Pamatdati
Programmas nosaukums | Ārstniecība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 41721 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 5 |
Izglītības programmas veids | Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (ceturtā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās divi–trīs gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma |
Tematiskā grupa | Ārstniecība |
ISCED kods | 0912 |
ISCED nosaukums | Ārstniecība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | - |
Iegūstamā kvalifikācija | Ārsta palīgs (feldšeris) |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 11.01.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 12.01.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
Izprot cilvēka ķermeņa uzbūvi un normālus procesus.
Izprot pamata patoloģisko procesu un slimību etioloģiju un patoģenēzi
Izprot pamata medicīnisko stāvokļu pazīmes un simptomus
Izprot diagnostisko un ārstniecisko manipulāciju, un laboratorisko izmeklējumu būtību.
Izprot farmakoloģisko līdzekļu indikācijas, kontrindikācijas, blakusparādības un mijiedarbību.
Izprot patoloģisko procesu un slimību ārstēšanas un profilakses metodes, to būtību.
Izprot profesionālās darbības jomas principus un dažādus aspektus.
Prasmes
Spēj pielietot teorētiskās pamatzināšanas klīniskajā praksē.
Spēj savākt detalizētu un mērķtiecīgu pacienta anamnēzi.
Spēj veikt pacienta visaptverošu un koncentrētu fizikālo izmeklēšanu.
Spēj nodrošināt aprūpi pacientiem neatkarīgi no veselības stāvokļa, dzimuma, vecuma vai citas atšķirīgas īpatnības.
Spēj efektīvi komunicēt kā veselības aprūpes speciālists.
Spēj sadarboties ar citām ārstniecības personām atbilstošas pacienta aprūpes nodrošināšanā.
Spēj analizēt, integrēt un sintezēt datus no pacienta slimības vēstures.
Izmantojot zināšanu krājumu, spēj noformulēt diferenciāldiagnozi.
Spēj noteikt, nozīmēt, veikt un interpretēt atbilstošus diagnostiskus izmeklējumus un ārstnieciskus pasākumus.
Spēj sastādīt pacientam individuālu ārstēšanas plānu.
Kompetences
Spēj izglītot pacientus, viņu ģimenes locekļus un sabiedrību kopumā veselības veicināšanā un slimību profilaksē.
Spēj sniegt profesionālu medicīnisko palīdzību dzīvību apdraudošās situācijās, pamatojoties uz starptautiskiem kardiopulmonālās reanimācijas algoritmiem.
Spēj veikt visu vecumgrupu pacientu izmeklēšanu, veselības stāvokļa izvērtēšanu, traucējumu diagnosticēšanu un ārstēšanu.
Spēj veicināt un uzturēt iegūtās profesionālās kompetences un mūžizglītību.
Spēj pieturēties profesionālās ētikas principiem savā praksē.
Spēj apgūt jaunās zināšanas zinātnisko pētījumu statistisko datu analīzes rezultātā.
Izmantojot informācijas tehnoloģijas, spēj atrast labākos pieejamus pierādījumus pacienta aprūpes nodrošināšanai.
Izprot cilvēka ķermeņa uzbūvi un normālus procesus.
Izprot pamata patoloģisko procesu un slimību etioloģiju un patoģenēzi
Izprot pamata medicīnisko stāvokļu pazīmes un simptomus
Izprot diagnostisko un ārstniecisko manipulāciju, un laboratorisko izmeklējumu būtību.
Izprot farmakoloģisko līdzekļu indikācijas, kontrindikācijas, blakusparādības un mijiedarbību.
Izprot patoloģisko procesu un slimību ārstēšanas un profilakses metodes, to būtību.
Izprot profesionālās darbības jomas principus un dažādus aspektus.
Prasmes
Spēj pielietot teorētiskās pamatzināšanas klīniskajā praksē.
Spēj savākt detalizētu un mērķtiecīgu pacienta anamnēzi.
Spēj veikt pacienta visaptverošu un koncentrētu fizikālo izmeklēšanu.
Spēj nodrošināt aprūpi pacientiem neatkarīgi no veselības stāvokļa, dzimuma, vecuma vai citas atšķirīgas īpatnības.
Spēj efektīvi komunicēt kā veselības aprūpes speciālists.
Spēj sadarboties ar citām ārstniecības personām atbilstošas pacienta aprūpes nodrošināšanā.
Spēj analizēt, integrēt un sintezēt datus no pacienta slimības vēstures.
Izmantojot zināšanu krājumu, spēj noformulēt diferenciāldiagnozi.
Spēj noteikt, nozīmēt, veikt un interpretēt atbilstošus diagnostiskus izmeklējumus un ārstnieciskus pasākumus.
Spēj sastādīt pacientam individuālu ārstēšanas plānu.
Kompetences
Spēj izglītot pacientus, viņu ģimenes locekļus un sabiedrību kopumā veselības veicināšanā un slimību profilaksē.
Spēj sniegt profesionālu medicīnisko palīdzību dzīvību apdraudošās situācijās, pamatojoties uz starptautiskiem kardiopulmonālās reanimācijas algoritmiem.
Spēj veikt visu vecumgrupu pacientu izmeklēšanu, veselības stāvokļa izvērtēšanu, traucējumu diagnosticēšanu un ārstēšanu.
Spēj veicināt un uzturēt iegūtās profesionālās kompetences un mūžizglītību.
Spēj pieturēties profesionālās ētikas principiem savā praksē.
Spēj apgūt jaunās zināšanas zinātnisko pētījumu statistisko datu analīzes rezultātā.
Izmantojot informācijas tehnoloģijas, spēj atrast labākos pieejamus pierādījumus pacienta aprūpes nodrošināšanai.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture