Pamatdati
Programmas nosaukums | Uzturs |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42722 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Medicīniskie pakalpojumi |
ISCED kods | 0915 |
ISCED nosaukums | Medicīniskie pakalpojumi |
Studiju programmas apjoms (KP) | 240 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds veselības aprūpē |
Iegūstamā kvalifikācija | Uztura speciālists |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene; Nepilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi; 4 gadi, 6 mēneši |
Valoda | latviešu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 27.05.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 28.05.2030 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas:
1. Lietot iegūtās zināšanas par pārtikas produktu un uzturvielu sastāvdaļām, to ķīmisko uzbūvi, pārvērtībām pārstrādes un uzglabāšanas laikā, un par to kvantitatīvā daudzuma noteikšanas metodēm, lai konsultētu par uztura jautājumiem gan lielākas sabiedrības grupas, gan atsevišķus indivīdus.
2. Analītiski aprakstīt un argumentēti diskutēt par vielu maiņas un tās regulācijas molekulārajiem pamatiem, cilvēka fizioloģiju,par mūsdienu ģenētisko sasniegumu un bioķīmijas pielietojumu uzturzinātnē.
3. Parādīt zināšanas par uzturzinātnes svarīgākajiem jēdzieniem, pamatprincipiem, likumsakarībām un sasniegumiem, pieejot tam ar kritisko domāšanu.
Prasmes:
4. Novērtēt pacienta/klienta funkcionālo stāvokli, izvēloties adekvātas novērtēšanas metodes, apkopojot un analizējot informāciju, kā arī nozīmējot optimālu uztura terapiju.
5. Izstrādāt un realizēt uztura terapijas plānu, saskaņā ar profesionālās ētikas prasībām, strādājot patstāvīgi vai multiprofesionālā komandā un uzņemties atbildību , veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un tālāku mācīšanos.
6. Patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un tālāku mācīšanos.
Kompetences:
7. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, rast iedarbīgus risinājumus pacienta ārstēšanā, pielietojot zināšanas par zinātniski pamatotu medicīniskā uztura pamatprincipiem, izmantojamajām metodēm un līdzekļiem akūtu un hronisku saslimšanu gadījumos. spēj parādīt zinātnisku pieeju uztura terapijas problēmu risināšanā un, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību.
8. Radoši darboties ar uzturu saistītās sfērās, sekmīgi komunicējot gan ar kolēģiem, gan sadarbības partneriem un medijiem. Pieņemot lēmumus un risinot problēmas, ievērojot profesionālās ētikas normas. Praksē īstenot ētisko atbildību, izprotot savas darbības iespējamo ietekmi uz indivīdu, grupu un sabiedrību. Nodrošināt efektīvu saziņu, izmantojot dažādus medijus plašas sabiedrības informēšanai par veselīga uztura ieradumiem.
9. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot ar uzturu un pārtiku saistītos pētījumos, plānošanā un analīzē, izmantojot šīs iegūtās zināšanas ēdināšanas organizēšanai rehabilitācijas centros, bērnudārzos, skolās, stacionāros.
1. Lietot iegūtās zināšanas par pārtikas produktu un uzturvielu sastāvdaļām, to ķīmisko uzbūvi, pārvērtībām pārstrādes un uzglabāšanas laikā, un par to kvantitatīvā daudzuma noteikšanas metodēm, lai konsultētu par uztura jautājumiem gan lielākas sabiedrības grupas, gan atsevišķus indivīdus.
2. Analītiski aprakstīt un argumentēti diskutēt par vielu maiņas un tās regulācijas molekulārajiem pamatiem, cilvēka fizioloģiju,par mūsdienu ģenētisko sasniegumu un bioķīmijas pielietojumu uzturzinātnē.
3. Parādīt zināšanas par uzturzinātnes svarīgākajiem jēdzieniem, pamatprincipiem, likumsakarībām un sasniegumiem, pieejot tam ar kritisko domāšanu.
Prasmes:
4. Novērtēt pacienta/klienta funkcionālo stāvokli, izvēloties adekvātas novērtēšanas metodes, apkopojot un analizējot informāciju, kā arī nozīmējot optimālu uztura terapiju.
5. Izstrādāt un realizēt uztura terapijas plānu, saskaņā ar profesionālās ētikas prasībām, strādājot patstāvīgi vai multiprofesionālā komandā un uzņemties atbildību , veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un tālāku mācīšanos.
6. Patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un tālāku mācīšanos.
Kompetences:
7. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, rast iedarbīgus risinājumus pacienta ārstēšanā, pielietojot zināšanas par zinātniski pamatotu medicīniskā uztura pamatprincipiem, izmantojamajām metodēm un līdzekļiem akūtu un hronisku saslimšanu gadījumos. spēj parādīt zinātnisku pieeju uztura terapijas problēmu risināšanā un, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību.
8. Radoši darboties ar uzturu saistītās sfērās, sekmīgi komunicējot gan ar kolēģiem, gan sadarbības partneriem un medijiem. Pieņemot lēmumus un risinot problēmas, ievērojot profesionālās ētikas normas. Praksē īstenot ētisko atbildību, izprotot savas darbības iespējamo ietekmi uz indivīdu, grupu un sabiedrību. Nodrošināt efektīvu saziņu, izmantojot dažādus medijus plašas sabiedrības informēšanai par veselīga uztura ieradumiem.
9. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot ar uzturu un pārtiku saistītos pētījumos, plānošanā un analīzē, izmantojot šīs iegūtās zināšanas ēdināšanas organizēšanai rehabilitācijas centros, bērnudārzos, skolās, stacionāros.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
02.02.2023 | Augstskolu likuma pārejas noteikumu 48.2 punkts - Rīgas Stradiņa universitātes studiju virziena "Veselības aprūpe" akreditācijas termiņš — 2023. gada 8. maijs — tiek pagarināts līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par šā studiju virziena jaunu akreditāciju vai lēmums par atteikumu to akreditēt, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 7. maijam. |