Pamatdati
Programmas nosaukums | Psiholoģija |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Psiholoģija |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 51313 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 8 |
Izglītības programmas veids | Trešā cikla augstākās izglītības programma zinātnes doktora grāda ieguvei, īstenojama pēc otrā cikla augstākās izglītības ieguves |
Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Trešā cikla (zinātnes doktora) studiju programma |
Tematiskā grupa | Psiholoģija |
ISCED kods | 0313 |
ISCED nosaukums | Psiholoģija |
Studiju programmas apjoms (KP) | 198 |
Iegūstamais grāds | Zinātnes doktora grāds zinātnes doktors (Ph.D.) sociālajās zinātnēs |
Iegūstamā kvalifikācija | - |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | LU37301 |
---|---|
Licences datums | 01.12.2015 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 25.06.2025 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 26.06.2031 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. pārzina un izprot fundamentālās un jaunākās psiholoģijas zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu datu apstrādes metodes, kā arī pētniecības jautājumu risināšanu noteiktā apakšnozarē un dažādu jomu saskarē;
2. spēj kritiski vērtēt, analizēt un salīdzināt dažādas psiholoģijas teorijas gan specializācijas apakšnozarē, gan psiholoģijas zinātnes kontekstā kopumā, izdarīt zinātniski pamatotus secinājumus no jauniegūtiem novatoriska pētījuma rezultātiem un spēj demonstrēt dziļu izpratni par psiholoģijas zinātnes svarīgākajiem jēdzieniem un likumsakarībām un plašāka spektra mūsdienīgas zināšanas vismaz vienā psiholoģijas apakšnozarē.
Prasmes:
3. spēj patstāvīgi vērtēt un izvēlēties zinātniskam pētījumam atbilstīgas metodes, izstrādāt pētījuma plānu/dizainu, kā arī vadīt pētnieciskā darba izstrādi, būt līderis, iesaistot pamatstudiju vai maģistra līmeņa studentus pētījumā;
4. spēj veikt ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai to lietošanai praksē, īstenojot oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski recenzētu publikāciju līmenī;
5. spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt ar plašākām zinātniskām aprindām un sabiedrību kopumā par savas apakšnozares tematiem, piedalīties ar ziņojumu starptautiskā konferencē;
6. spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju, īstenojot promocijas darba izstrādi;
7. spēj pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus neskaidros apstākļos.
Kompetence:
8. spēj izstrādāt un īstenot inovatīvu pētījumu, veicot patstāvīgu un kritisku zinātniskās informācijas atlasi, analīzi un sintēzi, nodrošinot pētījuma rezultātu starptautisku publicitāti, kā arī spēj izmantot mūsdienīgās tehnoloģijas pētniecības jautājumu risināšanā;
9. spēj izprast un lietot psiholoģisko pētījumu ētikas principus un novērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālo vidi jeb sabiedrību, piedalīties psiholoģijas zinātnes jomas attīstībā un popularizēšanā;
10. spēj docēt psiholoģijas kursus augstskolā.
1. pārzina un izprot fundamentālās un jaunākās psiholoģijas zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu datu apstrādes metodes, kā arī pētniecības jautājumu risināšanu noteiktā apakšnozarē un dažādu jomu saskarē;
2. spēj kritiski vērtēt, analizēt un salīdzināt dažādas psiholoģijas teorijas gan specializācijas apakšnozarē, gan psiholoģijas zinātnes kontekstā kopumā, izdarīt zinātniski pamatotus secinājumus no jauniegūtiem novatoriska pētījuma rezultātiem un spēj demonstrēt dziļu izpratni par psiholoģijas zinātnes svarīgākajiem jēdzieniem un likumsakarībām un plašāka spektra mūsdienīgas zināšanas vismaz vienā psiholoģijas apakšnozarē.
Prasmes:
3. spēj patstāvīgi vērtēt un izvēlēties zinātniskam pētījumam atbilstīgas metodes, izstrādāt pētījuma plānu/dizainu, kā arī vadīt pētnieciskā darba izstrādi, būt līderis, iesaistot pamatstudiju vai maģistra līmeņa studentus pētījumā;
4. spēj veikt ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai to lietošanai praksē, īstenojot oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski recenzētu publikāciju līmenī;
5. spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt ar plašākām zinātniskām aprindām un sabiedrību kopumā par savas apakšnozares tematiem, piedalīties ar ziņojumu starptautiskā konferencē;
6. spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju, īstenojot promocijas darba izstrādi;
7. spēj pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus neskaidros apstākļos.
Kompetence:
8. spēj izstrādāt un īstenot inovatīvu pētījumu, veicot patstāvīgu un kritisku zinātniskās informācijas atlasi, analīzi un sintēzi, nodrošinot pētījuma rezultātu starptautisku publicitāti, kā arī spēj izmantot mūsdienīgās tehnoloģijas pētniecības jautājumu risināšanā;
9. spēj izprast un lietot psiholoģisko pētījumu ētikas principus un novērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālo vidi jeb sabiedrību, piedalīties psiholoģijas zinātnes jomas attīstībā un popularizēšanā;
10. spēj docēt psiholoģijas kursus augstskolā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Commission decision (25.06.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
13.12.2017 | SAK sēdē apstiprinātas izmaiņas studiju virziena akreditācijas lapā, mainot studiju programmas kodu no 51310 uz 51313 | SAK lēmums Nr. 75-A |