Pamatdati
Programmas nosaukums | Māszinības |
---|---|
Augstskola/Koledža | Rīgas Stradiņa universitāte |
Studiju virziens | Veselības aprūpe |
Visi dati
LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 42723 |
---|---|
EKI/LKI līmenis | 6 |
Izglītības programmas veids | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi |
Studiju pogrammas saīsinātais nosaukums | Profesionālā bakalaura studiju programma |
Tematiskā grupa | Māszinības |
ISCED kods | 0913 |
ISCED nosaukums | Māszinības |
Studiju programmas apjoms (KP) | 240 |
Iegūstamais grāds | Profesionālais bakalaura grāds veselības aprūpē |
Iegūstamā kvalifikācija | Māsa (vispārējās aprūpes māsa) |
Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
Studiju ilgums | 4 gadi |
Valoda | latviešu; angļu |
Licences dati
Licences numurs | - |
---|---|
Licences datums | |
Licences termiņš |
Akreditācijas dati
Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
---|---|
Akreditācijas datums | 27.05.2024 |
Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
Akreditācijas termiņš | 28.05.2030 |
Studiju programmas rezultāti
Zināšanas
1. Spēj parādīt zināšanas tajās zinātņu nozarēs, kuras ir pacientu vispārējās aprūpes pamatā, un izpratni par vesela un slima cilvēka ķermeni, fizioloģiskajām funkcijām un uzvedību, kā arī par fiziskās un sociālās vides ietekmi uz cilvēka veselības stāvokli
2. Spēj parādīt profesionālās ētikas izpratni par māsas profesijas būtību un ētiku, kā arī par veselības un pacientu aprūpes vispārējiem principiem un veikt uzņēmējdarbību māsu profesijā un/vai veselības aprūpē, veikt pētniecību vai tālāku mācīšanos sarežģītos, mainīgos un neskaidros apstākļos.
3. Spēj parādīt zināšanas par veselības un pacientu aprūpes vispārējiem principiem, nodrošinot pacienta centrētu aprūpi izvēloties modernus līdzekļus pacienta aprūpei un slimību profilaksei, integrētu medicīnas nozaru radītās zināšanas vienotā redzējumā par veselības aprūpes mūsdienīgām iespējām.
Prasmes
4. Spēj patstāvīgi diferencēt pacientu veselības stāvokļa traucējumus un patstāvīgi veikt klīniskās intervences un procedūras, aprūpes procesu un tā posmus – novērtēšanu, problēmu noteikšanu, plānošanu, aprūpes realizāciju un aprūpes izvērtēšanu uz parādījumos balstītu sniegumu.
5. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem māszinību nozares un veselības aprūpes jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. Prot demonstrēt prasmes pacientu un viņu ģimenes locekļu izglītošanā veselības aprūpes jautājumos, kā arī prasmes ārstniecības personu praktiskā izglītošanā ar veselības aprūpes sistēmā nodarbinātajiem.
6. Spēj pielietot vadības un līderības prasmes, lai patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi māszinībās un izmantot modernus sevis pilnveidošanas paņēmienus, tai skaitā uz simulācijām balstītas metodes, lai lietotu tikai pacientam drošus līdzekļus, metodes un pasākumus
7. Spēj sniegt neatliekamu medicīnisko palīdzību un prast pielietot profesijas standartam atbilstošās klīniskās prasmes un procedūras pacientam drošā veidā, regulāri uzlabojot savas prasmes, izmantojot inovatīvus paņēmienus un metodes.
Kompetences
8. Spēj patstāvīgi vai veselības aprūpes komandā veikt uz pierādījumiem balstītu pacientu vispārējās aprūpes plānošanu, nodrošināšanu un novērtēšanu tiešā saskarsmē ar slimu vai veselu indivīdu, veicot papildus analīzi, sasniegt optimālu aprūpes rezultātu, izvērtēt to un uzņemoties atbildību par savas darbības rezultātiem
9. Spēj veikt un atlasīt informāciju, izmantojot zinātniskās novitātes veselības aprūpē un parādīt izpratni par pierādījumos balstītu sasniegumu īstenošanu māsas praksē, kā arī pacientu aprūpes procesu īstenošanu un vadīšanu, lietojot kritisko domāšanu un holistisko pieeju, veicot pacientu un viņu ģimenes locekļu, veselības aprūpes komandas specialistu, sabiedrības izglītošanas darbu sadarbībā ar citiem veselības un sociālās aprūpes profesionāļiem un institūcijām ievērojot profesionālās ētikas un tiesību normas.
1. Spēj parādīt zināšanas tajās zinātņu nozarēs, kuras ir pacientu vispārējās aprūpes pamatā, un izpratni par vesela un slima cilvēka ķermeni, fizioloģiskajām funkcijām un uzvedību, kā arī par fiziskās un sociālās vides ietekmi uz cilvēka veselības stāvokli
2. Spēj parādīt profesionālās ētikas izpratni par māsas profesijas būtību un ētiku, kā arī par veselības un pacientu aprūpes vispārējiem principiem un veikt uzņēmējdarbību māsu profesijā un/vai veselības aprūpē, veikt pētniecību vai tālāku mācīšanos sarežģītos, mainīgos un neskaidros apstākļos.
3. Spēj parādīt zināšanas par veselības un pacientu aprūpes vispārējiem principiem, nodrošinot pacienta centrētu aprūpi izvēloties modernus līdzekļus pacienta aprūpei un slimību profilaksei, integrētu medicīnas nozaru radītās zināšanas vienotā redzējumā par veselības aprūpes mūsdienīgām iespējām.
Prasmes
4. Spēj patstāvīgi diferencēt pacientu veselības stāvokļa traucējumus un patstāvīgi veikt klīniskās intervences un procedūras, aprūpes procesu un tā posmus – novērtēšanu, problēmu noteikšanu, plānošanu, aprūpes realizāciju un aprūpes izvērtēšanu uz parādījumos balstītu sniegumu.
5. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem māszinību nozares un veselības aprūpes jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. Prot demonstrēt prasmes pacientu un viņu ģimenes locekļu izglītošanā veselības aprūpes jautājumos, kā arī prasmes ārstniecības personu praktiskā izglītošanā ar veselības aprūpes sistēmā nodarbinātajiem.
6. Spēj pielietot vadības un līderības prasmes, lai patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi māszinībās un izmantot modernus sevis pilnveidošanas paņēmienus, tai skaitā uz simulācijām balstītas metodes, lai lietotu tikai pacientam drošus līdzekļus, metodes un pasākumus
7. Spēj sniegt neatliekamu medicīnisko palīdzību un prast pielietot profesijas standartam atbilstošās klīniskās prasmes un procedūras pacientam drošā veidā, regulāri uzlabojot savas prasmes, izmantojot inovatīvus paņēmienus un metodes.
Kompetences
8. Spēj patstāvīgi vai veselības aprūpes komandā veikt uz pierādījumiem balstītu pacientu vispārējās aprūpes plānošanu, nodrošināšanu un novērtēšanu tiešā saskarsmē ar slimu vai veselu indivīdu, veicot papildus analīzi, sasniegt optimālu aprūpes rezultātu, izvērtēt to un uzņemoties atbildību par savas darbības rezultātiem
9. Spēj veikt un atlasīt informāciju, izmantojot zinātniskās novitātes veselības aprūpē un parādīt izpratni par pierādījumos balstītu sasniegumu īstenošanu māsas praksē, kā arī pacientu aprūpes procesu īstenošanu un vadīšanu, lietojot kritisko domāšanu un holistisko pieeju, veicot pacientu un viņu ģimenes locekļu, veselības aprūpes komandas specialistu, sabiedrības izglītošanas darbu sadarbībā ar citiem veselības un sociālās aprūpes profesionāļiem un institūcijām ievērojot profesionālās ētikas un tiesību normas.
Dokumenti
Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
---|---|---|
Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
Expert / Experts joint report (22.06.2021) | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | latviešu |
Studiju programmas vēsture
Datums | Informācija | Lēmums |
---|---|---|
02.02.2023 | Augstskolu likuma pārejas noteikumu 48.2 punkts - Rīgas Stradiņa universitātes studiju virziena "Veselības aprūpe" akreditācijas termiņš — 2023. gada 8. maijs — tiek pagarināts līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par šā studiju virziena jaunu akreditāciju vai lēmums par atteikumu to akreditēt, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 7. maijam. |