Pamatdati
Programmas nosaukums | Digitālas vizualizācijas dizains |
---|---|
Augstskola/Koledža | Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "BALTIJAS STARPTAUTISKĀ AKADĒMIJA" |
Studiju virziens | Mākslas |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42214 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Dizains |
ISCED kods | 0212 |
ISCED nosaukums | Dizains |
Studiju programmas apjoms (KP) | 240 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds dizainā |
Iegūstamā kvalifikācija | Komunikācijas dizainers |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi; 4 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 28.08.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 2 |
Akreditācijas termiņš | 29.08.2026 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas un izpratne:
1. Sagatavo dizainerus profesionālai darbībai, kas identificē un analizē mērķauditorijas problēmas un prioritātes, sekmē to prevenciju un ilgtspējīgu risinājumu, sadarbībā ar klientu, citu profesiju un institūciju pārstāvjiem tās risina, piesaistot vai radot atbilstošus resursus, sekmē produkta prognozējamo kvalitāti ar galveno mērķi – radīt estētiski augstvērtīgu dizaina objektu ar tā pielietojuma maksimālu komfortu tam paredzēto visa veida utilitāro funkciju veikšanā ar šādu aspektu attīstību: objekta formu, detaļu izvietojumu, proporcijas, krāsas, struktūras, skaņas un lietošanas ergonomiku un tas ir profesionāls koncepta radīšanas un attīstīšanas pakalpojums un specifikācijas, kas optimizē produkta, pakalpojumu un struktūru funkcijas, vērtības un izskatu savstarpējam to radītāja, ražotāja un lietotāja labumam.
2. Demonstrē dizainera profesijai raksturīgās vispārējas un specializētas zināšanas priekšstata, izpratnes un lietošanas līmenī;
3. Izprot dizaina jomas svarīgākus jēdzienus, teoriju un likumsakarības, veikt darba uzdevumus, ievērojot darba tiesiskās attiecības un darba aizsardzības prasības, kā arī civilās aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
4. Izprot un novērtē dizaina, ekonomikas un dizaina un komercdarbības attīstības tendences un likumsakarības Latvijā un pasaulē, dizaina un komercdarbības makro un mikro vidi vietējā un starptautiskajā tirgos, tos ietekmējošos faktorus un dizaina riskus;
Prasmes:
5. Spēj izstrādāt dizaina attīstības stratēģiju, efektīvu dizaina darbības modeli, izstrādāt un vadīt projektus, organizēt un vadīt dizaina darbībai nepieciešamos cilvēku, informatīvos un finanšu resursus un procesus, izvērtēt dizaina procesu rezultātus un izmantot to lēmumu pieņemšanā
6. Seko dizaina teorijas un prakses sasniegumiem, izmanto tos savā profesionālajā darbībā, papildina savas zināšanas dizaina un komercdarbības jomā, izmantojot dažādus informācijas avotus;
7. Spēj veikt dizaina pētniecisku darbību un lietišķos pētījumus, interpretēt un analizēt to rezultātus; prezentēt savu pētījumu rezultātus, argumentēti izteikt savu viedokli un to aizstāvēt; patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi.
Dizainers ir starpnieks starp ieceri, tehnoloģiju un patērētāju; dizainera darbības sintezē zinātnes pieejas loģisko raksturu un intuitīvo meklēšanu eksperimentēšanas procesā, pārstāv klienta intereses, ievēro profesionālās ētikas normas, savā profesionālajā darbībā īsteno sociālo un komunikācijas taisnīgumu, pastāvīgi pilnveido savu profesionālo kompetenci, kā arī sniedz ieguldījumu tautsaimniecībā, Digitālas vizualizācijas / komunikācijas dizaina praksē un pētniecības attīstībā.
Kompetences:
8. Spēj vākt, analizēt un novērtēt dizaina procesa rādītājus, interpretēt analitikas datus, izmantojot deduktīvas, reduktīvas, induktīvas, statistikas un citas zinātniski pētnieciskās metodes, rast radošus risinājumus un sniegt argumentētus priekšlikumus dizaina procesa pilnveidošanai, lēmumu pieņemšanai un problēmu risināšanai;
9. Uzkrāt un pilnveidot pieredzi starpkultūru komunikācijā, spēj nodrošināt aktīvu un efektīvu dalību sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā, ievēro profesionālās ētikas pamatprincipus. Spēj brīvi lietot apgūstamās svešvalodas profesionālās darbības ietvaros
10. Spēj lietot modernās informācijas tehnoloģijas savā profesionālajā darbībā; atrast, sistematizēt un analītiski aprakstīt informāciju, izmantot informācijas datu bāzes; plānot dizaina darbību ar informācijas tehnoloģiju izmantošanu
1. Sagatavo dizainerus profesionālai darbībai, kas identificē un analizē mērķauditorijas problēmas un prioritātes, sekmē to prevenciju un ilgtspējīgu risinājumu, sadarbībā ar klientu, citu profesiju un institūciju pārstāvjiem tās risina, piesaistot vai radot atbilstošus resursus, sekmē produkta prognozējamo kvalitāti ar galveno mērķi – radīt estētiski augstvērtīgu dizaina objektu ar tā pielietojuma maksimālu komfortu tam paredzēto visa veida utilitāro funkciju veikšanā ar šādu aspektu attīstību: objekta formu, detaļu izvietojumu, proporcijas, krāsas, struktūras, skaņas un lietošanas ergonomiku un tas ir profesionāls koncepta radīšanas un attīstīšanas pakalpojums un specifikācijas, kas optimizē produkta, pakalpojumu un struktūru funkcijas, vērtības un izskatu savstarpējam to radītāja, ražotāja un lietotāja labumam.
2. Demonstrē dizainera profesijai raksturīgās vispārējas un specializētas zināšanas priekšstata, izpratnes un lietošanas līmenī;
3. Izprot dizaina jomas svarīgākus jēdzienus, teoriju un likumsakarības, veikt darba uzdevumus, ievērojot darba tiesiskās attiecības un darba aizsardzības prasības, kā arī civilās aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
4. Izprot un novērtē dizaina, ekonomikas un dizaina un komercdarbības attīstības tendences un likumsakarības Latvijā un pasaulē, dizaina un komercdarbības makro un mikro vidi vietējā un starptautiskajā tirgos, tos ietekmējošos faktorus un dizaina riskus;
Prasmes:
5. Spēj izstrādāt dizaina attīstības stratēģiju, efektīvu dizaina darbības modeli, izstrādāt un vadīt projektus, organizēt un vadīt dizaina darbībai nepieciešamos cilvēku, informatīvos un finanšu resursus un procesus, izvērtēt dizaina procesu rezultātus un izmantot to lēmumu pieņemšanā
6. Seko dizaina teorijas un prakses sasniegumiem, izmanto tos savā profesionālajā darbībā, papildina savas zināšanas dizaina un komercdarbības jomā, izmantojot dažādus informācijas avotus;
7. Spēj veikt dizaina pētniecisku darbību un lietišķos pētījumus, interpretēt un analizēt to rezultātus; prezentēt savu pētījumu rezultātus, argumentēti izteikt savu viedokli un to aizstāvēt; patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi.
Dizainers ir starpnieks starp ieceri, tehnoloģiju un patērētāju; dizainera darbības sintezē zinātnes pieejas loģisko raksturu un intuitīvo meklēšanu eksperimentēšanas procesā, pārstāv klienta intereses, ievēro profesionālās ētikas normas, savā profesionālajā darbībā īsteno sociālo un komunikācijas taisnīgumu, pastāvīgi pilnveido savu profesionālo kompetenci, kā arī sniedz ieguldījumu tautsaimniecībā, Digitālas vizualizācijas / komunikācijas dizaina praksē un pētniecības attīstībā.
Kompetences:
8. Spēj vākt, analizēt un novērtēt dizaina procesa rādītājus, interpretēt analitikas datus, izmantojot deduktīvas, reduktīvas, induktīvas, statistikas un citas zinātniski pētnieciskās metodes, rast radošus risinājumus un sniegt argumentētus priekšlikumus dizaina procesa pilnveidošanai, lēmumu pieņemšanai un problēmu risināšanai;
9. Uzkrāt un pilnveidot pieredzi starpkultūru komunikācijā, spēj nodrošināt aktīvu un efektīvu dalību sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā, ievēro profesionālās ētikas pamatprincipus. Spēj brīvi lietot apgūstamās svešvalodas profesionālās darbības ietvaros
10. Spēj lietot modernās informācijas tehnoloģijas savā profesionālajā darbībā; atrast, sistematizēt un analītiski aprakstīt informāciju, izmantot informācijas datu bāzes; plānot dizaina darbību ar informācijas tehnoloģiju izmantošanu
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
26.02.2016 | Labota kļūda akreditācijas lapā - pievienota Daugavpils filiāle. | SAK lēmums Nr. 06-A |