Pamatdati
Programmas nosaukums | Psiholoģija |
---|---|
Augstskola/Koledža | Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "BALTIJAS STARPTAUTISKĀ AKADĒMIJA" |
Studiju virziens | Psiholoģija |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 43313 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Akadēmiskā izglītība (bakalaura grāds), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Akadēmiskā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Psiholoģija |
ISCED kods | 0313 |
ISCED nosaukums | Psiholoģija |
Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
Iegūstamais grāds | Sociālo zinātņu bakalaura grāds psiholoģijā |
Iegūstamā kvalifikācija | |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 3 gadi; 3 gadi, 5 mēneši |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | 04030-59 |
---|---|
Licences datums | 19.06.2015 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | 2021/30 |
---|---|
Akreditācijas datums | 04.08.2021 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 2 |
Akreditācijas termiņš | 05.08.2023 |
Studiju programmas rezultāti
Absolvējot akadēmiskā bakalaura studiju programmu „Psiholoģija”, studenti ir ieguvuši šādas zināšanas, prasmes un kompetences:
Zināšanas un izpratne:
• Ir sistemātiskas zināšanas par galvenajām psiholoģijas jomām, spēj analizēt, salīdzināt un kritiski novērtēt svarīgākās pētījuma teorijas un metodes psiholoģijas un ar to saistīto disciplīnu kontekstā.
• Spēj parādīt attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni gan psiholoģijas zinātnē, gan tās starpnozaru aspekta kontekstā.
• Ir zināšanas par to, kādā veidā psiholoģiskos fenomenus var izpētīt un izskaidrot no dažādu viedokļu aspektiem.
• Ir zināšanas par psiholoģiskā pētījuma metodoloģijas pamatiem un to veidošanas principiem, kā arī pamatzināšanas par psiholoģiskā pētījuma un tā novērtēšanas metodēm.
• Ir zināšanas par ētisko principu ievērošanu, uz kuriem balstās psihologa darbs.
Prasmes:
• Spēj kritiski analizēt un novērtēt oriģinālos psiholoģiskos tekstus, pētījumu rezultātus un projektus, kā arī atšķirt iegūtās zināšanas, kas izriet no zinātniskiem un pseidozinātniskiem faktiem.
• Spēj izklāstīt psiholoģiskās zināšanas gan verbālā, gan rakstiskā formā, kā arī pierādīt to pamatojumu.
• Spēj izmantot analītisko un kritisko domāšanu, kā arī zinātniskas pieejas un efektīvas stratēģijas problēmu risināšanai.
• Spēj demonstrēt efektīvas komunikācijas prasmes.
• Spēj plānot, atlasīt svarīgāko informāciju un veikt pētījumu; analizēt, interpretēt un prezentēt iegūtos datus ar dažādām metodēm.
• Spēj izpildīt konkrēta pētījuma projektu atbilstoši zinātniski psiholoģisko pētījumu metodiskajiem un ētiskajiem principiem, kā arī iesniegt atskaiti rakstiskā un verbālā formā.
• Veicot psiholoģisku pētījumu, spēj ievērot ētikas principus.
• Spēj uzņemties atbildību un izrādīt iniciatīvu strādājot individuāli, komandā vai vadot citus cilvēkus,
• Spēj pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
• Spēj formulēt un analītiski aprakstīt psiholoģijas zinātnei atbilstīgu informāciju, psiholoģijas zinātnes nozarei atbilstīgas problēmas un to risinājumus, tos izskaidrot, prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
• Spēj patstāvīgi strukturēt savu apmācību, virzīt savu turpmāko apmācību un profesionālo attīstību, demonstrēt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Kompetences:
• Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt, analizēt un kritiski vērtēt informāciju no dažādiem avotiem un to izmantot.
• Ir kritiska pieeja zināšanām kopumā un īpaši psiholoģiskām zināšanām.
• Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, balstoties uz empīriski pamatotām zināšanām psiholoģijā un citās sociālajās zinātnēs.
• Spēj patstāvīgi un korekti izstrādāt psiholoģisku pētījumu.
• Spēj novadīt pētījumu psiholoģijas jomā, kas atbilst psiholoģijas pamatprincipiem un ētikai.
• Spēj cienīt zinātniskās vērtības, piemēram, atvērtību, racionalitāti, precizitāti un intelektu, kā arī izprast atšķirību starp zināšanām un viedokļiem.
• Spēj novērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, piedalīties psiholoģijas zinātnes jomas attīstībā.
Zināšanas un izpratne:
• Ir sistemātiskas zināšanas par galvenajām psiholoģijas jomām, spēj analizēt, salīdzināt un kritiski novērtēt svarīgākās pētījuma teorijas un metodes psiholoģijas un ar to saistīto disciplīnu kontekstā.
• Spēj parādīt attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni gan psiholoģijas zinātnē, gan tās starpnozaru aspekta kontekstā.
• Ir zināšanas par to, kādā veidā psiholoģiskos fenomenus var izpētīt un izskaidrot no dažādu viedokļu aspektiem.
• Ir zināšanas par psiholoģiskā pētījuma metodoloģijas pamatiem un to veidošanas principiem, kā arī pamatzināšanas par psiholoģiskā pētījuma un tā novērtēšanas metodēm.
• Ir zināšanas par ētisko principu ievērošanu, uz kuriem balstās psihologa darbs.
Prasmes:
• Spēj kritiski analizēt un novērtēt oriģinālos psiholoģiskos tekstus, pētījumu rezultātus un projektus, kā arī atšķirt iegūtās zināšanas, kas izriet no zinātniskiem un pseidozinātniskiem faktiem.
• Spēj izklāstīt psiholoģiskās zināšanas gan verbālā, gan rakstiskā formā, kā arī pierādīt to pamatojumu.
• Spēj izmantot analītisko un kritisko domāšanu, kā arī zinātniskas pieejas un efektīvas stratēģijas problēmu risināšanai.
• Spēj demonstrēt efektīvas komunikācijas prasmes.
• Spēj plānot, atlasīt svarīgāko informāciju un veikt pētījumu; analizēt, interpretēt un prezentēt iegūtos datus ar dažādām metodēm.
• Spēj izpildīt konkrēta pētījuma projektu atbilstoši zinātniski psiholoģisko pētījumu metodiskajiem un ētiskajiem principiem, kā arī iesniegt atskaiti rakstiskā un verbālā formā.
• Veicot psiholoģisku pētījumu, spēj ievērot ētikas principus.
• Spēj uzņemties atbildību un izrādīt iniciatīvu strādājot individuāli, komandā vai vadot citus cilvēkus,
• Spēj pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
• Spēj formulēt un analītiski aprakstīt psiholoģijas zinātnei atbilstīgu informāciju, psiholoģijas zinātnes nozarei atbilstīgas problēmas un to risinājumus, tos izskaidrot, prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
• Spēj patstāvīgi strukturēt savu apmācību, virzīt savu turpmāko apmācību un profesionālo attīstību, demonstrēt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Kompetences:
• Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt, analizēt un kritiski vērtēt informāciju no dažādiem avotiem un to izmantot.
• Ir kritiska pieeja zināšanām kopumā un īpaši psiholoģiskām zināšanām.
• Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, balstoties uz empīriski pamatotām zināšanām psiholoģijā un citās sociālajās zinātnēs.
• Spēj patstāvīgi un korekti izstrādāt psiholoģisku pētījumu.
• Spēj novadīt pētījumu psiholoģijas jomā, kas atbilst psiholoģijas pamatprincipiem un ētikai.
• Spēj cienīt zinātniskās vērtības, piemēram, atvērtību, racionalitāti, precizitāti un intelektu, kā arī izprast atšķirību starp zināšanām un viedokļiem.
• Spēj novērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, piedalīties psiholoģijas zinātnes jomas attīstībā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Self-evaluation report (09.10.2023) | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Self-evaluation report (09.10.2023) | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Expert / Experts joint report (23.05.2024) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
19.06.2015 | Veiktas izmaiņas programmas licencē - pievienotas īstenošanas valodas. Iepriekšējās licences numurs 04030-54. | SPLK lēmums Nr. 74 |
18.09.2024 | Studiju kvalitātes komisija 2024.gada 18.septembrī ar lēmumu 2024/25-A nolemj atteikt akreditēt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “BALTIJAS STARPTAUTISKĀ AKADĒMIJA” īstenoto studiju virzienu “Psiholoģija” un tam atbilstošās studiju programmas. | Lēmums Nr. 2024/25-A |