Programma slēgta (15.11.2023)
Pamatdati
Programmas nosaukums | Vispārējās izglītības mūzikas skolotājs |
---|---|
Augstskola/Koledža | Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija |
Studiju virziens | Izglītība, pedagoģija un sports |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42141 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Pedagogu izglītība |
ISCED kods | 0112; 0113; 0114 |
ISCED nosaukums | Pedagogu izglītība |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālā bakalaura grāds mūzikas pedagoģiā |
Iegūstamā kvalifikācija | Mūzikas skolotājs |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04052-11 |
---|---|
Licences datums | 01.11.2004 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | |
---|---|
Akreditācijas datums | 22.05.2013 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 21.05.2019 |
Studiju programmas rezultāti
Iegūto zināšanu rezultātā absolvents spēj:
– parādīt mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarei un mūzikas skolotāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni pedagoģijā, psiholoģijā, pedagoģijas zinātniskās pētniecības metodēs;
– mūzikas vēsturē un teorijā, mūzikas nozīmi vispārējās izglītības sistēmā, tās attīstības tendencēs, izglītojamā darbības motivēšanas metodēs, mācību sasniegumu vērtēšanas tehnoloģijā;
– mūzikas pedagoģijas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs, turklāt daļa zināšanu – mūzikas mācības un kora darba metodikā atbilst skolotāja profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Speciālists spēj parādīt mūzikas skolotāja profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas un pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, skaņdarbu interpretācijas paņēmieniem un to daudzveidību, mūzikas attīstības likumsakarībām.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi:
– veikt mūzikas skolotāja pienākumus;
– analizēt, vērtēt un izstrādāt mūzikas mācību priekšmeta programmas;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, kā arī aktualizēt to saturu;
– plānot, organizēt un vadīt mācību stundas, mācīšanas un mācīšanās procesu;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– patstāvīgi iestudēt, demonstrēt un publiski atskaņot vidējās sarežģītības pakāpes dažādu laikmetu, stilu un žanru kora skaņdarbus;
– iemācīt izglītojamajam dažādu laikmetu un stilu skaņdarba satura atklāsmei komponista pielietotos mūzikas izteiksmes līdzekļus;
– salīdzināt skaņdarbu interpretācijas, formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un pedagoģijas zinātnes nozarē un skolotāja profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos:
– virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi:
– iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un pedagoģijas jomā un to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē mūzikas skolotāja profesijā;
– parādīt, ka izprot pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt vispārējās izglītības mūzikas skolotāja profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību;
– piedalīties vispārējās izglītības mūzikas jomas attīstībā.
– parādīt mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarei un mūzikas skolotāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni pedagoģijā, psiholoģijā, pedagoģijas zinātniskās pētniecības metodēs;
– mūzikas vēsturē un teorijā, mūzikas nozīmi vispārējās izglītības sistēmā, tās attīstības tendencēs, izglītojamā darbības motivēšanas metodēs, mācību sasniegumu vērtēšanas tehnoloģijā;
– mūzikas pedagoģijas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs, turklāt daļa zināšanu – mūzikas mācības un kora darba metodikā atbilst skolotāja profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Speciālists spēj parādīt mūzikas skolotāja profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas un pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, skaņdarbu interpretācijas paņēmieniem un to daudzveidību, mūzikas attīstības likumsakarībām.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi:
– veikt mūzikas skolotāja pienākumus;
– analizēt, vērtēt un izstrādāt mūzikas mācību priekšmeta programmas;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu, kā arī aktualizēt to saturu;
– plānot, organizēt un vadīt mācību stundas, mācīšanas un mācīšanās procesu;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– patstāvīgi iestudēt, demonstrēt un publiski atskaņot vidējās sarežģītības pakāpes dažādu laikmetu, stilu un žanru kora skaņdarbus;
– iemācīt izglītojamajam dažādu laikmetu un stilu skaņdarba satura atklāsmei komponista pielietotos mūzikas izteiksmes līdzekļus;
– salīdzināt skaņdarbu interpretācijas, formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus mūzikas un pedagoģijas zinātnes nozarē un skolotāja profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos:
– virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi:
– iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un pedagoģijas jomā un to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē mūzikas skolotāja profesijā;
– parādīt, ka izprot pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt vispārējās izglītības mūzikas skolotāja profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību;
– piedalīties vispārējās izglītības mūzikas jomas attīstībā.
Dokumenti
Studiju programmas vēsture