Pamatdati
| Programmas nosaukums | Intelektuālas robotizētas sistēmas |
|---|---|
| Augstskola/Koledža | Rīgas Tehniskā universitāte |
| Studiju virziens | Informācijas tehnoloģijas, datortehnika, elektronika, telekomunikācijas, datorvadība un datorzinātne |
Visi dati
| LR izglītības klasifikācijas kods (IKK) | 45483 |
|---|---|
| EKI/LKI līmenis | 7 |
| Izglītības programmas veids | Otrā cikla augstākās izglītības programma maģistra grāda ieguvei, īstenojama pēc pirmā cikla augstākās izglītības ieguves |
| Studiju programmas saīsinātais nosaukums | Otrā cikla (akadēmiskā maģistra) studiju programma |
| Tematiskā grupa | Datubāzu un tīklu projektēšana un administrēšana |
| ISCED kods | 0612 |
| ISCED nosaukums | Datubāzu un tīklu projektēšana un administrēšana |
| Studiju programmas apjoms (KP) | 120 |
| Iegūstamais grāds | Inženierzinātņu maģistra grāds intelektuālajās robotizētajās sistēmās |
| Iegūstamā kvalifikācija | — |
| Studiju veids un forma | Pilna laika klātiene |
| Studiju ilgums | 2 gadi |
| Valoda | latviešu |
Licences dati
| Licences numurs | 04051-156 |
|---|---|
| Licences datums | 29.05.2010 |
| Licences termiņš |
Akreditācijas dati
| Akreditācijas lapas numurs | Netiek izsniegta |
|---|---|
| Akreditācijas datums | 29.11.2023 |
| Akreditācijas ilgums (gados) | 6 |
| Akreditācijas termiņš | 30.11.2029 |
Studiju programmas rezultāti
Studiju programmas absolventi:
1) spēj izstrādāt konkrētu problēmu risinājumus, izmantojot modernus automātikas un elektriskās piedziņas elementus;
2) spēj izstrādāt automātisku vai robotizētu sistēmu vadības algoritmu;
3) spēj izstrādāt programmatūru konkrētu automātisku vai robotizētu iekārtu vadībai un koordinācijai;
4) spēj izstrādāt risinājumus, kas kombinē aparatūras un programmatūras tehnoloģiju priekšrocības;
5) prot nošķirt problēmas, kuras jārisina ar aparatūras līdzekļiem, no tām, kuras jārisina ar programmatūras līdzekļiem;
6) prot identificēt problēmas, kuru risināšanā iespējams izmantot robotizētas intelektuālas sistēmas;
7) spēj patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas un iemaņas;
8) spēj strādāt grupā vienota mērķa sasniegšanai;
9) spēj pamatot konkrēta risinājuma priekšrocības vai trūkumus pasūtītājam vai citam speciālistam;
10) prot identificēt robotizētu sistēmu izstrādes projektu mērķus, kurus ir iespējams atrisināt, izmantojot pieejamo robotu un mākslīgā intelekta tehnoloģiju;
11) prot izvēlēties piemērotāko robotizētu intelektuālu sistēmu risinājumu konkrētas problēmas risināšanai;
12) prot izmantot modernus robotizētu sistēmu modelēšanas rīkus, lai izstrādātu un aprobētu konkrētu problēmu risinājumus;
13) spēj izvērtēt mākslīgā intelekta metožu piemērotību konkrētu problēmu risināšanai;
14) spēj izteikt konkrētu problēmu robotizētu, intelektuālu un automātisku sistēmu terminos un otrādi;
15) savu pilnvaru robežās spēj nodrošināt profesionālo un vispārpieņemto ētikas normu ievērošanu;
16) spēj piedalīties vietēja un starptautiska mēroga pētnieciskos projektos, kas veltīti intelektuālām robotizētām sistēmām, kā arī vadīt tos;
17) spēj vadīt tehniskā risinājuma izstrādes vai ieviešanas projektus;
18) ir sagatavoti turpmākām studijām doktorantūrā.
1) spēj izstrādāt konkrētu problēmu risinājumus, izmantojot modernus automātikas un elektriskās piedziņas elementus;
2) spēj izstrādāt automātisku vai robotizētu sistēmu vadības algoritmu;
3) spēj izstrādāt programmatūru konkrētu automātisku vai robotizētu iekārtu vadībai un koordinācijai;
4) spēj izstrādāt risinājumus, kas kombinē aparatūras un programmatūras tehnoloģiju priekšrocības;
5) prot nošķirt problēmas, kuras jārisina ar aparatūras līdzekļiem, no tām, kuras jārisina ar programmatūras līdzekļiem;
6) prot identificēt problēmas, kuru risināšanā iespējams izmantot robotizētas intelektuālas sistēmas;
7) spēj patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas un iemaņas;
8) spēj strādāt grupā vienota mērķa sasniegšanai;
9) spēj pamatot konkrēta risinājuma priekšrocības vai trūkumus pasūtītājam vai citam speciālistam;
10) prot identificēt robotizētu sistēmu izstrādes projektu mērķus, kurus ir iespējams atrisināt, izmantojot pieejamo robotu un mākslīgā intelekta tehnoloģiju;
11) prot izvēlēties piemērotāko robotizētu intelektuālu sistēmu risinājumu konkrētas problēmas risināšanai;
12) prot izmantot modernus robotizētu sistēmu modelēšanas rīkus, lai izstrādātu un aprobētu konkrētu problēmu risinājumus;
13) spēj izvērtēt mākslīgā intelekta metožu piemērotību konkrētu problēmu risināšanai;
14) spēj izteikt konkrētu problēmu robotizētu, intelektuālu un automātisku sistēmu terminos un otrādi;
15) savu pilnvaru robežās spēj nodrošināt profesionālo un vispārpieņemto ētikas normu ievērošanu;
16) spēj piedalīties vietēja un starptautiska mēroga pētnieciskos projektos, kas veltīti intelektuālām robotizētām sistēmām, kā arī vadīt tos;
17) spēj vadīt tehniskā risinājuma izstrādes vai ieviešanas projektus;
18) ir sagatavoti turpmākām studijām doktorantūrā.
Dokumenti
| Dokuments | Dokumenta tips | Valoda |
|---|---|---|
| Expert / Experts joint report | Eksperta / Ekspertu kopīgais atzinums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | angļu |
| Self-evaluation report | Pašnovērtējuma ziņojums | latviešu |
| Commission decision (29.01.2025) | Komisijas lēmums | latviešu |
Studiju programmas vēsture