Pamatdati
Programmas nosaukums | Veselības psiholoģija |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Psiholoģija |
Kopīga studiju programma ar: |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 47313 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 7 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (profesionālā maģistra grāds vai piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens gads. Kopējais pilna laika studiju ilgums pieci gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā maģistra studiju programma |
Tematiskā grupa | Psiholoģija |
ISCED kods | 0313 |
ISCED nosaukums | Psiholoģija |
Studiju programmas apjoms (KP) | 60-80 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais maģistra grāds psiholoģijā |
Iegūstamā kvalifikācija | Psihologs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 1 gadi, 6 mēneši; 2 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04055-46 |
---|---|
Licences datums | 21.11.2012 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2022/27 |
---|---|
Akreditācijas datums | 18.05.2022 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 19.05.2028 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
• Analizē, salīdzina un kritiski izvērtē psiholoģijas teorijas, psiholoģijas nozares attīstības tendences un atklājumus, demonstrējot padziļinātu izpratni klīniskajā un veselības, militārajā vai konsultatīvajā psiholoģijā, t.sk., dažādu jomu saskarsmē.
• Pamatojoties uz profesionālās darbības jomas mūsdienu sasniegumiem, padziļināti analizē un kritiski izvērtē dažādus mijiedarbības aspektus starp bioloģiskajiem, psiholoģiskajiem un sociālajiem procesiem psiholoģiskās izpētes (novērtēšanas) un psiholoģiskās palīdzības kontekstā dažādām klientu / pacientu grupām.
Prasmes:
• Argumentēti izskaidro un diskutē par sarežģītiem psiholoģijas jautājumiem un psihologa profesionālās darbības aspektiem gan ar speciālistiem, gan multidisciplināras komandas dalībniekiem, gan ar nespeciālistiem.
• Nosaka psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķi atbilstoši konkrētai situācijai un klientu / pacientu vajadzībām, izvēloties, veidojot un lietojot zinātniski pamatotas psiholoģiskās izpētes (novērtēšanas) un psiholoģiskās palīdzības metodes, sagatavo psihologa atzinumu, kā arī kritiski novērtē sava darba efektivitāti, īstenojot profesionālo darbību veselības vai konsultatīvajā psiholoģijā, t.sk. uzņēmējdarbībā, ievērojot profesionālās darbības tiesiskos un ētiskos aspektus.
• Pārraudzībā veic gūtās informācijas kritisku izvērtējumu, patstāvīgi plāno un īsteno savu kompetenču pilnveidi un mūžizglītību.
• Patstāvīgi izveido mūsdienu pētniecības principiem atbilstošu pētījuma projektu psiholoģijā, to īsteno, prezentē un izplata iegūtos rezultātus.
Kompetence:
• Patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas psiholoģijas problēmas, ņemot vērā dažādus mijiedarbības aspektus starp psiholoģiskiem, sociāliem un bioloģiskiem aspektiem, kā arī, patstāvīgi vai strādājot multidisciplināras komandas sastāvā, veic indivīda un/vai grupas izpēti (novērtēšanu), plāno un īsteno psiholoģiskās palīdzības metodes, ievērojot profesionālās darbības tiesiskos un ētiskos aspektus.
• Pētniecībā un profesionālajā darbībā integrē psiholoģijas un citu jomu zināšanas, lai dotu ieguldījumu zināšanu sakārtošanā, jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, kā arī pamato pieņemtos lēmumus, izprotot savas profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz indivīdu, grupu, sabiedrību un vidi.
• Analizē, salīdzina un kritiski izvērtē psiholoģijas teorijas, psiholoģijas nozares attīstības tendences un atklājumus, demonstrējot padziļinātu izpratni klīniskajā un veselības, militārajā vai konsultatīvajā psiholoģijā, t.sk., dažādu jomu saskarsmē.
• Pamatojoties uz profesionālās darbības jomas mūsdienu sasniegumiem, padziļināti analizē un kritiski izvērtē dažādus mijiedarbības aspektus starp bioloģiskajiem, psiholoģiskajiem un sociālajiem procesiem psiholoģiskās izpētes (novērtēšanas) un psiholoģiskās palīdzības kontekstā dažādām klientu / pacientu grupām.
Prasmes:
• Argumentēti izskaidro un diskutē par sarežģītiem psiholoģijas jautājumiem un psihologa profesionālās darbības aspektiem gan ar speciālistiem, gan multidisciplināras komandas dalībniekiem, gan ar nespeciālistiem.
• Nosaka psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķi atbilstoši konkrētai situācijai un klientu / pacientu vajadzībām, izvēloties, veidojot un lietojot zinātniski pamatotas psiholoģiskās izpētes (novērtēšanas) un psiholoģiskās palīdzības metodes, sagatavo psihologa atzinumu, kā arī kritiski novērtē sava darba efektivitāti, īstenojot profesionālo darbību veselības vai konsultatīvajā psiholoģijā, t.sk. uzņēmējdarbībā, ievērojot profesionālās darbības tiesiskos un ētiskos aspektus.
• Pārraudzībā veic gūtās informācijas kritisku izvērtējumu, patstāvīgi plāno un īsteno savu kompetenču pilnveidi un mūžizglītību.
• Patstāvīgi izveido mūsdienu pētniecības principiem atbilstošu pētījuma projektu psiholoģijā, to īsteno, prezentē un izplata iegūtos rezultātus.
Kompetence:
• Patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas psiholoģijas problēmas, ņemot vērā dažādus mijiedarbības aspektus starp psiholoģiskiem, sociāliem un bioloģiskiem aspektiem, kā arī, patstāvīgi vai strādājot multidisciplināras komandas sastāvā, veic indivīda un/vai grupas izpēti (novērtēšanu), plāno un īsteno psiholoģiskās palīdzības metodes, ievērojot profesionālās darbības tiesiskos un ētiskos aspektus.
• Pētniecībā un profesionālajā darbībā integrē psiholoģijas un citu jomu zināšanas, lai dotu ieguldījumu zināšanu sakārtošanā, jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, kā arī pamato pieņemtos lēmumus, izprotot savas profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz indivīdu, grupu, sabiedrību un vidi.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Application for changes in Study Programme (03.04.2018) | Izmaiņu pieteikums | latviešu |
Expert / Experts joint report (13.07.2018) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
23.07.2018 | SAK sēdē apstiprinātas izmaiņas studiju programmā: pievienota īstenošanas vieta - Liepāja, mainīts programmas kods no 47310 uz 47313, mainīts programmas ilgums un apjoms no 80 KP (2 gadi) vai 120 KP (3 gadi) uz 60 KP (1 gads un 6 mēneši) un 80 KP (2 gadi), mainītas uzņemšanas prasības un veiktas izmaiņas programmas saturā. | SAK lēmums Nr. 85-A |