Pamatdati
Programmas nosaukumsDigitālās humanitārās zinātnes
Augstskola/KoledžaRīgas Tehniskā universitāte
Studiju virziensInformācijas tehnoloģijas, datortehnika, elektronika, telekomunikācijas, datorvadība un datorzinātne
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK)45482
EKI/LKI līmenis7
Izglītības programmas veidsAkadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukumsAkadēmiskā maģistra studiju programma
Tematiskā grupaDatoru lietošana
ISCED kods0611
ISCED nosaukumsDatoru lietošana
Studiju programmas apjoms (KP)80
Iegūstamais grādsDabaszinātņu maģistra grāds digitālajās humanitārajās zinātnēs
Iegūstamā kvalifikācija
Studiju veids un formaPilna laika klātiene
Studiju ilgums2 gadi
Valodaangļu
Licences dati
Licences numurs04051-175
Licences datums22.08.2017
Licences termiņš
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numursNetiek izsniegta
Akreditācijas datums29.11.2023
Akreditācijas ilgums (gados)6
Akreditācijas termiņš30.11.2029
Studiju programmas rezultāti
• spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni digitālo humanitāro zinātņu jomā;
• spēj atpazīt un salīdzināt digitālo humanitāro zinātņu dažādas teorijas, socioloģiskās makro un mikro teorijas, kā arī prot pielietot šīs teorijas empīrisko datu analīzē;
• spēj izmantot plašu zināšanu pārvaldības tehnoloģiju klāstu: informācijas pārraides, uzglabāšanas un apstrādes tehnoloģijas, kā arī spēj identificēt un strukturēt e-satura un zināšanu pārvaldības elementus;
• spēj darboties dažādu jomu saskarē, pildot starpdisciplinārus uzdevumus (informācijas ieguve, informācijas arhitektūrā, satura pārvaldīšana, kontekstualizācija, tīkla dokumentu izveidošana, tāldarbs, sociālo tīklu pielietošana uzņēmējdarbībā, terminotika, interneta mārketings, kultūras pētījumi u.c.);
• spēj izstrādāt, pilnveidot un lietot dažāda veida un līmeņa e-portfeļus kontekstuzdevumu risināšanai, t.sk. e-komercijas, e-projektu pārvaldības, e-studiju satura; lietot un pārvaldīt tehnoloģijas un lietojumprogrammas, kā arī izvērtēt e-modeļu pielietošanas iespējas un mehānismus to kvalitātes izvērtēšanā un uzlabošanā;
• spēj izmantot dabiskās valodas apstrādes metodes un heiristiski informētus meklēšanas algoritmus;
• spēj izstrādāt starpdisciplinārus projektus atbilstoši piedāvātajām vadlīnijām;
• spēj veidot multimediālus modeļus starpdisciplinārajā griezumā inženierzinātņu, humanitāro zinātņu, sociālo, kultūras zinātņu un inženierzinātņu sakarību un procesu izpratnes uzlabošanai un novērtēt to efektivitāti;
• spēj digitalizēt dažāda veida tekstuālos datus;
• spēj apstrādāt audio un video informāciju, veikt pētījumus, izvērtējot datu reprezentācijas, vizualizācijas, arhivēšanas un pārneses operācijas;
• spēj pielietot iegūtās tehniskās iemaņas starpvalodiskās komunikācijas izaicinājumu risināšanā vispārējā un profesionālā konteksta ietvaros;
• spēj efektīvi pielietot tekstveides teorijas iemaņas, teksta koriģēšanas un rediģēšanas pamatprasmes;
• spēj patstāvīgi izmantot digitālo humanitāro zinātņu teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisko darbu IT, e-satura veidošanas, valodu tehnoloģiju, spēļošanas (geimifikācijas), starpdisciplinārās andragoģijas, kognitīvās valodniecības un citās jomās;
• spēj veikt zinātniski pētniecisko darbu un sagatavot zinātnisko pētījumu pārskatus izvēlētajā specializācijas nozarē;
• spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences ietvaros;
• spēj novērtēt savu profesionālo iemaņu un prasmju atbilstību profesijas standartam un starptautiskā darba tirgus prasībām;
• spēj rīkoties saskaņā ar profesionālās ētikas principiem.
Dokumenti
DokumentsDokumenta tipsValoda
Expert / Experts joint reportEksperta / Ekspertu kopīgais atzinumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumsangļu
Self-evaluation reportPašnovērtējuma ziņojumslatviešu
Expert / Experts joint report (14.08.2017)Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinumslatviešu
Study program description (03.05.2017)Studiju programmas raksturojumslatviešu
Studiju programmas vēsture