Programma slēgta (15.11.2023)
Pamatdati
Programmas nosaukums | Vokālā mūzika |
---|---|
Augstskola/Koledža | Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija |
Studiju virziens | Mākslas |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42212 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Mūzika un skatuves māksla |
ISCED kods | 0215 |
ISCED nosaukums | Mūzika un skatuves māksla |
Studiju programmas apjoms (KP) | 160 |
Iegūstamais grāds | Profesionālā bakalaura grāds mūzikā |
Iegūstamā kvalifikācija | Vokālists |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | 04052-7 |
---|---|
Licences datums | 01.11.2004 |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | |
---|---|
Akreditācijas datums | 24.05.2013 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 15.11.2023 |
Studiju programmas rezultāti
Iegūto zināšanu rezultātā absolvents spēj:
– parādīt mūzikas zinātnes nozarei un vokālista profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni mūzikas vēsturē un teorijā;
– profesionālās vokālās mākslas attīstības tendencēs un likumsakarībās, mūzikas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs;
– zinātniskās pētniecības metodēs, turklāt daļa zināšanu – vokālās mākslas attīstības vēsturē, vokālo skaņdarbu interpretācijas mākslā un akadēmiskās dziedāšanas mācīšanas metodikā – atbilst vokālista profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Vokālists spēj parādīt arī mūzikas profesionālās izglītības pedagoga profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, balss īpašību un mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, vokālo skaņdarbu apguves metodēm un to daudzveidību.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi veikt:
– vokālista un mūzikas profesionālās izglītības pedagoga pienākumus;
– pielietot zināšanas un izpratni vokālās mākslas jomā, kas pamatojas gan uz nozares tradīcijām, gan jaunākajām nozares atziņām;
– spēj izskaidrot balss aparāta uzbūvi, skaņveides darbības mehāniku, vokālās tehnikas attīstības principus, pielietot vokālās pedagoģijas atziņas balss tehnisko un māksliniecisko prasmju pilnveides procesos;
– analizēt un izvērtēt dažādu laikmetu un stilu vokālos skaņdarbus;
– attīstīt savu un citu dziedātāju vokālo tehniku;
– publiski dziedāt solo, ansamblī, korī, ar kori klavieru, cita instrumenta vai orķestra pavadījumā, mākslinieciska tēla radīšanai piemērot atbilstošu kustību, grima, tērpa un vokālo tehniku;
– sasniegt mākslinieciskā izpildījuma rezultātu;
– patstāvīgi, kā arī diriģenta vai režisora vadībā iestudēt dažādas sarežģītības pakāpes vokālos, vokāli instrumentālos un vokāli simfoniskos darbus;
– atlasīt vokālā žanra māksliniecisko repertuāru un sastādīt uzstāšanās vietai atbilstošāko koncertprogrammu;
– organizēt un plānot savu un citu mūziķu darbu, radīt pozitīvu un radošu darba atmosfēru;
– izstrādāt mūzikas profesionālās izglītības mācību priekšmetu programmas mūzikas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu;
– plānot, organizēt un vadīt vokālo priekšmetu mācību stundas;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– iemācīt izglītojamajam vokālo skaņdarbu satura atklāsmi;
– izskaidrot mācīšanās paņēmienus, salīdzināt skaņdarbu interpretācijas, formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus vokālās mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē, vokālista profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos, virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi:
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi:
– iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un mūzikas pedagoģijas jomā un to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas vokālista profesijā;
– parādīt, ka izprot vokālista un vokālā pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt vokālistu profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, piedalīties mūzikas profesionālās un kultūrizglītības jomas attīstībā.
– parādīt mūzikas zinātnes nozarei un vokālista profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni mūzikas vēsturē un teorijā;
– profesionālās vokālās mākslas attīstības tendencēs un likumsakarībās, mūzikas nozares attīstības stratēģijā un plānošanas metodēs;
– zinātniskās pētniecības metodēs, turklāt daļa zināšanu – vokālās mākslas attīstības vēsturē, vokālo skaņdarbu interpretācijas mākslā un akadēmiskās dziedāšanas mācīšanas metodikā – atbilst vokālista profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Vokālists spēj parādīt arī mūzikas profesionālās izglītības pedagoga profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni par mūzikas pedagoģijas nozares profesionālajiem terminiem, balss īpašību un mūzikas izteiksmes līdzekļu nozīmi skaņdarba tēla atklāsmē, vokālo skaņdarbu apguves metodēm un to daudzveidību.
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):
Iegūto prasmju rezultātā absolvents spēj atbildīgi un patstāvīgi veikt:
– vokālista un mūzikas profesionālās izglītības pedagoga pienākumus;
– pielietot zināšanas un izpratni vokālās mākslas jomā, kas pamatojas gan uz nozares tradīcijām, gan jaunākajām nozares atziņām;
– spēj izskaidrot balss aparāta uzbūvi, skaņveides darbības mehāniku, vokālās tehnikas attīstības principus, pielietot vokālās pedagoģijas atziņas balss tehnisko un māksliniecisko prasmju pilnveides procesos;
– analizēt un izvērtēt dažādu laikmetu un stilu vokālos skaņdarbus;
– attīstīt savu un citu dziedātāju vokālo tehniku;
– publiski dziedāt solo, ansamblī, korī, ar kori klavieru, cita instrumenta vai orķestra pavadījumā, mākslinieciska tēla radīšanai piemērot atbilstošu kustību, grima, tērpa un vokālo tehniku;
– sasniegt mākslinieciskā izpildījuma rezultātu;
– patstāvīgi, kā arī diriģenta vai režisora vadībā iestudēt dažādas sarežģītības pakāpes vokālos, vokāli instrumentālos un vokāli simfoniskos darbus;
– atlasīt vokālā žanra māksliniecisko repertuāru un sastādīt uzstāšanās vietai atbilstošāko koncertprogrammu;
– organizēt un plānot savu un citu mūziķu darbu, radīt pozitīvu un radošu darba atmosfēru;
– izstrādāt mūzikas profesionālās izglītības mācību priekšmetu programmas mūzikas skolām un vidusskolām;
– atlasīt un veidot mācību līdzekļus, mācību saturu;
– plānot, organizēt un vadīt vokālo priekšmetu mācību stundas;
– vērtēt un analizēt izglītojamo izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes;
– iemācīt izglītojamajam vokālo skaņdarbu satura atklāsmi;
– izskaidrot mācīšanās paņēmienus, salīdzināt skaņdarbu interpretācijas, formulēt mācību priekšmeta mērķus un uzdevumus;
– analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus vokālās mūzikas un mūzikas pedagoģijas zinātnes nozarē, vokālista profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu un izglītojamā mācīšanos, virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi:
– parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos.
Spēj sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu, darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana):
Absolvents spēj patstāvīgi:
– iegūt, atlasīt un analizēt informāciju mūzikas un mūzikas pedagoģijas jomā un to izmantot;
– pieņemt lēmumus un risināt problēmas vokālista profesijā;
– parādīt, ka izprot vokālista un vokālā pedagoga profesionālo ētiku;
– izvērtēt vokālistu profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, piedalīties mūzikas profesionālās un kultūrizglītības jomas attīstībā.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture