultāti
• spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni digitālo humanitāro zinātņu jomā;
• spēj atpazīt un salīdzināt digitālo humanitāro zinātņu dažādas teorijas, socioloģiskās makro un mikro teorijas, kā arī prot pielietot šīs teorijas empīrisko datu analīzē;
• spēj izmantot plašu zināšanu pārvaldības tehnoloģiju klāstu: informācijas pārraides, uzglabāšanas un apstrādes tehnoloģijas, kā arī spēj identificēt un strukturēt e-satura un zināšanu pārvaldības elementus;
• spēj darboties dažādu jomu saskarē, pildot starpdisciplinārus uzdevumus (informācijas ieguve, informācijas arhitektūrā, satura pārvaldīšana, kontekstualizācija, tīkla dokumentu izveidošana, tāldarbs, sociālo tīklu pielietošana uzņēmējdarbībā, terminotika, interneta mārketings, kultūras pētījumi u.c.);
• spēj izstrādāt, pilnveidot un lietot dažāda veida un līmeņa e-portfeļus kontekstuzdevumu risināšanai, t.sk. e-komercijas, e-projektu pārvaldības, e-studiju satura; lietot un pārvaldīt tehnoloģijas un lietojumprogrammas, kā arī izvērtēt e-modeļu pielietošanas iespējas un mehānismus to kvalitātes izvērtēšanā un uzlabošanā;
• spēj izmantot dabiskās valodas apstrādes metodes un heiristiski informētus meklēšanas algoritmus;
• spēj izstrādāt starpdisciplinārus projektus atbilstoši piedāvātajām vadlīnijām;
• spēj veidot multimediālus modeļus starpdisciplinārajā griezumā inženierzinātņu, humanitāro zinātņu, sociālo, kultūras zinātņu un inženierzinātņu sakarību un procesu izpratnes uzlabošanai un novērtēt to efektivitāti;
• spēj digitalizēt dažāda veida tekstuālos datus;
• spēj apstrādāt audio un video informāciju, veikt pētījumus, izvērtējot datu reprezentācijas, vizualizācijas, arhivēšanas un pārneses operācijas;
• spēj pielietot iegūtās tehniskās iemaņas starpvalodiskās komunikācijas izaicinājumu risināšanā vispārējā un profesionālā konteksta ietvaros;
• spēj efektīvi pielietot tekstveides teorijas iemaņas, teksta koriģēšanas un rediģēšanas pamatprasmes;
• spēj patstāvīgi izmantot digitālo humanitāro zinātņu teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisko darbu IT, e-satura veidošanas, valodu tehnoloģiju, spēļošanas (geimifikācijas), starpdisciplinārās andragoģijas, kognitīvās valodniecības un citās jomās;
• spēj veikt zinātniski pētniecisko darbu un sagatavot zinātnisko pētījumu pārskatus izvēlētajā specializācijas nozarē;
• spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences ietvaros;
• spēj novērtēt savu profesionālo iemaņu un prasmju atbilstību profesijas standartam un starptautiskā darba tirgus prasībām;
• spēj rīkoties saskaņā ar profesionālās ētikas principiem.
• spēj atpazīt un salīdzināt digitālo humanitāro zinātņu dažādas teorijas, socioloģiskās makro un mikro teorijas, kā arī prot pielietot šīs teorijas empīrisko datu analīzē;
• spēj izmantot plašu zināšanu pārvaldības tehnoloģiju klāstu: informācijas pārraides, uzglabāšanas un apstrādes tehnoloģijas, kā arī spēj identificēt un strukturēt e-satura un zināšanu pārvaldības elementus;
• spēj darboties dažādu jomu saskarē, pildot starpdisciplinārus uzdevumus (informācijas ieguve, informācijas arhitektūrā, satura pārvaldīšana, kontekstualizācija, tīkla dokumentu izveidošana, tāldarbs, sociālo tīklu pielietošana uzņēmējdarbībā, terminotika, interneta mārketings, kultūras pētījumi u.c.);
• spēj izstrādāt, pilnveidot un lietot dažāda veida un līmeņa e-portfeļus kontekstuzdevumu risināšanai, t.sk. e-komercijas, e-projektu pārvaldības, e-studiju satura; lietot un pārvaldīt tehnoloģijas un lietojumprogrammas, kā arī izvērtēt e-modeļu pielietošanas iespējas un mehānismus to kvalitātes izvērtēšanā un uzlabošanā;
• spēj izmantot dabiskās valodas apstrādes metodes un heiristiski informētus meklēšanas algoritmus;
• spēj izstrādāt starpdisciplinārus projektus atbilstoši piedāvātajām vadlīnijām;
• spēj veidot multimediālus modeļus starpdisciplinārajā griezumā inženierzinātņu, humanitāro zinātņu, sociālo, kultūras zinātņu un inženierzinātņu sakarību un procesu izpratnes uzlabošanai un novērtēt to efektivitāti;
• spēj digitalizēt dažāda veida tekstuālos datus;
• spēj apstrādāt audio un video informāciju, veikt pētījumus, izvērtējot datu reprezentācijas, vizualizācijas, arhivēšanas un pārneses operācijas;
• spēj pielietot iegūtās tehniskās iemaņas starpvalodiskās komunikācijas izaicinājumu risināšanā vispārējā un profesionālā konteksta ietvaros;
• spēj efektīvi pielietot tekstveides teorijas iemaņas, teksta koriģēšanas un rediģēšanas pamatprasmes;
• spēj patstāvīgi izmantot digitālo humanitāro zinātņu teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisko darbu IT, e-satura veidošanas, valodu tehnoloģiju, spēļošanas (geimifikācijas), starpdisciplinārās andragoģijas, kognitīvās valodniecības un citās jomās;
• spēj veikt zinātniski pētniecisko darbu un sagatavot zinātnisko pētījumu pārskatus izvēlētajā specializācijas nozarē;
• spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences ietvaros;
• spēj novērtēt savu profesionālo iemaņu un prasmju atbilstību profesijas standartam un starptautiskā darba tirgus prasībām;
• spēj rīkoties saskaņā ar profesionālās ētikas principiem.
Dokumenti
| Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
|---|---|---|
| Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
| Expert / Experts joint report (14.08.2017) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
| Study programme description (03.05.2017) | Studiju programmas raksturojums | latviešu |
| Commission decision (29.01.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
| Commission decision (06.08.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
| Expert / Experts joint report (05.08.2025) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Studiju programmas vēsture