Pamatdati
Programmas nosaukums | Biznesa vadība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Ventspils Augstskola |
Studiju virziens | Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42345 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Vadība un administrēšana |
ISCED kods | 0413 |
ISCED nosaukums | Vadība un administrēšana |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds biznesa vadībā |
Iegūstamā kvalifikācija | Tirgvedības (Mārketinga) vadītājs; Starptautisko sakaru vadītājs; Finanšu vadītājs. |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | Netiek piešķirts |
---|---|
Licences datums | 13.09.2023 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 13.09.2023 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 14.09.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Atbilstoši profesijas standartam “Funkcionālais vadītājs” un profesionālo kvalifikāciju prasībām Tirgvedības (Mārketinga) vadītājam, Starptautisko sakaru vadītājam un Finanšu vadītājam, noteikti sasniedzamie studiju rezultāti:
Zināšanas:
• zina un izprot komercdarbības vidi un to ietekmējošos faktorus, kā arī likumsakarības un procesus uzņēmējdarbības vadībā un tautsaimniecībā, sasaistot to ar konkrētu profesionālās specializācijas jomu un tās lomu vienota organisma darbībā;
• pārzin uzņēmuma funkcionālās jomas vadību atbilstoši uzņēmējdarbības un organizācijas vadības teorijām un attīstības tendencēm;
• spēj pierādīt kritisku izpratni par vispārējām, specializētām un starpdisciplinārām zināšanām, kas nodrošina profesionālās darbības attīstības iespējas un tās ietekmi uz vidi un sabiedrību.
Prasmes:
• izmantojot zinātniskās pētniecības metodes, spēj novērtēt organizācijas darbību kopumā un konkrēto funkcionālo jomu, analizējot to ietekmējošos faktorus, ekonomiskās attīstības tendences un attīstības iespējas vietējā un starptautiskā mērogā;
• prot novērtēt organizācijas kopējo darbību un politiku, identificējot pilnveides iespējas un izstrādājot, kā arī ieviešot organizācijas un konkrētās funkcionālās jomas procesus stratēģiskajai attīstībai un risku novēršanai;
• prot kontrolēt stratēģijas izpildi, ikdienas darījumus, organizācijas struktūrvienību darbības vispārējo uzdevumu izpildi,
• prot pielietot regulējošo normatīvo aktu prasības;
• prot izvēlēties un lietot digitālās tehnoloģijas darba pienākumu veikšanai, pētniecībai un mācīšanās mērķiem.
Kompetences:
• spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot savas darbības jomas lēmumu pieņemšanā, rodot radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos, ieviešot inovācijas attiecīgajā funkcionālajā jomā;
• spēj formulēt funkcionālās jomas stratēģiskos, taktiskos un operatīvos mērķus, saskaņojot tos ar organizācijas mērķiem, izvērtējot organizācijas attīstības iespējas un riskus, atbilstoši organizācijas darbības stratēģijai, vienlaikus spējot izskaidrot vides izmaiņu radītās sekas un veikt racionālu darbību organizācijas konkurētspējas stiprināšanā;
• spēj vadīt savas funkcionālās atbildības sfēras darbību, nodrošinot resursu, tai skaitā finanšu, racionālu izmantošanu noteikto uzdevumu izpildei, kā arī spējot nodrošināt struktūrvienības efektīvu vadīšanu, plānojot, organizējot un koordinējot padotā personāla darbību noteikto uzdevumu precīzai, savlaicīgai un kvalitatīvai izpildei;
• spēj uzņemties atbildību un būt profesionāli ētiskam multikulturālā vidē, vienlaikus spējot strauji pielāgoties pārmaiņām un nākotnes izaicinājumiem, saglabājot emocionālo inteliģenci un pašdisciplīnu;
• spēj atbildīgi un droši pielietot digitālo pratību dažādās situācijās profesionālajā darbībā, pētniecībā, mūžizglītībā, organizējot un vadot komandas darbu, kā arī apgūt, radīt un koplietot digitālo saturu.
Zināšanas:
• zina un izprot komercdarbības vidi un to ietekmējošos faktorus, kā arī likumsakarības un procesus uzņēmējdarbības vadībā un tautsaimniecībā, sasaistot to ar konkrētu profesionālās specializācijas jomu un tās lomu vienota organisma darbībā;
• pārzin uzņēmuma funkcionālās jomas vadību atbilstoši uzņēmējdarbības un organizācijas vadības teorijām un attīstības tendencēm;
• spēj pierādīt kritisku izpratni par vispārējām, specializētām un starpdisciplinārām zināšanām, kas nodrošina profesionālās darbības attīstības iespējas un tās ietekmi uz vidi un sabiedrību.
Prasmes:
• izmantojot zinātniskās pētniecības metodes, spēj novērtēt organizācijas darbību kopumā un konkrēto funkcionālo jomu, analizējot to ietekmējošos faktorus, ekonomiskās attīstības tendences un attīstības iespējas vietējā un starptautiskā mērogā;
• prot novērtēt organizācijas kopējo darbību un politiku, identificējot pilnveides iespējas un izstrādājot, kā arī ieviešot organizācijas un konkrētās funkcionālās jomas procesus stratēģiskajai attīstībai un risku novēršanai;
• prot kontrolēt stratēģijas izpildi, ikdienas darījumus, organizācijas struktūrvienību darbības vispārējo uzdevumu izpildi,
• prot pielietot regulējošo normatīvo aktu prasības;
• prot izvēlēties un lietot digitālās tehnoloģijas darba pienākumu veikšanai, pētniecībai un mācīšanās mērķiem.
Kompetences:
• spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot savas darbības jomas lēmumu pieņemšanā, rodot radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos, ieviešot inovācijas attiecīgajā funkcionālajā jomā;
• spēj formulēt funkcionālās jomas stratēģiskos, taktiskos un operatīvos mērķus, saskaņojot tos ar organizācijas mērķiem, izvērtējot organizācijas attīstības iespējas un riskus, atbilstoši organizācijas darbības stratēģijai, vienlaikus spējot izskaidrot vides izmaiņu radītās sekas un veikt racionālu darbību organizācijas konkurētspējas stiprināšanā;
• spēj vadīt savas funkcionālās atbildības sfēras darbību, nodrošinot resursu, tai skaitā finanšu, racionālu izmantošanu noteikto uzdevumu izpildei, kā arī spējot nodrošināt struktūrvienības efektīvu vadīšanu, plānojot, organizējot un koordinējot padotā personāla darbību noteikto uzdevumu precīzai, savlaicīgai un kvalitatīvai izpildei;
• spēj uzņemties atbildību un būt profesionāli ētiskam multikulturālā vidē, vienlaikus spējot strauji pielāgoties pārmaiņām un nākotnes izaicinājumiem, saglabājot emocionālo inteliģenci un pašdisciplīnu;
• spēj atbildīgi un droši pielietot digitālo pratību dažādās situācijās profesionālajā darbībā, pētniecībā, mūžizglītībā, organizējot un vadot komandas darbu, kā arī apgūt, radīt un koplietot digitālo saturu.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture