Pamatdati
Programmas nosaukums | Biznesa vadība |
---|---|
Augstskola/Koledža | Latvijas Universitāte |
Studiju virziens | Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 43345 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (bakalaura grāds), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Vadība un administrēšana |
ISCED kods | 0413 |
ISCED nosaukums | Vadība un administrēšana |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | Sociālo zinātņu bakalaura grāds vadībā un administrēšanā |
Iegūstamā kvalifikācija | — |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi; 3 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/59 |
---|---|
Akreditācijas datums | 29.09.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 30.09.2027 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
Izprot vadībzinātnes svarīgākos jēdzienus un likumsakarības.
Parāda vadībzinātnes specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni specializācijas pamatvirzienos: mārketings, organizāciju vadība, starptautiskais bizness, biznesa analīze.
Apakšprogrammā “Mārketings” apgūst zināšanas par preču un pakalpojumu izstrādes, izplatīšanas, pārdošanas un virzīšanas tirgū plānošanu un organizēšanu, lai apmierinātu patērētāju vajadzības.
Apakšprogrammā “Organizāciju vadība” apgūst uzņēmējdarbības vadības zinātnes teorijas bāzi, kas nodrošina zināšanas, kas ir nepieciešamas, lai veiktu vadības funkcijas dažādos saimniecisko organizāciju vadīšanas līmeņos.
Apakšprogrammā “Starptautiskais bizness” apgūst zināšanas, nepieciešamās efektīvam darbam mainīgajā biznesa vidē tirgus globalizācijas apstākļos, iegūst izpratni par starptautiskā biznesa vadīšanas īpatnībām.
Apakšprogrammā “Biznesa analīze” apgūst zināšanas par vadīšanas metodēm un to analītisko pamatojumu; apgūst uzņēmumu un nozaru funkcionēšanas likumsakarības un to modelēšanas iespējas.
Prasmes:
Apakšprogrammā “Mārketings” - izmantot teorētiskās zināšanas un pētniecības metodes mārketinga darbībā uzņēmumos jebkurās tautsaimniecības nozarēs.
Apakšprogrammā “Organizāciju vadība” - attīstīt individuālās spējas uzņemties līdera lomu, identificēt un efektīvi risināt aktuālas uzņēmējdarbības vadības problēmas.
Apakšprogrammā “Starptautiskais bizness” - pielāgoties straujām pārmaiņām tirgū un pieņemt efektīvus un neordinārus lēmumus.
Apakšprogrammā “Biznesa analīze” - iemaņas aktuālu uzņēmējdarbības vadības problēmu risināšanā, informācijas apstrādē un analīzē, sociāli ekonomisko procesu modelēšanā un prognozēšanā.
Uzņemties atbildību un iniciatīvu; prast strādāt individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu; pielietot komunikāciju prasmes saskarsmē ar kolēģiem un klientiem.
Pilnveidot un attīstīt savas prasmes, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Atrast, izvērtēt un radoši izmantot informāciju pētniecisko un praktisko problēmu risināšanai.
Analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus vadībzinātnes jomā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Kompetence:
Spēj pielietot teorētiskās zināšanas un prasmes ar vadībzinātnes jomu un vadības procesiem saistītu jautājumu un problēmu risināšanā.
Spēj praktiski pielietot studiju laikā iegūtās zināšanas un prasmes Latvijas un ārzemju darba tirgos.
Pārzina uzņēmuma un personāla vadīšanas pieejas un procesus.
Spēj attīstīt savu uzņēmumu, sākot no biznesa plāna izstrādes līdz realizācijai, prot optimizēt uzņēmuma biznesa procesus un prognozēt attīstību.
Spēj patstāvīgi izmantot un analizēt mārketinga procesa likumsakarības un attīstīšanas iespējas, izstrādāt mārketinga stratēģiju atbilstoši tirgus situācijai.
Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, izmantojot statistiskās, ekonometriskās, kā arī citas kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes metodes.
Spēj izprast profesionālās ētikas nozīmi, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību.
Spēj turpināt savu tālāko izglītību un veidot profesionālo karjeru.
Izprot vadībzinātnes svarīgākos jēdzienus un likumsakarības.
Parāda vadībzinātnes specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni specializācijas pamatvirzienos: mārketings, organizāciju vadība, starptautiskais bizness, biznesa analīze.
Apakšprogrammā “Mārketings” apgūst zināšanas par preču un pakalpojumu izstrādes, izplatīšanas, pārdošanas un virzīšanas tirgū plānošanu un organizēšanu, lai apmierinātu patērētāju vajadzības.
Apakšprogrammā “Organizāciju vadība” apgūst uzņēmējdarbības vadības zinātnes teorijas bāzi, kas nodrošina zināšanas, kas ir nepieciešamas, lai veiktu vadības funkcijas dažādos saimniecisko organizāciju vadīšanas līmeņos.
Apakšprogrammā “Starptautiskais bizness” apgūst zināšanas, nepieciešamās efektīvam darbam mainīgajā biznesa vidē tirgus globalizācijas apstākļos, iegūst izpratni par starptautiskā biznesa vadīšanas īpatnībām.
Apakšprogrammā “Biznesa analīze” apgūst zināšanas par vadīšanas metodēm un to analītisko pamatojumu; apgūst uzņēmumu un nozaru funkcionēšanas likumsakarības un to modelēšanas iespējas.
Prasmes:
Apakšprogrammā “Mārketings” - izmantot teorētiskās zināšanas un pētniecības metodes mārketinga darbībā uzņēmumos jebkurās tautsaimniecības nozarēs.
Apakšprogrammā “Organizāciju vadība” - attīstīt individuālās spējas uzņemties līdera lomu, identificēt un efektīvi risināt aktuālas uzņēmējdarbības vadības problēmas.
Apakšprogrammā “Starptautiskais bizness” - pielāgoties straujām pārmaiņām tirgū un pieņemt efektīvus un neordinārus lēmumus.
Apakšprogrammā “Biznesa analīze” - iemaņas aktuālu uzņēmējdarbības vadības problēmu risināšanā, informācijas apstrādē un analīzē, sociāli ekonomisko procesu modelēšanā un prognozēšanā.
Uzņemties atbildību un iniciatīvu; prast strādāt individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu; pielietot komunikāciju prasmes saskarsmē ar kolēģiem un klientiem.
Pilnveidot un attīstīt savas prasmes, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Atrast, izvērtēt un radoši izmantot informāciju pētniecisko un praktisko problēmu risināšanai.
Analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus vadībzinātnes jomā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Kompetence:
Spēj pielietot teorētiskās zināšanas un prasmes ar vadībzinātnes jomu un vadības procesiem saistītu jautājumu un problēmu risināšanā.
Spēj praktiski pielietot studiju laikā iegūtās zināšanas un prasmes Latvijas un ārzemju darba tirgos.
Pārzina uzņēmuma un personāla vadīšanas pieejas un procesus.
Spēj attīstīt savu uzņēmumu, sākot no biznesa plāna izstrādes līdz realizācijai, prot optimizēt uzņēmuma biznesa procesus un prognozēt attīstību.
Spēj patstāvīgi izmantot un analizēt mārketinga procesa likumsakarības un attīstīšanas iespējas, izstrādāt mārketinga stratēģiju atbilstoši tirgus situācijai.
Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, izmantojot statistiskās, ekonometriskās, kā arī citas kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes metodes.
Spēj izprast profesionālās ētikas nozīmi, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību.
Spēj turpināt savu tālāko izglītību un veidot profesionālo karjeru.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (30.12.2020) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
13.12.2017 | SAK sēdē apstiprinātas izmaiņas studiju virziena akreditācijas lapā, kā studiju programmas īstenošanas valoda pievienota angļu valoda | SAK lēmums Nr. 75-A |